recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - første Woofer, what to choose?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketførste Woofer, what to choose?

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: første Woofer, what to choose?
    Sendt: 02-September-2008 kl. 10:09
Jeg har som før nævnt købt 5 gange B&W M-1 højtalere som det første skridt mod en surround sound stue.

Jeg har erfaret at disse højtalere ikke yder meget andet end diskant, og derfor bør mit valg af subwoofer falde på en rigtig god subwoofer.
Det skal være en detaljerig subwoofer, som ikke blot yder en brummende lyd.

Nu forventer jeg ikke at i derude ved, helt 100%, hvad der går hånd i hånd med mine M1 højtalere, men jeg vil dog gerne høre jer ad, hvad i har af meninger om mine udvalgte forslag til woofer, gerne også nogle forslag om sub producenter, som jeg ikke lige nævner her.

De woofere jeg overvejer er følgende:

Dali Ikon: link til info:

Jeg kender ikke så meget til deres subs, men Dali er jo godt omtalt generelt.

Velodyne CHT-12R:
 Link til vassagohifi

Velodyne hører jeg skulle være verdens bedste woofer producent, prisen på denne er derfor meget beskedent, taget deres ry i betragtning!(5000kr)

SVS hører jeg skulle være bedre end Velodyne som ellers går for at være den bedste woofer producent i verden?

SVS SB12-plus:
Link: http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=799&id=3396

Til sidst fandt jeg en UK producent, som folk på avforums anbefaler, jeg kender dog ikke ret meget til mærket, men prisen er god(ca.3800kr). Mærket hedder BK.
BK XLS300:

Link: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS300PR.htm

Pris sammenfatning:

• Dali Ikon         &a mp;a mp;n bsp;     : 5700kr.
  • Velodyne CHT-12R: 4995kr.
  • SVS SB12-PLUS     : 6030kr.
  • BK XLS300/PR       : 3800kr. (inkl. porto til DK)

Sådan som jeg helst så det, så finder jeg en brugt woofer af mærket Velodyne, SVS eller Dali, men jeg er åben for andre mærker.

Ender hele festen med, at jeg skal punge ud for en sprit-ny woofer, så gør jeg det, men med en maks omkostning på 5000-6000kr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om jeg skyder for højt?
Kan jeg klare mig for mindre? Velodyne har jo f.eks netop lige startet en mini linie som koster fra 2500-4000kr.
Dali og B&W har ligeledes woofere som koster meget mindre end 5000kr.

M.v.h.
BF

Redigeret af T800 - 02-September-2008 kl. 10:11
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver

...We have no fate...

HD Film
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 11:21
Som det danske marked er pt, kan du ikke få "detaljeret woofer" i det prisleje. enheder og forstærker moduler er desværre af for ringe kvalitet. hvis det bare er for at få bas til film ville jeg bruge noget mindre, og så vente til der er råd til en virkeligt seriøs kasse, alternativt vente til der engang kommer andre mærker på det danske marked.
Crown - there is no substitute.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 11:45

Jeg er ikke klar over, hvilken reference subwoofer Kim Olsen tænker på, når han udtaler sig som han gør.

men jeg synes nu godt, at man kan få nogle rigtige gode subwoofer fra 5000.- og op.

Især Velodyne, kan give en utrolig tør og præcis dybbas uden den mindste bulderbas og er helt eminent til musik.

Til top
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 12:06
Jeg forstår heller ikke hvad der refereres til, de mærker jeg nævner har jeg fået anbefalet, og/eller har jeg hørt godt om.

Men hov jeg kan se at du har en Velodyne SPL-800i. Den står til 6000kr. Er du glad for din? Den står jo godt omtalt.

M.v.h.
BF

...We have no fate...

HD Film
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af T800 T800 skrev:

Jeg forstår heller ikke hvad der refereres til, de mærker jeg nævner har jeg fået anbefalet, og/eller har jeg hørt godt om.

Men hov jeg kan se at du har en Velodyne SPL-800i. Den står til 6000kr. Er du glad for din? Den står jo godt omtalt.

M.v.h.
BF

Nu er det jo ikke mig som du spørger om SPL800i, men jeg har også sådan en basse, den er super i mit set-up og rumstørrelse (23m2).

Jeg har aldrig fortrudt at den fik adgang til hjemmet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 12:44
Kan varmt anbefale Velodyne SPL 800i. Har selv udgaven med remote (800 R). Man skulle ikke tro det var muligt med så god og ren bas fra et så lille kabinet. Det gælder musik så vel som film.  
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 12:52
Ja min Velodyne SPL-800i, den er jeg super glad for. Fylder ingen ting, er dermed ret kone/kæreste venlig  men det bedste er lyden. De fleste kender at stå med en subwoofer, stor som lille og ligegyldig hvad man gør flytter rundt/ justere så lyder det stadige forkert eller dårligt. Men med denne Velodyne subwoofer, ja der får du den dybbas, som man tidligere kun har kunne drømme om.  
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 14:57

Hej

Jeg brænder jo varmt for Dali Ikon Sub, jeg har ikke fortrudt mit køb. Prisen på 5699 synes jeg også er ganske rimelig.

så mit valg ville være IKON

Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120"
Panasonic DMP-BDT 110
Onkyo NX-NR609
DALI Concept 8 DALI Concept CT
DALI Concept 2 DALI IKON SUB
Harmony One
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 16:15
Jeg valgte selv en SVS SB12-Plus - og den er jeg rigtig glad for. Har B&W 600-serien som både front og surroundhøjttalere. De andre subwoofere du nævner kender jeg ikke til bunds.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg er ikke klar over, hvilken reference subwoofer Kim Olsen tænker på, når han udtaler sig som han gør.

Jeg udtaler mig ud fra en absolut reference, dog med tanke på prissegmentet.

men jeg synes nu godt, at man kan få nogle rigtige gode subwoofer fra 5000.- og op.

Især Velodyne, kan give en utrolig tør og præcis dybbas uden den mindste bulderbas og er helt eminent til musik.

Jeg kunne ikke være mere uenig. Hvilket grundlag udtaler du dig på? jeg kan på ingen måde genkende din beskrivelse af Velodyne.

Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Jeg udtaler mig ud fra en absolut reference, dog med tanke på prissegmentet.

Jeg kunne ikke være mere uenig. Hvilket grundlag udtaler du dig på? jeg kan på ingen måde genkende din beskrivelse af Velodyne.

Kim Olsen, jeg tror du har misforstået denne tråd lidt, T800 efterspørg subwoofer i prisklassen omkring 5000,- og så snakker du om subwoofer i absolut reference klassen som koster 30.000,- eller mere.

Og jeg mener klart, at Velodyne er et rigtigt godt bud på en god subwoofer i den prisklasse som T800 efterspørg.

Til top
T800 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:56

Kim Olsen:

jeg har et 42" plasma tv og skal have et godt, men simpelt setup, jeg har ingen intentioner om at drive en "mini imperial bio" på 3. sal i København.

Jeg er utrolig glad for alle jeres svar, der er mange som er tilfredse med deres Velodyne, og da SPL (velodyne) ligger prismæssigt i samme klasse som SVS SB12-plus, gør det ikke valget mindre svært.

Jeg håber nogle flere kommer med bud, da kun en herinde har nævnt Dali.

Jeg skal mest af alt bruge mit system til film, men jeg holder meget af musik, og lytter meget til soundtracket til filmene, så jeg vil selvfølgeligt ikke have noget imod hvis wooferen håndterede begge med et trylleslag.

M.v.h.

BF

...We have no fate...

HD Film
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu