recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FullHD / Mpeg4 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFullHD / Mpeg4 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baloo06 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: FullHD / Mpeg4 ?
    Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 17:42

Hvis et tv er FullHD har det så altid Mpeg4-tuner?

Jeg har set på et Samsung 2333HD. Det er FullHD. Nogle steder på nettet ser det ud til ikke at have Mpeg4-tuner, mens andre tyder på det modsatte.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 17:44

Hej , og velkommen til recordere.dk , nej , et et FULL HD tv har ikke altid mpeg-4 tuner....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 19:37
Lige for at besvare spørgsmålet lidt mere præcist.
Full HD er en "godkendelse" en skærm kan opnå hvis den har en opløsning på 1920*1080p(Full HD bliver i nogle sammenhænge også bare kaldt 1080p)
Det medføre altså at en skærm kan få logoet Full hd uden der er en tuner i. Der kan læses lidt her om "godkendelserne/logoerne" her: http://www.eicta.org/index.php?id=657

Jeg har lige fundet lidt info til samsung skærmen her: http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/spec.do?group=comp utersperipherals&type=computersperipherals&subtype=monitors& model_cd=LS23CFEKF/EN
Den har en DVB-T tuner. Den er som bekendt typen der kan bruges til at modtage digitalt tv via egen antenne. Der står ikke om det er en MPEG2 eller 4 tuner den har, men jeg tror umiddelbart at det er en 2'er den har når der ikke står andet. Hvis du gerne vil være sikker skal du tage kontakt til samsungs support.

Håber det hjalp på forståelsen
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
jeppejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , og velkommen til recordere.dk , nej , et et FULL HD tv har ikke altid mpeg-4 tuner....

MVH

Hej Hopgreve

Nu kan jeg se du har et TH-37PX70EA, ved du om det har en MPEG4 tuner, for jeg kan ikke lige finde noget info om det.

Venlig Hilsen
Jeppe
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 18:20
Hej , det har det ikke...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 21:51

fejl postering: slettet

Redigeret af PerW - 08-December-2009 kl. 21:52
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 13:40
http://www.digitaleurope.org/index.php?id=657
Således som det står der med 1080p HD Ready eller 1080p Fuld HD. Hvad en Box modtager og hvad samme sender videre til en skærm er to forskellige ting. Det eneste eksisterende der kan sendes som Tv program "kan kun være 1080p24/25/30", at noget så dobles fra en box inden det skal til skærmen er noget ganske andet.

Og hvis noget er forskelligt hvad sker der da i en indbygget Tuner? Jeg hænger trods alt fast i formatet 1080p24.

Redigeret af moho - 09-December-2009 kl. 13:45
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Baloo06 Baloo06 skrev:

Hvis et tv er FullHD har det så altid Mpeg4-tuner?

Jeg har set på et Samsung 2333HD. Det er FullHD. Nogle steder på nettet ser det ud til ikke at have Mpeg4-tuner, mens andre tyder på det modsatte.

Betegnelsen Full HD er branchens betegnelse for HD Ready 1080p. Dvs. at tv'et kan vise den højeste billedopløsning 1920x1080 i progressiv scanning.

Men det betyder ikke at der i tv'et er indbygget en MPEG4-tuner, som der i øvrigt findes flere typer af, ikke mindst: DVB-T til modtagelse via egen antenne, DVB-C til digitalt kabel-tv og DVB-S for satellit/parabol-modtagelse. 

Det er i øvrigt ikke givet, at et tv med MPEG4-tuner kan modtage og behandle HD-materiale. Det gælder faktisk det anførte Samsung Syncmaster 2333 HD:

Ifølge specifikationerne på Samsungs hjemmeside har det DVB-C MPEG2 og MPEG4 tuner, men det anføres at MPEG4-tuneren ikke er til HD. Det anføres i specifikationerne på denne måde:

Støtter DVB-C MPEG-4                    Ja
Støtter DVB-C MPEG-4 HD              Nej

Det vil derfor ikke kunne modtage HD-kanaler via kabel-tv!

Der er endda denne lille note i specifikationerne :

*Følgende part no er uden DVB-C og MPEG4: LS23CFEKF/EN

Derimod har Samsung Syncmaster 2333 HD en DVB-T MPEG4 HD-tuner ifølge Samsungs specifikationer samme sted, og kan således modtage HD-kanaler via egen antenne (der sendes kun DR HD foreløbig). 

Som du kan forstå af dette, gælder det om at være meget omhyggelig med at få oplyst specifikationerne ved køb at tv. Du kan se oplysninger her:

http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-tv-tuner/LS23CFEKF/EN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 19:16
Lille tilføjelse til mit ovenstående indlæg:

Jeg opdager at den model der nævnes i Samsungs lille note
*Følgende part no er uden DVB-C og MPEG4: LS23CFEKF/EN
bliver solgt til danske brugere på dette sted:  http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=492632&tn=ProductDetailsSpecifications

Det viser endnu en gang, at man skal passe på med specifikationer, og at helt enslydende produkter på markedet kan have afgørende forskelle.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 08:50
Hej Baloo06
Endte du med at købe Samsung 2333HD, og hvad er dine erfaringer?

Jeg overvejer at købe et.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu