|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
|
Jeg har aldrig haft en sub før, jeg var overbevist om at mine B&W fronter leverede rigeligt med bas... men hold da op en kæmpe forskel! Monolith'en var nem at integrere med resten af anlægget (omend placering spiller en stor rolle, men det gør det jo altid for sub'er) og det lyder helt fantastisk! Den er super til både film og musik - især akustisk jazz og house med virkelig dyb bas får en hel anden dimension med en sub der går så dybt. |
||
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Jeg kan ikke se at det er svært at sammenligne rent praktisk? Og nu vejer subs i denne prisklasse ikke det store i forhold til så meget andet audio udstyr Husk på, for en stor del af anmeldelser, især de amerikanske, så er produktet ikke objektivt testet, men anmeldelsen er et stykke betalt og bestilt arbejde. Daxe: man låner skidtet med hjem en weekendstid, afprøver de samme musik og film på subsne, evt skifter imellem dem, altså først en sekvens på den ene, så en samme sekvens på den næste. |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
|
Min Monolith vejer knap 50 kg men det synes du måske ikke er så meget? Jeg tænker bestemt ikke på de mange subjektive anmeldelser i diverse tidsskrifter og websider, men på de fuldstændigt objektive tests udført af f.eks. Ilkka (http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests/) og AV Talk ( http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=thread&frm_id= 50&rid=0&SQ=0). |
||
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
50 kg? det er hvad en god sub enhed i sig selv, eks HoleeS 15" vejer Men nu var pointen også, at du ikke får 50 kg subwoofer for 6000 kroner. så ved jeg godt at du kan få 43 kg monolith i england til ca 4200, men så skal der jo lige fragt og moms oveni.
Min egen passive sub vejer 200 kg + 30 kg forstærker, så nej, 50 kg er ikke meget.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Bor du i Imperial? |
||
![]() |
||
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Jeg vil klart foretrække at teste en sub herhjemme, men det betyder jo ikke at man ikke kan lave noget forarbejde. Jeg samler altid information og viden på området, så jeg kan sortere i alle de mange mange mærker og variationer, derefter kan man jo så evt. forsøge at låne en med hjem. Jeg skal dog lige have mine baghøjtalere op og hænge samt købe den ønskede Onkyo forstærker, før jeg kan lege med. Jeg ved dog heller ikke om det er muligt at teste Velodyne og SVS, da den ene sælges på fyn og den anden i Norge Jeg var i Hifiklubben i Lyngby i dag, og der hørte jeg mine M-1 højtalere med B&Ws 608 sub, det lød rimelig godt, så måske behøver jeg ikke mere end en 200w sub? M.v.h. BF |
||
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Jeg smider lige en joker på banen... HarboSound SUB10.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
200 kg ![]() Min Monolith DF løb op i lige under 5000 kr alt inklusive (man betaler moms i England, det er jo EU). Jeg tror man skal lede meget længe for at få så meget sub for pengene ![]() ægte træ-finer (ingen vinyl...) |
||
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Ja tykke spånplader vejer godt ![]() Redigeret af Hans j - 03-September-2008 kl. 19:58 |
||
![]() |
||
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Det slog mig "pludseligt" at Lsound sender fra Norge, der som bekendt ikke er et EU land, vil det så betyde at jeg skal betale told af en SVS sub? M.v.h. |
||
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
||
![]() |
||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
|
Nej, det er inkluderet i prisen. Det står vist også i deres FAQ.
|
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Velodyne, kan du sikkert låne en model fra CNS-Teknik i Tappernøje. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |