|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
sovedyret ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Status: Offline Point: 45 |
![]() |
|
Og hvor har jeg skrevet det kom som en overraskelse for mig?? Selvom det har været sådan før i tiden, har man vel stadig lov til at være utilfreds med det, eller i det mindste stille spørgsmål omkring det? Hvis der ikke var nogen der gjorde det, var der ikke sket meget udvikling... Det er mig en gåde du kan føle dig sådan trådt over tæerne over at jeg stiller spørgsmål om der er noget man kan gøre for at undgå bjælkerne.. Så er det meget muligt at der ikke er nogen løsning på det, og at det bare er sådan tingene er, når der er flere forskellige formater, men derfor ville det da stadig være perfekt hvis alle kunne nyde filmene på den måde de syntes er optimalt? Så medmindre du vil blive ved med at diskutere noget du åbenbart har følt dig stødt over, så har jeg egentlig fået svar på det jeg skulle, så tak for hjælpen allesammen!! |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12369 |
![]() |
|
Hvorfor laver du ellers denne tråd lige nu, når det har været et 'problem' i i hvert fald de 10-11 år dvd'en har eksisteret? Redigeret af Naiera - 14-Oktober-2008 kl. 21:24 |
||
![]() |
||
sovedyret ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Status: Offline Point: 45 |
![]() |
|
Nu hvor der er kommet et nyt medie ( Bluray ), havde jeg høje forventninger til det, hvoraf de fleste er blevet indfriede.. Bjælkerne havde jeg også håbet ville være væk ( måske naivt, måske mangel på teknisk viden ), og jeg lavede derfor denne tråd for at spørge de normalt meget hjælpsomme og intelligente mennesker herinde, om der var noget jeg gjorde galt, eller noget jeg kunne gøre for at undgå det, da jeg elsker at få det optimale ud af den elektronik jeg bruger mine penge på.. Det bundede sådan set ikke i overraskelse, bare en lyst til at blive klogere.. Og det er jeg blevet på flere ting.. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Du kan ikke uden at snyde få en biograffilm til at fylde hele fjernsynsskærmen, medmindre dit fjernsyn har samme forhold mellem højde og bredde, som filmen har i biografen. Det kræver ikke nogen form for teknisk viden at indse.
Jeg går ud fra, at du har bemærket, at din fjernsynsskærm ikke er i biografformat. Altså er der kun snyd tilbage som mulighed, hvis man vil have skærmen fyldt ud. Vi har nok lidt svært ved at dele din forargelse over, at producenter af DVD og Blu-Ray generelt undlader at snyde på dette punkt. Redigeret af Allan Olesen - 14-Oktober-2008 kl. 23:30 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Nu er det jo ikke rigtig hvad der skrives "at snyde".. Og derfor passede rigtig mange film til et 4:3 tv skærms format, man mistede dog en stor del, da både højre og venstre side af billed jo så blev skåret væk. Det kan mange tv også idag med zoom funktioner, og snyden er vel som beskrevet kun når billed trykkes sammen.. Så måske er sovedyret virkelig som navnet siger, dog er det jo bare et valg som i de sidste år er kommet os til gode, at vi kan få lov at nyde filmen i dens fulde bredde og selv vælge om vi vil "snyde" os til fuld skærm :-) |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Du beskriver egentlig lige, at producenten bevidst har valgt at snyde, hvilket medførte nogle uhensigtsmæssigheder. Så hvori består din korrektion af det, jeg skrev?
Hvorfor? Du ødelægger da også filmen ved at zoome så hårdt, at kanterne bliver skåret bort. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
At producenten vælger at skære i originalt indhold er et VALG og ikke SNYD. at din bil kører 220km/t og loven skærer i din begrænsninger til 110, er jo ikke snyd? det er en regel. Snyd er at give dig 100 Islandske kroner for dine 100 danske kroner og sige det er kursværdien idag 15.10.2008 hehe Redigeret af pendec - 15-Oktober-2008 kl. 09:29 |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Jeg vil gerne opfordre folk til at læse artiklen om Filmformater og artiklen om Film på TV - så forstå man forhåbentlig lidt bedre, hvorfor tingene er, som de er. |
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
|
Jeg skulle lige til at anbefale Acpect Ratio artiklen til traadstarteren, men forfatteren var selvfoelgelig hurtigere. Den forklarer det saadan set fint nok. Man vil mangle noget af billedet hvis en 2.35 film skulle fylde hele skaermen paa et 16:9 TV, som sovedyret oensker. Dog er jeg enig med traadstarter mht. at fylde hele billedet ud. Jeg vil aldrig skifte format, zoome el.l. me jeg elsker naar filmen fylder hele den 46" store herlighed - samtidigt med at jeg ved at jeg ikke beskaerer noget. Som jeg ser det, maa loesningen vaere et andet, stoerre format til TV, saa 2.35 film, kan fylde hele skaermen og man ender men en dejlig kaempe skaerm Dog ville bjaelkerne saa forekomme paa film der ikke er 2.35. |
||
BORING! |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Det vil for en person som sovedyret nok være mere interessant, at se listen over Blu-ray film i 1.85:1 - de fylder praktisk talt hele skærmen ud på et 16:9 tv. http://www.blu-raystats.com/amazonstats.php?OrderBy=Title&am p;AspectRatio=1.85:1 |
||
![]() |
||
![]() |
|
At producenten vælger at snyde er et valg om at snyde. Du begår den fejl at tro, at de to muligheder udelukker hinanden. |
||
![]() |
||
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Hehe - ja det er vel i virkeligheden det som de fleste HiFi-Nørder undrer sig over. Mig selv inklusive |
||
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |