recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Full HD network media player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFull HD network media player

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
McKristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Full HD network media player
    Sendt: 26-Januar-2009 kl. 14:10
Vil gerne have mig en eller anden netværk medie afspiller, men synes det er lidt uoverskueligt.

Jeg har pt. Sonos, Synology DS207+ og kablet gigabit netværk, så umiddelbart mangler jeg noget til at afspille video.

Har kigget lidt på Popcorn Hour A-110, men den kører ikke full HD og det ville jeg jo godt ha' når jeg alligevel skal ud og bruge penge. Hvor godt fungere den ellers?

D-Link DSM-520, nogle der har erfaringer med den? Den kører desværre kun trådløs...

Andre muligheder?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 14:20
Kører Popcorn Hour ikke full-HD??

Jeg har en IstarHD Mini - det er stort set det samme som en Popcorn, og den viser da fint 1920x1080p i 24/50/60 fps...

Man skal nok være lidt nørdet for at få det fulde udbytte, men ellers fungerer den fint.

-Kent
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 14:27

Ja - som kbh4 skriver så er Popcornhour og alle de andre nuværende NMT baserede afspillere skam fullHD - jeg ved ikke lige hvor du har fra at de ikke skulle være.

Og de fungerer ganske fortrinligt - men som kbh4 også skriver skal man ikke være helt teknik mongol hvis man vil have det fulde udbytte ud af dem - og de er ikke 100% bugfree.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
McKristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 14:54
Ja ok, det kan jeg da godt set jeg har fået helt galt.
Gør ikke noget man skal være lidt nørdet for at få det fulde udbytte, hvis den bare den i daglig brug også kan bruge at min knap så nørdet kæreste.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 20:08

Du kan også tage et kig på DViCO's TViX 6500. Den fungerer på samme måde som de NMT baserede bokse, men har ikke samme online features såsom YouTube mm.

Tilgengæld (og det er min personlige mening) er den lidt mere tolerant med 1080p .MKV filer. Har et hurtigere og mere "poleret" interface og i en blindtest med et par kammerater var der enighed om at den gad et bedre billede i mit setup i forhold til en eGreat (NMT baseret afspiller).

Iøvrigt så har DViCO en betatest firmware ude hvor de tillader afspilning af Blu-ray backups. Dvs. hvis du ripper hele Blu-ray skiver til en harddisk, så man den afspille filmen med de indbyggede tekster mm. Dog er der ikke support for menuer og det er stadig beta kode med de udfordringer det giver. Der er også lidt tvivl om denne funktion vil komme til at koste lidt ekstra ifølge Mpcclub - men ikke desto mindre en meget interessant feature i fremtiden.

Selvom min kæreste nok ikke skal konfigurere netværket, shares mm. så er hun helt fortrolig med den daglige brug af den.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Rønnest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-April-2006
Point: 679
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Dog er der ikke support for menuer og det er stadig beta kode med de udfordringer det giver.

Jo da - bare tryk på Menu (det virker i hvertfald hos mig )

Hilsen Rønnest

Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Rønnest Rønnest skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Dog er der ikke support for menuer og det er stadig beta kode med de udfordringer det giver.

Jo da - bare tryk på Menu (det virker i hvertfald hos mig )

Du har helt ret.. Jeg havde overset at man kunne trykke på menu.. Virker fremragende med de 2 BD'er jeg lige havde liggende på disken.

Gør bare funktionen så meget mere interessant

Har på fornemmelsen at harddisk fabrikanterne bliver meget glade for mig det kommende år

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu