|
FTA sat boks med RF modulator |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-September-2013 kl. 19:17 |
At finde en sat boks til FTA tysk tv er ikke så svært, men en sat boks med RF modulator, findes det overhovedet mere?
Jeg kender en dame, som gerne vil se tysk tv fra Astra. Hendes nuværende boks er død, og hun har derfor brug for en ny. Jeg har hjulpet hende før, så hun spurgte mig. Problemet er, at hendes nuværende boks har antenneudgang med RF modulator, som hun bruger til at sende satellit tv videre gennem antennekabler til to andre tv i huset, altså udover tv'et i stuen (som er tilsluttet med scart). Hvilke løsninger findes der til det. En løs modulator, et trådløst sæt eller andet? Eller findes der stadig bokse med modulator. Redigeret af Ham_Der - 07-September-2013 kl. 19:22 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4705 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Ja der findes stadig nogle enkelte. her er et link til en Strong SRT 6205 til EUR 58,90 + EUR 15,00 for DHL Paket International: Hilsen Carsten.
|
|
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak.
Det link vil jeg prøve at sende videre. |
|
Ham_Der
Funktioner
Tak(0)
|
Selvom jeg måske synes, den er lidt dyr, når det ikke er en HD boks, og når man kan købe den her
http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/avanit-fta-ss2-hd-receiver-3214/ Hun har fladskærm, det var pga den ældre boks, at hun brugte scart. Men nu har jeg sendt linket videre. |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ham_Der. Det link jeg postede var en modtager jeg kunne huske at have læst, at den har en UHF Modulator indbygget. Den var derfor nem at søge. Der findes sikkert en eller to andre der er billigere. Strong er et mærke der har været på markedet i adskillige år, i modsætning til Avanit'en. Når jeg ser en Markedspris på 895 kr, men sat ned til 399 kr bliver jeg nysgerrig og ville spørge ind til hvorfor den ikke sælges til markedsprisen eller noget der ligner? Hvis hun vil se HD kan en HD modtager og en ekstern modulator vel også bruges, men det er kun ARD og ZDF man kan se gratis i HD. Der er 8 - 12 andre tyske TV stationer der er gået sammen om HD+ som er et abonnement kort som efter det første år koster et service gebyr på 50€. Hvis man gerne vil se Tyske programmer i HD foreslår jeg derfor at man køber en af disse modtagere: Søger nogle eksempeler fra eBay.de Det er måske en fordel at finde en sælger der vil hjælpe en med at forlænge HD + kortet efter det første år: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 07:09 |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ser da omkring10 tyske hd kanaler gratis.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Ham_Der
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret, men det tyske HD+ er ikke nødvendigt. Det er netop ARD og ZDF hun ser. Når man tæller de regionale "Dritte" kanaler sammen, så er der faktisk mange gratis HD kanaler.
Det er ikke en HD boks hun har nu, men jeg nævnte HD, fordi sådan en boks også har DVB-S2, det har Strong'en vist ikke. Jeg har selv Avanit'en, og det er en glimrende boks, men du har ret, det ser lidt mistænkeligt ud, at de sælger den til halv pris. Jeg tænker dog, at det nok er fordi det er sidste års model, og de derfor gerne vil af med den. Jeg har også foreslået hende Avanit'en, den vil være fin til hendes behov, bortset fra at den ikke har modulator. |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ham_Der. Jeg syntes at HD er vejen frem og ville ikke undlade at nævne HD+ Luxus løsningen vil være en nyt Quad LNB med 4 udgange og direkte kabler til 3 DVB-S2 / HD SAT modtagere. Da du er tilfreds med din Avanit, kunne det måske være 3 af dem eller 3 af disse Pearl DSR 395U.SE til 28,40€ der har fået gode anmeldelser? Hvis man kun har en DVB-S2 / HD Sat modtager kan man sikkert forbinde fladskærmen med et HDMI kabel, men hvis man ønsker en ekstern Modulator skal den sansynligvis forbindes med SCART? Jeg er ikke sikker på at alle de billige SAT Modtagere har samtidig HD ud på HDMI samtidig med SD på SCART? Men det kan måske komme an på en prøve. Der er mange ting at tage højde for. Carsten. Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 10:22 |
|
Ham_Der
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg synes også at HD er vejen frem, og jeg har også nævnt sådan en. De private tyske kanaler ser hun dog ikke ret meget, derfor tvivler jeg på, hun vil betale for HD+.
Det er musik, natur og rejse udsendelserne på de offentlige kanaler, hun ser mest derfra. Jeg har hørt fra hende nu, og det lyder som om, hun godt kunne være interesseret i Strong boksen, selvom hun ikke har handlet på eBay før. Hun har selv sagt, at hun ikke kan se forskel på SD og HD på Boxer's danske kanaler, men det er nok indtil hun ser de tyske kanaler. Avanit'en giver et flot HD billede på de tyske kanaler. Strong boksen er dog en billigere løsning, end Avanit'en og en løs modulator. Luksus løsningen er den allerbedste, men det tror jeg ikke hun vil betale for. Du har ret, HD på HDMI og samtidig SD på scart ud kan være et problem. Jeg har selv haft en optager sat til Avanit boksen med scart. Den kan godt vise HD på HDMI, men scart signalet er et simpelt video signal, der giver et dårligt billede. Den kan ikke sende RGB på scart og HD på HDMI samtidig. |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg syntes det er meget vigtig at finde en sælger på eBay, med næsten 100% i Positive 'Bewertungen'. Og det har SatProfiShop som sælger Strong SRT 6205. PayPal er en betalinsservice som er eget af eBay. Hvis man opretter sig på PayPal.com og betaler med det, er man hos visse sælgere sikret sine penge retur, hvis varen ikke skulle komme eller man får en anden vare end bestilt. Der er stor forskel på kvaliteten af Boxers komprimerede HD og rigtig HD fra en Sat. Et QUAD LNB koster EUR 17,99 + EUR 4,90 i forsendelse: 3 stk Pearl HD-Sat-Receiver DSR-395U.SE a EUR 28,40 bliver EUR 85,20 + forsendelse. Det er rent faktisk en Auvisio HD-Sat-Receiver DSR-395U.mini som bliver billigere når den får Pearl mærket på. Det bliver i alt EUR 108 + forsendelse af SAT modtagerne. Jeg vil lige gøre opmærksom på at Pearl DSR-395U.SE som standard ikke kan gemme til en USB Disk eller Stik. Det er sparet væk, men kan evt tilkøbes som en opgradering. Strong SRT 6205 Sat modtageren koster EUR 58,90 + EUR 15,00 i forsendelse. det bliver EUR 73,90 Luxus løsningen blive ca 330 kr + noget kabel dyrere end en Strong SAT modtager. Jeg ved ikke om hun bor i hus eller lejlighed og om hun kan få nogle til at trække nye kabler fra parabolen og til de enkelte TV, men der er måske også mulighed for at sløjfe parabol kablet gennem de 2 første SAT modtagere før det kommer til den sidste. Det vil give begrænsninger i hvilke kanaler de forskellige modtagere kan se. Alle skal se enten fra de lave eller høje frekvenser og enten vertikalt eller horisontal polariseret. Men det vil trods alt give mulighed for at se visse forskellige programmer i forhold til i dag, hvor alle SKAL se det samme. Men jeg vil absolut foretrække et QUAD LNB og separate kabler. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 13:34 |
|
Ham_Der
Funktioner
Tak(0)
|
Hun ville lige overveje det lidt. Hun er vist alligevel mere interesseret i en HD boks.
Personligt synes jeg også, det er bedre at købe en HD boks og så enten undvære tysk tv på de andre to tv eller købe en modulator. Det der med forskellige kanaler er ikke så vigtigt, de er kun to. Det ene af de to ekstra tv bliver ikke brugt så meget. Dermed er jeg ikke sikker på, hun vil betale for luksusløsningen med ny LNB og flere bokse, samt have besværet med ny kabeltrækning, men jeg skal nævne det. Ja, jeg er også sikker på, hun kan se forskel på HD og SD, når hun ser tysk HD, hun har ikke set det her endnu. Det er meget bedre end Boxer HD. Jeg har også selv Boxer. |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Så vil en tredie mulighed måske så være et nyt TWIN LNB til 11,99€ + 4,90€ i forsendelse: Og så kun 2 stk Pearl DSR-395U.SE a 28,40€. Det bliver ca det samme som en Strong SRT 6205. I skal være opmærksom på at sælger i følge siden kun sender til Deutschland, Österreich Men min erfaring er, at hvis man skriver og spørger, så vil de også sende til Danmark. Pearl HD-Sat-Receiver DSR-395U.SE er rent faktisk en Auvisio HD-Sat-Receiver DSR-395U.mini Her er et link med mere info: Og kundeanmeldelser fra Amazon.de Og samme til dem der er bedst til Tysk: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-September-2013 kl. 19:30 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |