recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fujitsu-Siemens Scaleo E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFujitsu-Siemens Scaleo E

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 12:00
Jep, sådan har jeg også forstået det - så kom så igang DR og TV2 :-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 13:36

Her nok ikke udtrykt det helt klart.

DVB-T supporterer Dolby Digital 5.1, men DR og TV2 sender pt. ikke i Dolby Digital 5.1

På DRs hjemmeside står der (3-9-06):

"DR er ved at overveje en politik for sending af surround lyd og forventer at have en plan klar i løbet at sommeren. "

Ja det må jo så være snart at denne plan er på på plads, ikk?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 15:08

Er der virkelig ikke andre, der har erfaringer med denne maskine ?

Kom nu ud af busken

Eneste væsentlige anke indtil videre, er lyskanonen, de kalder for powerknappen - jeg kan ikke rigtig afgøre om den er mest irriterende når maskinen er tændt, eller i standby - under alle omstændigheder er det lige før man ikke behøver andre lyskilder i rummet - jeg ville nok ikke placere maskinen i mit soveværelse - ha ha 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 01:03
Er den støjsvag generelt ved tv-brug/optagelse?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 09:20

Du kan høre den svagt, hvis der ellers er helt stille i rummet - den er ikke helt så støjsvag som f.eks min Kiss player.

Men det er på ingen måde irriterende.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Helbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2004
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 17:17

Har netop set den ved Merlin til 7000 kr.

Er det et godt køb til den pris ?

mvh.

Søren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 20:15

Det er forhåbentlig den lille model du har set, ellers vil jeg overveje at føle mig lidt r... rendt over at have givet 9000 ;-)

Om du giver 7000 eller 9000, er det stadig mange penge, og det er jo i bund og grund kabinettet du betaler ekstra for + måske en lidt bedre køling.

Til top
Traderstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 16:21

Hejsa,

Jeg har den "store" model med GeForce 6600 grafikkort og i det store hele er jeg meget tilfreds. Synes BeLLe er en lille smule hård ved den.

Støjniveau: Helt igennem acceptabel ved normalt brug. Jeg hører den stort set ikke ved optagelse og afspilning fra HD. DVD drevet lyder ca. som på en standard computer. Men sætter du den til at lave noget tungt, som at kode en Xvid film, så træder den store blæser i kraft og suser en del.

Irritationsmomenter: Tja, den er udstyret med 2 stk. Haupauge HVR-1300 hybrid tunere og det kører bare ikke optimalt op imod en 40" LCD skærm. Sport og hurtige bevægelser bliver en anelse grumset og det ser ud til at responstiden på skærmen er nedsat. Det er ikke tilfældet, men jeg har ikke kunnet  finde ud af, om det MCE's tv engine, der skaber problemet, eller det simpelthen er tunerne. Kunne godt tænke mig at teste MediaPortal når den nye v.3 tv engine bliver releaset.

Så er der selvfølgelig tænd/sluk knappen - har ikke kunnet finde nogle parametre i systemet, hvor man kan pille ved den. Har dog fundet en tysk tråd, der beskriver hvilke ledninger, man skal klippe over for at slippe for det latterlige lysshow - men så stryger garantien :o( Jeg har selv valgt en low tech løsning, der går på at tage et lille stykke sort plasticpose og tape den fast på knappen. Det virker fabelagtigt *GG* - men centret står heller ikke fremme men bagved noget røgfarvet glas.

Held og lykke med den ....

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 09:06

Hej Traderstar

Dejligt at høre en anden ejers erfaringer med "dyret"

Ha ha ha - tricket med plastposen må jeg vist prøve af ;-)

Desværre kan jeg ikke bidrage med mine erfaringer omkring skærmen, da jeg jo bare bruge en gammeldags CRT hvor jeg synes billedkvaliteten er fin fin.

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 18:38

Så er jeg også kommet på holdet efter at have købt den "store" model.

Er lidt skuffet over billedet, da jeg kun har en almindelig CRT, og Scaleo ikke fylder dette helt ud.

Fjernbetjeningen kunne også være bedre - syntes ikke den rammer lige godt hver gang.

Nå, men udover det ville jeg høre hvad i har gjort med hensyn til lyd - jeg har investeret i et kabel fra mediecenter til forstærker (lysleder) hvorfra jeg kan sende lyden ud via surround. Men i mediecentret er der jo en 7.1 kanals udgang - hvad skal man købe, hvad har i gjort af overvejelser?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:13

mr-tdi :

Der er et lille skærmstyringsprogram installeret, som du kan bruge til bla. at vælge skærm(e), men herinde kan du også vælge "fuld skærm" ved brug af tv. Dette fjerner en del af skrivebordet ved pcbrug, men får billedet til at passe ved tv-brug.

Enig i din erfaring med fjernbetjeningen, men det bliver vel ikke meget bedre med en MCE fjernbetjening ?

Den bedste overførsel af lyd fra mediecentret til forstærkeren, må være via et coax-kabel fra digital-udgangen. Jeg har dog endnu ikke fået det til at virke ordentligt - men heller ikke brugt særligt meget tid på den del endnu ;-)

Men tillykke med købet - jeg er stadig glad for min !

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 20:51

Hvor findes den indstillingsmulighed til skærmen så den passer til hele billedet, kan ikke lige finde den.

Iflg. forhandlere mv., opnås bedst lyg igennem optisk kabel og det virker også helt upåklageligt, men men men  - det kunne være fedt om det spillede uden forstærker...

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu