recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FTH's Hjemmebio - Nu med XTZ sub amp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FTH's Hjemmebio - Nu med XTZ sub amp

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: FTH's Hjemmebio - Nu med XTZ sub amp
    Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:12
Hey alle

Mit projekt har stået på i snart to år. 
Jeg startede med at renovere hele mit værelse, step-by-step. 

Opdatering 11/12 2011
Nu fik jeg endelig købt en forstærker til de passive submoduler, det blev en XTZ Sub Amp 1. 
Der er bare det lille problem at, jeg har ikke kunne få den sat rigtigt til... hjælp søges! LOL
@Kampus kom til undsætning og hjalp til! 



**************************************************************************************
****************************** Udstyrs listen ****************************
**************************************************************************************
Billed:
- JVC DLA-HD550
- Quality Screen 90"
 
Lyd:
- Onkyo TX-NR 808
- Parasound HCA-2003
- XTZ Sub Amp 1 NYHED
- XTZ 99.26 + 99w10.17p

Afspiller:
- PS3 Slim 120GB
- Denon DCD-1500AE

Andet udstyr:
- Logitech Harmony One
- Logitech Harmony Adapter

*********************************************************
*********************************************************

Billeder

XTZ 99.26 + w10.17p



Screenshot


Ældre billeder





Midlertidig plads


Midlertidig plads





















Redigeret af .FTH' - 11-December-2011 kl. 15:54
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:13
TIDLIGERE UPDATES:

 UPDATE: 7/6-2010
Købte mit skønne Panasonic TX-P50VT20 i dag, ude i Ekspert Ballerup. (Kanon service)

UPDATE: 9/7-2010
Tog forbi Dan's TV & HIFI-Center her i dag, jeg skulle bare høre om han vidste hvornår, 
De nye Marantz receivere ville komme. Det endte så med at jeg gik derfra med en Onkyo 808. Dan har en hyggeligt lille butik, ved udkanten af amagerbrogade. Besøg ham! (Super kundekontakt, samt service)

UPDATE: 16/8-2010
Nu er jeg faktisk kommet så langt, så det sidste jeg mangler er finpudsning af lyden. Regner med at få CSN-Teknik på et besøg, for en ordentlig surround kalibrering.

UPDATE: 12/10-2010
Så kom dagen hvor lyden blev kaliberet og og antallet af højtaler blev skåret ned. Nu er det et 5.1 setup, og der er blevet ændret i placeringen af baghøjtalerne. + Nye kabler til LCR og subben
Lyden er nu lige i skabet, jeg er bestemt tilfreds med resultaetet af Christians kalibrering. (http://www.csn-teknik.dk/)

UPDATE: 8/1-2011
På det seneste har jeg fået indkøbt div. små ting, som bla. to reoler fra Ikea hvor den ene er til (dvd/cd/blu-ray), 
Jeg var nemlig ved at løbe tør for plads i TV-møblet, så det var et nødvendigt køb. Tongue
Den anden er til nipse ting (bøger, blade, frugt, stearinlys og andet godt fra havet).
Da jeg ville have noget styring af mit lys købte jeg, nogle fjernbetjente stikkontakter fra Harald-Nyborg. 
De virker fint men desvære kan jeg ikke få min nye Logitech Harmony One til at betjene dem, så der må jeg finde en anden løsning.
Ellers så er det kun lidt film og musik som er blevet indkøbt.

UPDATE: 1/2-2011
På det seneste har jeg tænkt over den højde mit fjersyn nu var i, og jeg ville egentlig gerne hæve den lidt.
Da det til somme tider var en smule irreterende, at skulle læne mere tilbage i for at se hele billedet. (specielt når man lå ned LOL) Så fandt jeg denne her gulvstander fra vogels, som løste mit 'problem', og indtil videre er jeg ganske tilfreds med den.

UPDATE: 6/2-2011
Efter tre timers ventetid i kulden, foran HiFi-klubben ved Åboulevarden. Fik jeg så købt min første CD-afspiller - And what a beauty. Her er tale om en Denon DCD-1500AE, sat ned fra 6999,- til 2000,- kr. Hvilket må siges at være et fornuftigt køb.

UPDATE: 8/2-2011
Efter lidt overvejelse blev min skærm solgt. Jeg ville gerne prøve kræfter med en projektor. Så inden længe skulle jeg gerne få købt mig følgende ting:
- JVC DLA-HD350
- QS 82" lærred
- M&K 950 centerhøjtaler
- Velodyne spl-800i

UPDATE: 4/3-2011
Overstående passer ikke helt overensstemmende med min aktuelle situation, da jeg endte med et helt andet køb.
For lige nu er jeg blevet den lykkelige ejer af en JVC DLA-HD550 og et Frame Original med Greyline.
Hold da kæft for en oplevelse sådan én giver!!

UPDATE: 7/3-2011
Nu har jeg fået taget nogle billeder, dog ikke de bedste. Men det giver et indtryk af mit værelse.

UPDATE: 7/4-2011
I går købte jeg min første effektforstærker, Parasound HCA-2003.
I dag købte jeg nogle Supra signalkabler, hos Dan's TV og HIFI-Center og tilsluttede forstærkeren til mit setup.
Samtidig fik jeg taget lidt nye billeder - Tjek side 9 LOL

UPDATE: 17/5-2011
Nu med biografstole! Jeg har længe gerne ville have nogle fede biografstole, samt en bedre seng end den jeg havde før. Så jeg satte min daværende sovesofa til salg på dba - whupti så var den solgt. Samme dag købte jeg den nye seng, og to dage efter købte jeg biografstolene. De blev købt igennem www.biostol.dk, kanon


Redigeret af .FTH' - 10-November-2011 kl. 12:31
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:13
Værelset efter jeg begyndte at interessere mig for HiFi.
Billederne ligger i random rækkefølge.















Redigeret af .FTH' - 25-Marts-2011 kl. 22:29
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 17:10
Det ser nydeligt og gennemført ud. Sej old school forstærker, jeg kan bare ikke helt få sådan en stereo basse til at harmonere med antallet af højttalere du har hængt op.. LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 19:17
Ja den "stereobasse" gir' mindelser om fortiden. Har haft et par Pioneer recievere der ligner den på en prik. men det var jo i 70-80'erneTongue
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 21:26
Det er svært at se hvad der er front og bag højtalere, samt hvor er TV/Lærred ?
husk på vi har ikke været hjemme hos dig :-)
PS fedt at du skjuler kablerne
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det ser nydeligt og gennemført ud. Sej old school forstærker, jeg kan bare ikke helt få sådan en stereo basse til at harmonere med antallet af højttalere du har hængt op.. LOL


Hej strandvasker
Jeg takker og bukker for de fine ord. Nu skal du se lidt bort fra det antal af surround channels, da det som skrevet kun er en Teaser, jeg er jo ikke helt færdig endnu.
... more to come Wink Big smile

BTW så er det kun stereo som jeg kører med lige pt. Smile
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den "stereobasse" gir' mindelser om fortiden. Har haft et par Pioneer recievere der ligner den på en prik. men det var jo i 70-80'erneTongue


Jeg må gå til stålet og tilstå...
Det er ikke min egen forstærker, det er min fars, og jeg kommer til at savne den brunebisse når han engang skal have den hjem igen... CryLOL
Men godt spiller den, og HØJT! Tongue
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Det er svært at se hvad der er front og bag højtalere, samt hvor er TV/Lærred ?
husk på vi har ikke været hjemme hos dig :-)
PS fedt at du skjuler kablerne


Hej TommyBoy
Først og fremmest så skal dette forstås som en lille teaser / smagsprøve på det kommende setup.
Derfor er der ikke flere billeder til at vise rummet... de kommer senere Wink

Jeg har valgt en TV-løsning, dog overvejede jeg meget et projekter-setup i starten.
Men valget lander nok på en V20'ere eller Samsungs 7/800 serie?

Jeg brugte også en god sjat tid på det, da jeg renoverede mit værelse, men tak! EmbarrassedTongue



Redigeret af .FTH' - 24-Maj-2010 kl. 10:33
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 12:46
UPDATE:

Efter en del specieklation og overvejelser så er valget faldet på SAMSUNG PS50C7705 
Da begge skærme er über på billedsiden, så var grunden til valget designet + 3D.




Kommende udstyr:


Marantz 5004

Logitech harmony one 


Redigeret af .FTH' - 01-Juni-2010 kl. 12:48
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

UPDATE:

Efter en del specieklation og overvejelser så er valget faldet på SAMSUNG PS50C7705 
Da begge skærme er über på billedsiden, så var grunden til valget designet + 3D.

Standardadvarslen ved køb af Samsung tv:
Husk at checke om du kan få lov at sortere dine digitale kanaler inden du kører dankortet igennem, af mærkværdige årsager mener Samsung ikke at alle deres tv skal kunne det.. På nogle Samsung modeller kan du frit vælge på hvilke kanalnumre du vil lægge de forskellige kanaler, på andre Samsung tv må du bare leve med at Tv2Film ligger på kanal 14 uanset om du synes det er praktisk eller ej..
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Standardadvarslen ved køb af Samsung tv:
Husk at checke om du kan få lov at sortere dine digitale kanaler inden du kører dankortet igennem, af mærkværdige årsager mener Samsung ikke at alle deres tv skal kunne det.. På nogle Samsung modeller kan du frit vælge på hvilke kanalnumre du vil lægge de forskellige kanaler, på andre Samsung tv må du bare leve med at Tv2Film ligger på kanal 14 uanset om du synes det er praktisk eller ej..


Tak for denne påmindelse! 
Har du nogle links som uddyber dette problem yderligere? 


 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu