recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første skridt mod en dedikeret Atmos Bio i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første skridt mod en dedikeret Atmos Bio i nyt hus

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 06:35
Fedt projekt!

Hvad regner i med at det koster at bygge huset (excl. Grund?)
MORE BASS
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 20:06
Tak

Selve huset (uden grund) inkl. garage ligge i omegnen af 4.250.000+- inkl vores tilvalg (det er det vi kan se i de 2 tilbud vi pt sidder tilbage med efter mere end et års dialog med diverse entreprenører)- det er så uden møblering , bio indhold og generelt lyd og billed.  
Men det er også 263 m2 i to plan med 5,5 m til loftet på første sal og 100 m2 tagterrasser fordelt på 3 stk. 
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af SPooL SPooL skrev:

Tak

Selve huset (uden grund) inkl. garage ligge i omegnen af 4.250.000+- inkl vores tilvalg (det er det vi kan se i de 2 tilbud vi pt sidder tilbage med efter mere end et års dialog med diverse entreprenører)- det er så uden møblering , bio indhold og generelt lyd og billed.  
Men det er også 263 m2 i to plan med 5,5 m til loftet på første sal og 100 m2 tagterrasser fordelt på 3 stk. 

Det er godt nok et imponerende projekt - det skal nok blive lækkert Smile Og det er bare om at holde dem i ørerne, så projekts elementer sikres bedst muligt. 
Er i tæt på en aftale og hvad er udsigterne til overdragelse af nøglerne ? (beklager nysgerrigheden Embarrassed
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 23:31
Så er der nyt.... men først et lille glylp. Hvor er det vildt at man i en branche  ( nybygger )kan være så lidt fokuseret på at lukke en handle og istedet for at fokusere på en handle tænker på alle dem man potentielt kan lukke.

Nå men lang historie kort. Vi er færdige med plantegningen for hele huset og dermed også skalden på Biograften "hurra". 

Der er et par fejl i tegningen såsom at væggen når man kommer ind er tegnet 450 mm ( grundet vi vil lave noget indbygning - kommer jeg tilbage til på et andet tidspunkt) - den skal være som væggen mod bryggers i syd. og gulvevarme feltet skal være 1X4m og ligge vandret i langs med ydre muren 

Som basis bliver Bioen på de 2 sider der ikke er ydervægge lavet med dobbeltvægge/lejlighedsskel - Det vil sige 12,5 cm væg med farmacell på begge sider og 100mm isolering, 20 mm mellemrum 2X farmacell ,100 mm isolering og så igen en farmacell plade - ialt 250mm tykke vægge. 

Næste step er at få låst selve placeringen af udstyr og højtalere således at elplanen kan laves færdig som er næste step. 

Planen som også beskrevet tidligere at have have et akustisk lærred på østsiden med højtalere bag lærred på et podie - meget lig  gonzo's løsning. og ellers placeret højtalerne efter et std atmos reference setup.

Selve udstyret tænker jeg placeret i 3 12U racks ved siden af hinanden placeret centreret mod vestvæggen og så bygge siddepladser på toppen af dem så man sidder oven på udstyret - som en slags bagerste række og så selvfølge en række foran i centrum af rummet.

I forhold til varmeafledning fra udstyret tænker jeg at få ført en extra udsugning i ventilationsanlægget helt ned bag ved rack skabene og ellers lave 100mm bag ved "sofaen" som varmen kan komme op af 

i siderne bliver der ud over de 250mm tykke vægge lavet 200m som kan bruges til at lave skjult spejlvæg på den ene side som er et  kompromis med konen om at biffen også skal kunne bruges til dansestudie til datteren.  Mangler dog at finde ud af hvordan jeg skal kunne skjule spejlvæggen når der ses film og omvendt ikke er vanskeligt at lave det om.

Der skal selvfølgelig også være indbygning partier bekældt med højttalerstof på 600X1800X400 (det vil sige de stikker ca 20 ud i rummet).  som kan huse de klipsch højtalere som gerne skulle pryder bioen når den er færdig. 

Jeg roder med lidt tegniger og skal nok smide nogle op i løbet af et par dage. 

Men indtil da - hvad tænker i - er jeg helt gal på den :)

Redigeret af SPooL - 11-Juli-2016 kl. 23:36
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 12:51
Tekst omsat til ord (i skitse format)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu