recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første stereo anlæg GLÆDER MIG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste stereo anlæg GLÆDER MIG

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 09:40
Hej allesammen, så fik jeg sat dem til igår og smækket noget lyd på :) startede med at slå subwooferen fra på reciveren, men bassen og dybden var uændret.. så måtte seriøst over og slukke for subwooferen for at overbevise mig selvom at den faktisk ikke hjalp til! er så positivt overrasket over hvor godt de spiller, selv på min lille reciver, al min tvivl om manglende dybde og bas blev godt nok gjort til skamme :) så fedt!

@Irenicus
Min Denon gør det heldigvis ret godt pt, men med en Naim ville de helt sikkert kunne imponere mig endnu mere!
Har ps3 som den eneste lydkilde pt.. HDMI op til fjernsynet og optisk til reciveren.

@SoundWave
Fik et godt tilbud igennem en bekendt, så måtte slippe 15000kr. og så var det inkl de 2x3m Linn k-400 kabler :) så er super godt tilfreds!

@Hother
Mange tak, vil også sige jeg nød at se film på dem igår, vi satte Tron på og det spillede bare max, super fed opblevelse, og de er jo langt fra spillet til endnu :)

@Aim
Den er også på ønskelisten, men heldigvis spiller de faktisk super godt på min Denon, havde godt nok været øv hvis det var blevet den pap lyd jeg frygtede hehe

@Kenzo85
Pt. klare jeg mig fint uden en sub, syntes de spiller kanont godt og med massere dybde, men det er jo altid en mulighed hvis man bliver træt af dem... en gang ude i fremtiden ;)

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af kasperaaroee kasperaaroee skrev:

Hej allesammen, så fik jeg sat dem til igår og smækket noget lyd på :) startede med at slå subwooferen fra på reciveren, men bassen og dybden var uændret.. så måtte seriøst over og slukke for subwooferen for at overbevise mig selvom at den faktisk ikke hjalp til! er så positivt overrasket over hvor godt de spiller, selv på min lille reciver, al min tvivl om manglende dybde og bas blev godt nok gjort til skamme :) så fedt!

Dette kan skyldes at dine fronter er sat til Large i din Receiver, hvis du sætter dem til small og sætter Crossoveren på 80hz, så vil du opleve at din receiver har mere overskud til at trække fronterne. Så sætter du crossoveren på 100 hz, på subben og 100 hz i receiveren "så der er et overlap på 20hz mellem fronterne og subben".

Den opdeling, vil give en rigtig god fordeling af effekten i både receiveren og subwooferens forstærker.
Når man først har hørt lækker kontant bass fra et par subs, så er der ingen vej tilbage, se evt. min biotråd for ideér

Redigeret af Kenzo85 - 21-Oktober-2011 kl. 10:29
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 12:29
@Kenzo85
De står nemligt til Large, og så har jeg slået subwooferen fra i reciveren, ellers var den nemligt sat op med nogenlunde den crossover.. men den subwoofer jeg har vil ikke kunne følge med højtalerne, og når de kan klare arbejdet selv, så klare jeg mig uden :)

Men helt sikkert, får man indstillet det ordenligt så det spiller flydende med fronter og subwooferen, så lyder det kanont!

Men for en gangs skyld, så vil jeg prøve et simpelt 2.0 anlæg for en tid :)

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af kasperaaroee kasperaaroee skrev:

@Kenzo85
De står nemligt til Large, og så har jeg slået subwooferen fra i reciveren, ellers var den nemligt sat op med nogenlunde den crossover.. men den subwoofer jeg har vil ikke kunne følge med højtalerne, og når de kan klare arbejdet selv, så klare jeg mig uden :)

Men helt sikkert, får man indstillet det ordenligt så det spiller flydende med fronter og subwooferen, så lyder det kanont!

Men for en gangs skyld, så vil jeg prøve et simpelt 2.0 anlæg for en tid :)

Helt fair! god fornøjelse herfra!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:02
Mange tak du :)
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Point: 875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 07:41
 Når du engang skal ha nu forstærker.Skulle du prøve at gi Creek Evolution 2 et lyt.Har selv nummeret større og det spiller bare.Men godt du er tilfreds med dem.Og den hvide højglans som du valgte er rigtig flot.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 08:27

Først tillykke med dine højtalere.

Du ikke kan vurdere en højtaler før den er spillet til.

Nogle højtalere lyder nærmest defekte indtil de er spillet til.

Og det kan tage en rum tid før de lyder rigtigt.
SmileSmileSmile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 20:11
@pnhh
Det er hermed skrevet bag øret :) og ja syntes også den hvide er super fed, den sorte højglans er også flot, men bliver alt for hurtig beskidt..

@mufti
Kan kun glæde mig, for syntes allerede de spiller super godt som de spiller nu :) og de har vel spillet en 10-12 timer samlet vil jeg tro
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu