Thorvald skrev:
Det gode ved synkroniseringsprogrammer er at - i hvert fald nogle - kan sættes til at synkronisere automatisk, f.eks. ved opstart af windows - eller på andre bestemte tidspunkter. Jeg ville måske sætte den til at gøre det om aftenen, når jeg alligevel ikke arbejder - eller sætte den igang manuelt, når jeg afslutter min arbejdsdag.
Det skal også være sådan at det program jeg finder, kan anbefales til andre brugere af ftp-serveren - og det vil sige at det skal kunne bruges både på Mac og PC, at det skal kunne bruges af forskellige mennesker fra forskellige lande og med forskellige uddannelsesniveauer. Man kan måske sige at det kun er mig der har brug for synkroniseringen, mens alle andre stort set kun har brug for download, men det kan visse synkroniseringsprogrammer jo også bruges til. |
Hvis FTP sync programmet skal
1) Køre på bestemte tidspunkter
2) Kunne anvendes på både Mac og "PC" (Windows)
taler det faktisk for det gratis/frie program lftp. Du skriver selvfølgelig et lille script som kører lftp og afvikler dette script på bestemte tidspunkter (scheduled tasks i Windows, cron job i Unix/OsX).