recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - F-stik vs. alm antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

F-stik vs. alm antennestik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: F-stik vs. alm antennestik
    Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 18:40
Hvad er forskellen på F-stik og "alm. antennestik"? (går udfra sidstnævnte har et mere korrekt navn)
Årsagen til spørgsmålet er at jeg kan se at Harald Nyborg sælger en 1>2 splitter til almindelige stik mens en 1>3 splitter benytter F-stik.
Er det nødvendigt at skifte alle stikkene, hvis jeg skal bruge en 1>3 splitter i stedet for 1>2 splitteren eller kan de almindelige stik bruges i stedet for F-stik?
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 19:58
I dag er det nødvendigt at alle komponenter- stik - forgreninger-kabler er "HFtætte" d.v.s at der
ikke kan indstråle fremmede forstyrrende signaler. Gammedags plastikstik er aut.  Den gode fordeler er med f-con hvortil der eventuelt kan påskrues et lille adapter til " det alm.antennestik"
Antennestikket skal være hftæt d.v.s. udført af metal.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu