|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:04 |
Igår kom dagen så endelig hvor jeg fik min HD medieafspiller. Jeg havde efter et par måneders overvejelser mellem en PCH A-110 og en TViX 6500a,
fået bestilt en TViX da dustinhome.dk havde et godt tilbud (TViX + Supra 2m HDMI for ~2 500kr). Jeg har endnu ikke modtaget min USB harddisk, så jeg gravede en gammel 160GB SATA disk frem (hvor der lå en masse andet pjat), jeg satte disken til min laptop (med Sandberg HDD->USB kit), lavede en VIDEO mappe og lagde mkv filerne i undermapper. startede TViXiE (TViX Interface Enhancer) pegede den på VIDEO mappen og fandt covere, info og ratings til filmene. Herefter monterede jeg harddisken i TViX'en med det super nemme Plug'n'Play system den har, startede og valgte indstillinger. Herefter spillede det bare, det var lykkedes mig på 15-20min at sætte TViX'en op med cover browsing og filmene jeg havde valgt afspillede den absolut uden problemer! Fantastisk! NB! Jeg havde læst lidt på div. fora vedr. varme problemer hvis der ikke sad en harddisk i. Da jeg skulle montere mig en disk kunne jeg ikke forstå hvorfor den ikke passede i, da der til min store overraskelse sad en harddisk attrap i for at skabe det nødvendige airflow, en nødvendighed ja, men stadig blævret :) Nå det var mine 25øre, jeg ville bare lige ud med lidt begejstring. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Hvordan ripper i jeres bd film over om man må spørge.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Lidt off topic, men man kan bruge AnyDVD HD, eac3to og mencoder. Prøv at søg efter en guide hvor de bruger de tre programmer. |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Et rigtigt nemt program til at konvertere til/fra f.eks MKV eller AVCHD er RipBot264. Det kan læse en Blu-ray/AVCHD struktur, men kan ikke selv bryde den kopisikring som ligger på en Blu-ray. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
Ripbot giver bare ikke den optimale kvalitet når man ripper, tsmuxer og meGUI giver en bedre kvalitet...
|
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
en tråd om emnet som jeg selv har brugt: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/639346
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Tilgengæld er den meget sværere at bruge og åbner op for en masse settings som TViX/Popcorn Hours/div kloner alle har problemer med.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Det er nemli rigtig... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |