recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - førstegangs køber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketførstegangs køber

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
engholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: førstegangs køber
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 23:06

Hej.

Skal for første gang investere i en fladskærm, 40". jeg har et budget på omkring 8000 kr.

TV'et placeres i en meget lys stue, hvorfor det er vigtigt at den kan klare et vist lysindfald. Jeg ser tv via yousee cabel, hvorfor den gerne må have DVB-C.

Der ses en del sport og spilles en del X-box 360, hvorfor det er vigtigt at den kan vise det i god kvalitet.

Jeg har kigget på sony KDL-40W5500 og Panasonic TX-P42G10, men er i tvivl om det skal være lcd eller plasma. Har I andre forslag, så kom gerne med dem

Håber I kan vejlede i fladskærmenes jungle

Redigeret af engholm - 23-Maj-2009 kl. 23:11
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 00:51
Hey engholm 

Jeg står faktisk i samme situation som dig, så håber at de gavede folk her inde der kan komme med nogle svar som kan gavne os.
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 08:24
Det kommer an på ens behov.

til almindelig tv blu-ray dvd osv, køb en g10. Til spil er plasma rigtig fin.

Hvis man har tænkt sig og bruge sin skærm som pc monitor, så køb en w5500. går på nettet og læse meget tekst
men en G10 har klart det bedste billede fra alle kilder. I denne prisklasse kan man ikke komme uden om en g10.
men formoder i har været ude og se dem
Til top
engholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 13:36

Jeg har faktisk ikke set G10'eren.

Det var først efter jeg havde været i fona, at jeg så herinde, at plasma er meget rost. troede faktisk at lcd var førende vedr. billedkvalitet. fonamanden roste i hvert fald lcd i høj gad, hvorfor vi ikke overvejde på plasma.

Jeg spiller fifa på x-boxen, hvor teksten på mit nuværende sony crt tv er meget vanskeligt at læse. Ovenfor nævnes at w5500 er bedst til tekst, men hvordan fremstår det på g10? Det skal siges, at jeg som regel sidder meget tæt på skærmen.

Lige et andet spørgsmål. Hvad er at foretrække, et tv med indbygget dvb-c tuner eller en box fra yousee?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af engholm engholm skrev:

Jeg har faktisk ikke set G10'eren.

Det var først efter jeg havde været i fona, at jeg så herinde, at plasma er meget rost. troede faktisk at lcd var førende vedr. billedkvalitet. fonamanden roste i hvert fald lcd i høj gad, hvorfor vi ikke overvejde på plasma.

Jeg spiller fifa på x-boxen, hvor teksten på mit nuværende sony crt tv er meget vanskeligt at læse. Ovenfor nævnes at w5500 er bedst til tekst, men hvordan fremstår det på g10? Det skal siges, at jeg som regel sidder meget tæt på skærmen.

Lige et andet spørgsmål. Hvad er at foretrække, et tv med indbygget dvb-c tuner eller en box fra yousee?

tror mig en g10 er langt bedre, når vi snakker billedekvalitet.
en g10 har indbygget dvb-c tuner, så du har begge valg muligheder. Men hvis har brug for et optage så er en box jo smart. ET plasma er fint til spil og langt bedre end dit crt tv. En g10 har også langt bedre kontrast så det bliver ikke noget problem og læse teksen.
ved ikke hvorfor de altid roser lcd, man skulle jo tror de blev betalt for det. husk når du ser en g10 i fona eller et andet sted er den sikkert indstillet forkert og vil se lidt mat ud i alt deres loft lys samt gamma indstilligen står forkert.  
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:04
hej jeg har et Panasonic TH-42PZ80E et super tv    var det noget   dit for 5000kr

Redigeret af 3000 - 24-Maj-2009 kl. 14:27
Til top
engholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:34

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

hej har har et Panasonic TH-42PZ80E  var det noget   dit for 5000kr

Er ikke umiddelbart interesseret i brugt. Den har heller ikke dvb-c, men ellers ser det ud til at være et godt tv.

newbie-spørgsmål:

Jeg har en phillips dvd-optager, som ikke har indbygget dvb-c digitalmodtager. Hvis jeg ikke har en box og gerne vil optage et program som vises digitalt. er det muligt at optage dette program med min dvd-optager, blot analogt?

eller kan jeg ikke bruge min dvd-optager mere?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 15:03

Oprindeligt skrevet af engholm engholm skrev:

...er det muligt at optage dette program med min dvd-optager, blot analogt? eller kan jeg ikke bruge min dvd-optager mere?

Så længe YouSee ikke har lukket for det analog signal, så kan du sagtens optage. Hvornår det sker er uvist, men der går nok 5 år endnu.

Redigeret af Sandal - 24-Maj-2009 kl. 15:03
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu