recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - funktioner på ARC receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

funktioner på ARC receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: funktioner på ARC receiver?
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 02:43
Hej.
Hvis jeg anskaffer en receiver med HDMI 1,4 (ARC), hvilke funktioner kan jeg forvente, der virker med tv´s fjernbetjening? tænd/sluk, skue op/ned? andet?

Receiveren jeg har kig på, er en brugt Onkyo og mit tv er et Pana (med ARC).
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 03:02
ARC er noget helt andet, end det du beskriver. ARC er Audio Return Chanel. Det betyder at du kan overføre lyd fra dit TV til din forstærker på det HDMI kabel, som egentlig går fra forstærker til TV. Så slipper du for at trække et ekstra kabel.

Det du beskriver er CEC. I teorien, så skulle de funktioner du nævner virke. Men i praksis har jeg stadig til gode, at se det fungerer som det skal.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 04:57
måske jeg blander det sammen.. Men ja, mener om jeg kan styre receiver via tv´ets fjernbetjening.

Og dit svar, var hvad jeg frygtedeOuch
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMP-BD35

Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 06:25
De funktioner du nævner fungere mellem min pioneer receiver og phillips tv. Dog er det lidt forsinkelse på tænd funktionen
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 07:47
HDMI-CEC virker fint hos mig, dog bruger jeg receiverens remote til alt.

Panasonic TV, Onkyo receiver og Oppo blu-ray taler fint sammen (så længe man bruger de rigtige knapper selvfølgelig) og der er kun få funktioner jeg ikke kan bruge, som f.eks. undertekst-forskydning på Oppo'en.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 08:28
Et eksempel kunne være pioneer som selv skriver at det kun virker med panasonic, pioneer og sharp.
Jeg havde også et Philips tv hvor tænd og sluk virkede fint. På mit lg tv vil de kun slukke sammen, så det er lidt en jungle.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 08:58
ellers er løsningen en programbar fjernbetjening.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:32
Min Denon forstærker og Panasonic tv kører også fint sammen via cec-hdmi.

Dog synes jeg ikke rigtigt at jeg kan få arc til at fungere optimalt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 16:06

Kan også bekræfte, at alt virker mellem Marantz og Samsung.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 16:28
Samsung og Onkyo i stue og soveværelset fungerer som det skal med arc og hdmi-sec
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 20:47
Ja. Der er mange oplevelser med div mærker.. Det er sgu lidt svært.. Jeg vil kun, hvis det spiller 100% og det lader det ikke helt til endnu.

Men det må prøves, når stuen skal laves i stand og omrokeresSmile

Takker for responsenBig smile
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMP-BD35

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu