recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1 34567 94>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 15:33
nu handler det hele jo om højtaler.

Men jeg har for nogle måneder siden , skiftet min Anthem processor ud , til en Yamaha RX a2040. Det er meget svært at sige noget negativt om den. Jeg har ikke prøvet at bruge auto EQen. Til gengæld kan man tweake med PEQ filtre...7 pr kanal. Flere højtaler setup..2 stk. Her kan man have to fuldstændige forskelle setuo. Både ang højtaler - dele frekvens - PEQ EQ - etc. level adjust pr input.
Den tikker alle mine kasser - fedt!
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 14:37
Ja der skal jo helst være "ligevægt"..
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

kan detajler i lydbilledet blive for fremhævet.?

jeg ser det absolut som et stort + at man kan høre alle de små detaljer pinpointed.
især når vi snakker de nye objektbaseret lydformater er det vigtigt det ikke bliver alt for diffust..



når detaljerne bliver mere fremhævet fra surround , end fra LCR. Ja - så syntes jeg det er et problem
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

kan detajler i lydbilledet blive for fremhævet.?

jeg ser det absolut som et stort + at man kan høre alle de små detaljer pinpointed.
især når vi snakker de nye objektbaseret lydformater er det vigtigt det ikke bliver alt for diffust..



når man sidder rigtig tæt på en højtaler , vil de helt små detaljer være tydeligere. End hvis man sad med den dobbelte afstand. Jeg sidder 3m fra LCR. Og under den halve afstand til samtlige surround. Det vil uanset hvad give en ændret klangballance. Og den klangballance er blevet bedre med flere højtalere....og især med DSU indkoblet.
det er ikke højtaleren der er diffus. Det er hovedsagligt DSU der giver den diffuse tendens. Ved Dolby Atmos demoerne, er der ingen tendens til det diffuse.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 12:55
kan detajler i lydbilledet blive for fremhævet.?

jeg ser det absolut som et stort + at man kan høre alle de små detaljer pinpointed.
især når vi snakker de nye objektbaseret lydformater er det vigtigt det ikke bliver alt for diffust..

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det ser fornuftigt ud p.las! De to loft højtalere er garanteret bedre end ingen :). og de er gemt pænt i loftet. Har du fået prøvet at lytte lidt ? 


har fået lyttet en del.

Jeg er helt pjattet med SAM3ernes spillestil. Meget sprøde og uanstrengt. Meget cinema agtig.....underholdene.
Lige pt er det stadig test fasen , for optimalt placerede højtaler.Har EQet - flyttet. Og så Eqet lidt igen. Men generelt er jeg meget overrasket over de Revel højtaler. De spiller utroligt godt sammen med Sam3erne. Tilførelsen af flere højtaler , har gjort surround delen væsentlig mere diffust.....svære at pinpointe højtalere. Hvilket jeg syntes er ret godt klaret , med de sølle 1.4m til samtlige surround. Men især diffusere for afstanden til at lyde større. men også at gå fra 5.1 til 7.1.2 har gavnet i den rigtige retning. Men meget dynamiske er de Revel. Med en god tør bas. Hvilket passer perfekt med SAM3.
Skal dog lige vende mig til at mange mikro detaljer fra surround er langt mindre åbenlyse. Men jeg ser det mere som at det har været for fremhævet før. Det er mere bio array agtigt nu. Hvilket jeg godt kan lide.

lige et close up billede


Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det ser fornuftigt ud p.las! De to loft højtalere er garanteret bedre end ingen :). og de er gemt pænt i loftet. Har du fået prøvet at lytte lidt ? 


de to Revel in-cealing er bedre end som så. 8" alu membran. Dome i waveguide. Hvor spredning er justbar. Samme enheder som er i surround.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:55
Det ser fornuftigt ud p.las! De to loft højtalere er garanteret bedre end ingen :). og de er gemt pænt i loftet. Har du fået prøvet at lytte lidt ? 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 07:50
Full blown Procella skal nok omdøbes :-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 07:48
har fået bygget kabinetter til surround side og back. Kønne er de ikke. Men er ikke synlige. Et pt ved at finde ud af placeringen. Atmos loft ht er monteret. Jeg syntes selv , at det er en meget diskret løsning.
På grund af meget begrænset plads. Har jeg ikke plads til 4 loft højtalere...men må nøjes med 2 stk.
Lidt mobil billeder





sidste billede er med den magnetiske grill. Den skal males sort

det er som sagt en prøveopstilling. og de bageste ht bliver skjult med paneller...som på sidevægen. Alt tomt vægplads , bliver mont med diffusere. Alt afhængigt hvad DTS kommer af layout idag. Så er der plads til at sænke surround. Pt hænger de ca 40-50cm over hovedet.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Ser fedt ud. En fordobling af membranarealet i et særdeles vigtigt område og større kabinet, det må kunne mærkes i dynamikken?


ja - det øgede membran areal kan godt fornemmes. Som om at lyden af bas er mindre. Men mere fysisk. Mere tør bas. er spændt på at høre , når jeg for alle Revelerne op. Forventer at 7.1 kører i aften. Venter med at mont Lofthøjtalere til D.9 april - DTS X . Er meget spændt på deres layout.

Men kommer jo til at gå fra 5 x 6" til 6 x 6" + 6 x 8" på surround. Stor forøgelse af membran areal.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 08:16
Ser fedt ud. En fordobling af membranarealet i et særdeles vigtigt område og større kabinet, det må kunne mærkes i dynamikken?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 94>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu