recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første rigtige HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste rigtige HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sparrez Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Første rigtige HTPC
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 10:29

Hejsa

Nu har jeg fulgt med her på forummet i et par uger og søgt og læst. Jeg har lært meget, men har dog stadig lige et par spørgsmål.

Jeg er som sagt igang med at researche i forbindelse med etableringen af en HTPC. Min første. Jeg har i øjeblikket en Xbox med XBMC kørende og den funker bare :). Men da jeg lige har fået et lækker 37" fladskærms TV skal der til at ske noget.

Følgende hardware har jeg så nogenlunde på plads.

Bundkort:  Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
2 GB ram
Passende Core 2 Duo CPU
2 HDD's (en til system + en til data)

Ikke så specifikt endnu, bundkortet med ordentligt grafik og HDMI er jo det vigtigste.

Jeg er lidt i syv sind hvilket kabinet jeg skal have mig. Det må gerne være flot og ikke mindst i den mindre ende. Nogen forslag?

Jeg har et par mere tekniske spørgsmål. Det første omkring HDMI fra PC'en. Mit TV kan klare 1920x1080, kan jeg være sikker på at det er den opløsning HDMI udgangen på PC'en vil levere? Her tænker jeg mest på opsætningen inde i Windows. Har før oplevet at det primært et 16:10 opløsninger f.eks. 1680x1050 skidtet kan indstilles til. Jeg vil jo helst have et ordentligt billede og ikke et hvor tv'et skal skalere inputtet.

Det andet spørgsmål drejer jeg om fjernbetjeningen. Jeg vil jo gerne have skiftet mine 4 remotes ud med én der både kan styre TV, HD-boks, Forstærker og så HTPC'en. Jeg regner med at der skal køre Media Potal eller XBMC. Har kig på Logitech's Hamony serie. Nogen erfaringer eller forslag.

På sigt skal der jo også en eller to DVB-C tunere i skidtet, men det lader jeg ligge lidt da jeg ikke i øjeblikket har det store behov. Men FloppyDTV/FireDTV ser ud til at være de mest foreslåede..

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

--

Christian

Til top
herlufl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 12:02
Hej

Min umiddelbare erfaring med onboard nvidia grafikkort (har testet et 8200) er at de fungerer glimrende med hdmi og opløsning på 1920x1080 er ingen problem. Med 8200 fik jeg perfekt 1:1 pixelmapping på mit tv (noget som jeg ikke helt synes mit hd3200 klarer helt så godt).

Kabinetter er lidt sværere at vælge da du siger du vil have plads til 2 tunere og det kan give problemer i et meget lille kabinet. Har selv et HMC-2k53A, hvor jeg har erstattet strømforsyningen med en picopsu. Det fylder ca. det samme som en dvd-afspiller, men kan nok ikke helt rumme 2 firedtv. Ellers er SilverStone ML02 SST-ML02B-MXR et ret lækkert kabinet med 120w passiv strømforsyning og vfd samt indbygget IR. Igen dog måske ikke helt plads til alt.

Af de lidt større laver antec eller origen nogle ret pæne kabinetter. Kig evt på edbpriser under desktop kabinetter.

Hvis du bruger silverstone kabinettet skal du i øvrigt være opmærksom på at det nok ikke kan trække ret meget mere end en 45-65w cpu hvis du også skal have alt det andet til at køre.

God jagt...

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af herlufl herlufl skrev:

Hej 

Har selv et HMC-2k53A, hvor jeg har erstattet strømforsyningen med en picopsu. Det fylder ca. det samme som en dvd-afspiller, men kan nok ikke helt rumme 2 firedtv.

FireDTV findes jo også i ekstern udgave som nemt kan gemmes af vejen under TV møbel, sofa eller lignende.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu