recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fujitsu siemens media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFujitsu siemens media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Fujitsu siemens media center
    Sendt: 04-August-2006 kl. 15:24

Hejsa .. jeg har overvejet at købe et nyt media center , og er faldet over denne. Den har meget af det jeg gerne vil have : internet adgang, DVB-T, optage Hd tv programmer, og mange andre gode ting . Jeg har læst en masse på denne ellers fantastiske hjemmeside, men savner lige denne model http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/entertainment/m edia_centers/activy_media_center_5xx.html

Kan andre mærker som Phillips, sony el. Panasonic være med her.. ??

Det ser ikke umiddelbart sådan ud... jeg har fundet en tysk hjemmeside, lidt som edbpriser. som kan sælge den til cirka 7000 kr.

Er DVB-t ikke det som jeg kan modtage nu , via det digitale net , med alm. antenne. ? i det meste af DK...?

Og hvis nogle skulle vide det , kunne jeg godt tænke mig at vide noget om et keyboard som kan købes til denne model , skulle være en windows media keyboard...Den følger vist ikke med...

Jeg håber at en kan hjælpe mig...

Venlig Hilsen Søren

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 23:55

Nu skal jeg jo passe lidt på, men horfor kalder du dig Spasser?

Til top
spasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 10:17
[QUOTE=MCenterFreak]

Nu skal jeg jo passe lidt på, men horfor kalder du dig Spasser?

Det er simpelhen fordi jeg ikke aner en skid om media centre..

Ja , men jeg er da hudløs ærlig..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 12:30

Nu vil jeg lige orientere dig om at spasser er et slangudtryk for en spastiker. En spastiker behøver ikke være specielt dum eller uvidende, men har som regel et eller flere motoriske problemer.

Da du nu er så hudløs ærlig så vil jeg gerne give dig et par fif:

DVB-T fungerer ikke med undertekster i MCE 2005 (bortset fra DR2 der hardcoder dem)

Selvom det kommer til at virke under MCE, er det ikke sikkert at det DVB-T kort der sidder i maskinen nogen sinde kommer til at kunne vise undertekster, idet man i Tyskland ikke benytter undertekster, men "taler ind over".

Der står at det er en Hybrid Tuner, dvs. Analog, DVB-T, DVB-S. Det er meget godt, men det kan ikke benyttes samtidigt under MCE 2005, der skal der vælges en og kun en type.

Køber du i Tyskland er du, principielt, dækket af købeloven, men i praksis er det næsten umuligt at håndhæve sine rettigheder for så vidt angår returret, garanti og service.

Det ser ud til at der følger en Microsoft kompatibel fjernbetjening med. Hvis det er tilfældet kan du købe et Microsoft MCE Keyboard i den nærmeste IT bix, og benytte det sammen med den IR modtager der følger med maskinen

Til top
spasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 18:03

hej igen og tak for det hurtige  og fine svar..

Jeg er ikke handicappet, og det lyder heller ikke helt tomt når jeg slår mig sig på hjerne skalden.

Det er selvfølgelig en risiko at købe det i tyskland , men jeg er blevet en del forelsket i dette produkt , pga de mange features den har virker den absolut som noget...

Findes der andre mærker som du kender som ikke er en "PC" men stadig kan optage (HDtv)/ brænde/ og gå på nettet og have DVB-t i..?

M.H.T at det er en hybrid tuner, kan jeg se at den fåes i de 3 forskellige varianter... så det skulle vel ikke være et problem...??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af spasser spasser skrev:

....og det lyder heller ikke helt tomt når jeg slår mig sig på hjerne skalden.

Jamen det er jo godt, det gør det heller ikke på min søn som er spastiker

Findes der andre mærker som du kender som ikke er en "PC" men stadig kan optage (HDtv)/ brænde/ og gå på nettet og have DVB-t i..?

Det kan de fleste, men jeg ville nok "som Media Center teknisk begrænset person" vælge en dansk udgave, f.eks Zitech eller de mange andre gode produkter der er behandlet i dette forum

M.H.T at det er en hybrid tuner, kan jeg se at den fåes i de 3 forskellige varianter... så det skulle vel ikke være et problem...??

Her misforstår du. En hybrid tuner er en Tuner der kan flere forskellige ting, f.eks Analog og DVB-T og DVB-C, men de kan det IKKE samtidigt under MCE 2005. Det betyder at du under installationen skal vælge hvilken signaltype du ønsker. Har du f.eks. valgt DVB-S (sattelit) så kan du ikke se Analog eler DVB-T på dette MediaCenter uden at det skal omkonfigureres.

Redigeret af MCenterFreak - 06-August-2006 kl. 23:28
Til top
spasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 12:52

Tusind tak for det...

Det var ikke for at fornærme nogen, det med brugernavnet : men tit er det svært at finde et nyt som ikke er taget..Og lidt humor skader vel ikke...

Jeg vil snuse lidt her på forummet.. for at finde det jeg skal bruge...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu