|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 07-November-2007 kl. 16:02 |
Hej. Hvordan opretter man en ftp-server? Det er til arbejdsbrug. Det skal være muligt for arkitekterne, ingeniører, entreprenører osv. at få adgang til filer ag at lægge filer op. Så hvordan gør man det og hvilken ftp-server vælger man? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Jeg ville klart anbefale filezilla, den er gratis og opensource, og absolut det bedste jeg har arbejdet med af ftp server. Den er tilmed nem at sætte op. Redigeret af ashdk - 07-November-2007 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Er den sikker?? Jeg vil gerne have en løsning hvor man ganske enkelt går ind i stifinder (eller explorer) og skriver i adresselinien ftp://ftp2.jofa.lt/arbejdstegninger f.eks. Foregår ftp-server på en server i firmaet eller hvordan foregår det - det er formentligt det bedste? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Jeps den er så sikker som normal ftp er. Du kan sagtens benytte explore op imod filezilla, jeg vil dog lige pointere at explore er skod til ftp, brug hellere en ftp browser. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
FTP er ikke sikker men anvendelig i mange tilfælde. Jeg vil yderligere anbefale at firmaet anskaffer en seperat billig maskine og sætter ftp serveren op på. Så ja, du skal have den i firmaet for at den kan tilgås inden for sikre opgivelser, da jeg formoder firmaet benytter en form for firewall/netværks sikkerhed, så det vil være bedst. Redigeret af pendec - 07-November-2007 kl. 19:40 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |