recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frustreret over nymodens Sony ex720
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frustreret over nymodens Sony ex720

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madsbabz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Frustreret over nymodens Sony ex720
    Sendt: 25-December-2011 kl. 20:09
Jeg har for nyligt givet mine forældre et Sony ex 720, og de er faktisk blevet rigtig glade for det! Jeg har fortalt dem om muligheden for at optage direkte til HDD, og derfor har de solgt deres dvd optager.

I julegave gav jeg dem så en lille 2,5" ekstern HDD, og den er nu sat til. Ved første øjekast virkede det bare, og optagefunktionen er nem og bruge. Så siger min gamle mor så, om jeg vil vise hende hvordan hun optager noget, fordi hun har noget allerede nu, som skal optages, mens hun ser noget andet!

Så er det det slår mig. Man kan ikke optage et program og så se noge andet !? For engang skyld (første gang) må je give mine forældre ret. Hvad er det for nymodens skrammel? Det er jo selvf fordi der kun er en tuner i fjernsynet, men folkens hvad gør jeg ? Hvordan løses problemet bedst ?

*edit* Signalet modtages gennem YouSee (DVB-C)

Pft.

Mads

Posted from iPhone

Redigeret af Madsbabz - 25-December-2011 kl. 20:14
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 20:12
DU fortæller ikke hvor signalet kommer fra.

Men man kan jo købe en af de billige STB og optage via den på HDD eller stick og så se et andet program på TVet

Redigeret af Raum - 25-December-2011 kl. 20:12
Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madsbabz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 20:17
Jeg har selv haft ideen, men jeg ved ikke lige helt om der er smartere alternativer.

Det optimale ville være 1 fjernbetjning (Sonyen) og så noget der kunne gemmes væk, men aner ikke hvad der er på markedet, der kan gøre optagelse muligt.

Kan man fx optage med analog tuner og se tv med digital? det ville være OK :-)

Redigeret af Madsbabz - 25-December-2011 kl. 20:19
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 20:20

Nej jeg mener heller ikke at Record funktionen i TVer er meget værd, dersom man så kun kan se det der optages. Løsningen er som Raum skriver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 20:48

Det vil da være helt tosset at optage med noget Analogt udstyr, når der kan fås noget Digitalt for billige penge, en modtager (Denver, Bluetinium eller tilsvarende) og en HDD, tilsammen Max. kr 1000. (HDDer er lige nu lidt høje i prisen p.g.a. produktions vanskelighederne i Thailand.)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 21:21
Jeg undersøgte markedet for analoge optagere tidligere i år - 2500-3000 kr og der er meget få tilbage i landet som nye.
En STB koster max 500 og HDD koster hvad de nu koster (efter størrelse) og kan skiftes ud hele tiden.
PVR-delen i clintDC1 synes jeg virker fint til prisen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 21:58
Kan godt forstå din frustration.

I gamle dage(det er ikke lang tid siden) var man glad for en videomaskine.

Nu vil man optage 2 progammer og se et tredie samtidigt.

Det koster lidt.

Men ikke noget i forhold til den gode gamle dage hvor en VHS snildt kunne koste 5000,-

Så jeg vil foreslå en boks med to tunere.

Kender ikke udbyderen, så jeg kan ikke foreslå noget.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 22:21
Det med at optage fra TV på USB-harddisk er ikke meget værd udover, at man kan sætte en Live udsendelse på pause.
Det lyder smart, men er ikke pengene værd.
(Det samme gør sig iøvrigt gældende med andre funktioner på TV'et, f.eks. netværksfunktioner som internet, mediafspiller mm.: Det fungerer lige præcis, men med mange bugs og uhensigtsmæssigheder).

Til YouSee kan anbefales en ClintDC1 til kr. 444,- Så kan de optage, hvad de vil - når de vil.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 18:12
Anbefaler også en Clint dc1 eller Bluetinum, samme maskiner. iøvrigt virker optagemuligheden jo fint i Sonyen når den skal optage noget, men ikke er hjemme.
Til top
welliis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér welliis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:21
Nu vil man optage 2 progammer og se et tredie samtidigt.

Det koster lidt.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:28
Ja det koster lidt, hvis man gerne vi være mere flexibel, og også gerne vil gemme sine optagelser. Derfor må man supplere med yderligere optagere, som dem der kan optage på externe HDDer, eller investere i et Mediacenter.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Jeg undersøgte markedet for analoge optagere tidligere i år - 2500-3000 kr og der er meget få tilbage i landet som nye.

Analog opretholdes udelukkende for at lave en lempelig overgang for seere med eksisterende - nu mindst 2 år gammelt  - udstyr.
De analoge kanaler hos fx youSee og Stofa  har det aldrig været  meningen, at nyt udstyr skal udnytte efter 2008/2009.

Jeg vil tro, at alt udstyr købt efter 2009 forventes at have mindst DVB-T/C MPEG-4. Skulle der være noget, der er anskaffet efter 2009 til brug med analoge signaler - så vil det helt sikkert blive betragtet som  køberens eget problem.  

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu