|
FULL blown JBL cinema |
Besvar | Side <12345 94> |
Forfatter | |
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja- måtte tage 6 cm af i dybden. Og ligge dem til i længden ( højden når de ikke ligger ned ) Som de ligger nu , måler de begge 2.04m :-) |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
kablet er et RCA > XLR > Phøenix . Jeg har fundet ud af , at der skal være en lus imellem stel og minus , når man kører ubalanceret. Hvilket skulle fjerne det brum jeg har. Men det varierende niveau , ved jeg ikke om har noget med det at gøre. |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville kigge RCA til balanceret kablet efter for løse forbindelser, hvis du bruger sådan et. Er ikke helt sikker, men jeg ville tro man kunne få varierende niveau alt efter om der kun er forbindelse en eller to af signal benene på forstærkeren. Ville tro at det gav 6 db lavere niveau hvis der kun er forbindelse til det ene ben.
|
|
Troelsfilm
Super bruger Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt at se at DIY s1s-ex trenden breder sig
Havde heller ikke plads til de originale, så jeg købte også delene hjem og legede med dimensionerne, så de lige kunne klemmes ind - der er ca 3mm til overs. Men uha hvor de rykker... Dem skal du nok blive glade for - om så resten af huset gør, det er en anden sag... Jeg har 4 murstensvægge og 2 lyddøre imellem biffen og vores soveværelse, og med godt gang i bassen, der rasler vores store tunge væghængte påklædningsspejl i soveværelset. Sådan er det bare med 18" fra Jbl prøvede jeg at overbevise konen om, men hun er stadig ikke helt overbevist - medmindre hun er med til at se filmen, så er det i orden |
|
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
gider ikke at male kabinetter. De er dækket til af et panel
|
|
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
det er der i Crown amp (CDi 4000 ) ganske lækkert software der følger med. Bruger et 25hz HP 12db filter.
men systemet kører i tomgang. De to 18" har så meget headroom til mit lille rum. Skal dog bare lige have styr på det knas , og det driftende indput signal. Min kammerat mener at det er noget så simpelt som en løs forbindelse. Når niveauet stiger. Kan jeg med en finger banke på toppen af kabinettet. Og så falder niveauet på plads igen . |
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Husk et high pass filter
|
|
Ole_M
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke med dine babes.. Velkommen i klubben Men hvorfor ikke male dem peter?......pink
|
|
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
har leget lidt med subs. Desværre har jeg ikke plads til JBL S1S-EX . Så jeg er røget ud i noget DIY projekt. Samme volume som S1S. Samme porte og enheder. har købt en Crown amp til at trække de to subs.
de fylder godt. det er dog begrænset hvor meget jeg har fået lyttet på dem. Crown amp har en defekt. den skruer op og ned for level på sub. med efterfølgende knas. så den skal til rep |
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Det er faktisk en fed måde at gøre det på. Meget fleksibelt. Man kan godt savne den fleksibilitet på langt det meste consumer udstyr, og det er egentlig synd at man i det mindste ikke får muligheden ud over auto funktionerne. Jeg tror ikke det er regnekraften der mangler. Det er nok desværre viljen til at implementere funktionerne. Har selv eksperimenteret med at route lyd gennem Jrivers DSP så man kunne bruge den til f.eks. streaming apps i windows, men der er for meget latenstid så hvis der er video kommer det for meget ud af synk. Syntes ellers det var smart at lave al signalbehandling inden D/A konvertering, men det ser ud til at være NO GO til video streaming.
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig er der en grænse. Man har en "pulje" af processorkraft til rådighed og hver ting man indsætter (delay, PEQ-filter etc) bruger en procentdel. Til sidst får man ikke lov til at sætte mere ind. Men derfor kan man heller ikke sige hvor mange filtre, da det afhænger af antallet af højttalere og hvad man ellers putter ind i signalvejen.
Jeg har 20 filtre og delay på 10 højttalere og derudover bass management samt aktiv deling (24 ekstra filtre pr. højttaler) samt 6 seperate filtre pr. sub (4 subs i alt). Jeg er ikke begrænset.
|
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Eller også er der mere latency? Der må da , som p.las. antyder være en grænse for hvad den kan overkomme.
|
|
Besvar | Side <12345 94> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |