recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fuldt lydsystem til festrum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fuldt lydsystem til festrum

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 16:50
og så lige subben: http://www.4sound.dk/shop/pa-hoejttalere-subwoofere/behringer/b1500d-pro-eurolive.html
Jeg har godt nok aldrig hørt denne her, men mon ikke den passe med de toppe vi har nævnt?
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 17:45
Hov - subben var der jo allerede Embarrassed
Nå - husk lige lidt billeder undervejs :-)
 
Hilsen Thomas
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 20:40
Yep, vi hører gerne løbende om projektet og ser gerne billeder når det engang er færdigt
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
rasmusDoh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusDoh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 23:49
Ja, mange tak for hjælpen allesammen! Jeg regner med at satse på den løsning du skitserede huntiedk. Jeg vil gerne have 12" højttalerne.

Men jeg kan ikke rigtigt komme videre med projektet lige pt, for nu skal jeg så have sammensat et skøn på samlet pris, og så skal vi have søgt nogle penge til at dække det.
Så der kommer sandsynligvis til at gå lidt tid, før jeg kan få indkøbt det og herefter få sat det op.

Men igen, mange mange tak for hjælpen. Jeg vidste ingenting da jeg kom herind, men nu føler jeg mig som en ekspert, når jeg forklarer de andre i festudvalget, hvad det er vi mangler ;)

Jeg vil skrive herinde, hvis jeg har yderligere spørgsmål / problemer. Og så vil jeg holde jer opdateret efterhånden som der kommer penge ind! ;)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 09:45
Held og lykke med fundraisingen! Og altid dejligt at kunne hjælpe.

Hvis du undervejs skriver en ny tråd herinde eller fortsætter denne, og vi ikke lige reagerer, så send en PM :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 20:19
Megagod tråd her!

Jeg tror der er mange der skal indrette et festlokale, der burde læse den.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg tror der er mange der skal indrette et festlokale, der burde læse den.


Yep. Jeg tror, at mange tager udgangspunkt i det de kender, nemlig "stue-HIFI-udstyr", og så bare forsøger at finde noget med høj effekt.

Fordelen ved "rigtigt" PA-udstyr er, at det er bygget til at kunne tåle væsentligt flere tæv pga. sikringskredsløb og mere hårdfør fysisk opbygning.

Specielt med aktive højttalere har man i de fleste modeller fordelen af, at forstærkeren er 100% tilpasset højttalerenhederne. Dermed får man aktivt delefilter, bi-amping, og en limiter, der sørger for at skrue ned, når man nærmer sig begrænsningen på enhederne. Alt i alt bliver det meget sværere at ødelægge højttalerne ved at spille for højt.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af rasmusDoh rasmusDoh skrev:

Jeg vil skrive herinde, hvis jeg har yderligere spørgsmål / problemer. Og så vil jeg holde jer opdateret efterhånden som der kommer penge ind! ;)
Noget nyt? - kan i feste i sommerferien? Smile
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af rasmusDoh rasmusDoh skrev:

Ja, mange tak for hjælpen allesammen! Jeg regner med at satse på den løsning du skitserede huntiedk. Jeg vil gerne have 12" højttalerne.

Men jeg kan ikke rigtigt komme videre med projektet lige pt, for nu skal jeg så have sammensat et skøn på samlet pris, og så skal vi have søgt nogle penge til at dække det.
Så der kommer sandsynligvis til at gå lidt tid, før jeg kan få indkøbt det og herefter få sat det op.

Men igen, mange mange tak for hjælpen. Jeg vidste ingenting da jeg kom herind, men nu føler jeg mig som en ekspert, når jeg forklarer de andre i festudvalget, hvad det er vi mangler ;)

Jeg vil skrive herinde, hvis jeg har yderligere spørgsmål / problemer. Og så vil jeg holde jer opdateret efterhånden som der kommer penge ind! ;)


Søgt penge til at dække det??? Wacko

Har i ikke en fælles kasse på kollegiet til at dække sådanne udgifter, det har alle de kollegier jeg kender. Hvis i er 100 på kollegiet, så er det 80-90 kr. pr. mand.

I søger vel heller ikke penge til jeres drikkevarer?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu