|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
Ja, men "ikke full hd" (Det der engang hed HD Ready) er også HD. med "ikke HD" menes der nok SD. Redigeret af Vistrup - 24-Juli-2009 kl. 11:17 |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
alpha10 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Fuld HD på fladskærmen står langt bedre end det samme signal på CRT'en, ingen tvivl om det - afstanden til fladskærmen er 3 meter, afstanden til CRT'en var ca. 2 meter.
Der kan dog stadig anes lidt støj på billedet på fuld HD, men det er minimalt, støjen kan dog slet ikke ses på CRT.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
Jo men CRT har en lav opløsning. Spørgsmålet er jo om du kan se forskel på 720p og 1080p ved 3 meter. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, når jeg skriver IKKE HD mener jeg SD.
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
på mit pio 500M er det omvendt, selvom mit 50 tommer er 18 tommer større er der mindre støj på SD end mit tidligere crt 32 tommer loewe 100 hz til en formue på 15000 kr for cirka 8 år siden. Redigeret af xcardman - 24-Juli-2009 kl. 12:51 |
||
![]() |
||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
|
Læste du det link jeg smed i den første kommentar? Den tekniske forklarering på hvorfor 1080p stadig ser godt ud på et panel, der kun kører med 720p-opløsning. Plain and simple: Afstand. Diskussionen om hvorfor HD ser bedre ud end SD, virker lidt overflødig. SD har 1/5 opløsning af 1080p, og 2/5 af opløsningen af 720p. Det kan ikke blive ligeså godt, uanset hvad du ellers påtrykker af billedfiltre. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mit 4280XA har også været referencen engang, men jeg oplever ikke det samme som dig, er din kalibreret ? Kan det mon løse problemet ?
|
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Havde Du forventet en tydelig forringelse af BluRay Materiale på skærme med 1024x720 opløsning? BluRay har den mængde information samme nu har. Der ville have lydt et ramaskrig hvis der havde været forskel. Selvfølgelig er der en bedre forklaring men HD udsendelser og materiale kan vel ikke "Ligesom vide størrelsen på Ens skærme, og herudfra mirakuløst gøre en forskel". Hvis man anskaffede sig en skærm med en opløsning på for eks. 1600x1250, ville man stadig kun modtage det almindelige HD. Et sted læste jeg at hvis man havde en CRT Computerskærm på 19" eller mindre kunne samme sagtens anvendes til et HDTV i ens soveværelse, blot det korrekte modtage udstyr blev anvendt. Sorry, jeg købte denne udmelding på stedet. Selvom paranoia er mit mellemnavn. Om signalet er HDCP? jeg tænkte alene på kvaliteten af et VGA signal fra ens Computer, som jo altid har haft den kvalitet det nu engang har haft. Redigeret af moho - 24-Juli-2009 kl. 14:32 |
||
![]() |
||
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
|
ikke nok med at dit tv (428) har en skæv opløsning, 1.33:1 - lige som alm. CRT TV (4:3) normal widescreen 16:9 = 1.78:1 normal 720p = 1280x720 så er det ikke i stand til at vise 1080p, så hvordan kan du sammenligne ~720p med 1080p og så vil der også blive skåret i billede på film med 1.78:1 video format og de store titler kommer som regl i "super" widescreen 2.40:1, og når skærmen er 1.33:1 vil billede kun fylde ca. halvdele af skærmen Event Horizon - Aspect ratio 2.35 : 1 få dig i det minste et ægte widescreen HDTV, før du udtaler dig om emnet
cheers
Redigeret af PLASMABOY - 24-Juli-2009 kl. 15:24 |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
For et par år eller tre siden spurgte personen "Tiny Tim" noget i denne stil. ? Hvad er den korrekte opløsning i det vandrette plan for et HDTV signal? Dette er ikke for kunne komme med noget bedre, men i tråden blev det taget pænt op uden dog komme med et konkret bud i slutningen af samme Tråd (Forum). Eet af svarene gik mere på hvilken Båndbredde det skulle eller skulle optage, HDTV mæssigt, sammenholdt med Liniefrekvensen hhv. Interlaced og Progressivt. Som sagt sobre og ordentlige svar. Rent optisk kan jeg fortælle at ting ved-siden-af-hinanden ser ud til være tættere på, end ting som er over hinanden. For eks. Firkantede mikrochips og afstanden imellem benene (ved siden af eller ovenover). |
||
![]() |
||
![]() |
|
Og i hvor mange år skal jeg kæmpe for at få alle 1080 linier til blive vist på et evt. 21:9 Tv, jeg mener istedet for at skulle Zoome og derved miste det jeg har ofret penge på. [Det med noget som er normalt på 21:9 men som på en 16:9 skærme vises ting højt og tyndt] Ordene at Dit Tv har en skæv opløsning, 1024x720. 1024 er alt rigeligt til opnå HD kvalitet ud ad de vandrette liniere. Hans 1024x720 Tv er, formoder jeg, i formatet 16:9 Redigeret af moho - 24-Juli-2009 kl. 15:57 |
||
![]() |
||
![]() |
|
(logisk nok, da opløsningen på min Sony var langt lavere) Det er meningsløst tale om opløsning på et Billedrørs Tv, rettere det er bestemt forkert at gøre det. Derfor mit evindelige og TRÆLSE spørgsmål kolon Hvad er Linie Frekvensen i et 100Hz billedrørs/CRT TV ?. De som skriver denne er 15.625Hz ligesom "glemmer oplyse" hvad man skulle bruge 32kHz eller for den sags skyld 64kHz Linie frekvenser til, i forbindelse med Billedrøs teknologien! Redigeret af moho - 24-Juli-2009 kl. 15:55 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |