Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 04:40 |
lyder som om, der er noget vej endnu.. :(
|
 |
Sunny
Super bruger
Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 325
|
Sendt: 02-December-2007 kl. 16:51 |
Har samme kabinet og bundkort, men den siger bare at displayet er frakoblet. Hvilket OS bruger du?
Jeg kører Vista 64Bit ultimate, kan det være det?
Prøvede lige at slutte displayet til min bærbare, der virker det fint, men den kører også med XP pro istedet..
noob30 skrev:
Jeg har lige samlet mit Antec fusion V2 Sølv.
Displayet fungere som det skal med Gigabyte GA-MA69GM-S2H Bundkort. Desuden syntes jeg det er sejt at displayet viser Login Name, vejrudsigt, Cpu, Ram usage, OS, etc etc Info.
ang. IR øjet kan jeg ikke sige så meget da jeg ikke lige pt. har fået mig en fjernbetjening.. |
Redigeret af Sunny - 02-December-2007 kl. 16:54
|
 |
Sunny
Super bruger
Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
|
Sendt: 02-December-2007 kl. 17:27 |
Fandt en nyere driver, så nu virker displayet, nogen der ved om en Hauppauge fjernbetjening virker til antec IR øjet? Hvordan får man lige sat det op?
|
 |
Dark Helmet
Bruger
Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
|
Sendt: 02-December-2007 kl. 20:10 |
bluebucket skrev:
Problemet med IR og VFD/LCD er ikke løst endnu.
Problemet er dog efterhånden blevet identificeret til at skyldes IR modtageren. Den kan ikke modtage for mange af visse ikke-MCE IR signaler og går kold, hvorefter den hiver VFD/LCD'et med sig. Når først VFD/LCD'et er gået kold kræver det ofte en koldstart (strømledningen fjernes) af maskinen.
Soundgraph har meldt ud, at de arbejder på en software/firmware opdatering, men at der er en chance for at hardware også skal udskiftes.
Desuden er der et problem i den måde at selve driveren til fjernbetjeningen er lavet, da den ikke er lavet som en HID (Human Interface Device) driver. Det betyder, at Windows ikke registrerer brugen af fjernbetjeningen som f.eks. en mus, hvilket bl.a. kommer til udtryk, hvis man har sat Windows til at Sleepe efter f.eks. 20 minutter. Så vil Windows nemlig gå i Sleep selvom man sidder og kører rundt i MCE's brugergrænseflade... Knap så heldigt.
Endeligt er det en uhensigtsmæssighed i den løsning Antec bruger, hvor man kan tænde og slukke computeren med fjernbetjeningen. Ideen er god nok, men desværre reagerer systemet også på andre IR signaler end lige power on knappen. Dvs. at ens HTPC f.eks. kan finde på at tænde mens man sidder og skruer op på lyden på sit tv...

|
En lille opdatering fra mig også. Har igennem et stykke tid haft en ticket hos Antec omkring displayet. Status er nu følgende:
Har installeret nyeste driver fra Antec (som egentlig er en tilrettet iMon-driver - så man får også en masse andet oven i hatten). Jeg troede lige, de vises sten var nået, og jeg havde opnået Nirvana, men ak. Problemet med mit display består, med "h/w disconnected" beskeder, frosset display, og hvor det STADIG reagerer på min remote til fjernsynet (når det virker). Jeg har ENDELIG fået Antec til at acceptere min RMA, så nu går jeg bare og venter på en besked fra Antec om, at de nye displays er ankommet.
Hvad er dine erfaringer, Blue???
|
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
|
 |
Kurt
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 222
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 09:38 |
> Dark Helmet Betyder det at du får tilsendt et nyt display?, jeg har også opdateret med den nye - ja Imon modificerede driver - og har stadig bøvl med at maskinen ca. en gang/uge skal helt ned for at display virker som det skal. Jeg har blændet IR øjet af med tape! Hvis Ja til mit spørgsmål må jeg da vist hellere se at få lavet en RMA, men jeg gider ikke pille alt ud af kassen for at sende hele kassen retur til dem ....
/Kurt
|
 |
bluebucket
Bruger
Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 12:02 |
@Dark: Samme erfaringer som dig. Afventer at Antec får de nye displays fra Soundgraph, så de kan ombyttes. Har ikke prøvet de nye drivere, da jeg allerede har pillet LCD/IR ud af kabinettet. @Kurt: Ja, Antec/Soundgraph har anerkendt problemet og skifter LCD/VFD/IR modulet. Men det kommer lidt an på hvilken version af modulet man har, så man skal finde nogle versionsnumre frem fra nogle klistermærker, der sidder på chips på selve LCD printpladen og sende informationen til dem. Men start med at oprette en support ticket og henvis evt. til Soundgraph support forummet. Og såvidt jeg har forstået kan man nøjes med at sende selve LCD/IR modulet (printplade med et display) til Antec, ikke hele kabinettet.
|
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
|
 |
Dark Helmet
Bruger
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 21:11 |
@Kurt:
Ja, de skifter kun displayet. Så vidt jeg kunne se på Soundgraphs forum var det nogle helt andre numre end dem, der stod på mit display, men på grund af mine gode overtalelsesevner , fik jeg dem til alligevel at skifte displayet (de var nok træt af at høre om mine lidelseshistorier).
Så nu sidder jeg spændt og venter.
Et par brokker her til den opdaterede iMon-driver: Udover den ikke fikser problemet med displayet, laver den et par uhensigtsmæssige ændringer på HTPC'eren: Den siger en pænt irriterende lyd, når man bruger fjernbetjeningen i mediecentret - og jeg kan ikke slå lor..lyden fra. Desuden "låser" den remotens knapper, således at jeg ikke kan bruge "sms"-funktionen, når jeg skal bladre gennem mine musikfiler - f.eks. giver tre tryk på 3-tallet ikke længere "f", men derimod "333". Pænt irriterende at skulle bladre gennem hele sit bibliotek med højre/venstreknapperne.
Så vær lidt varsomme med at opdatere ukritisk....
|
|
 |
bluebucket
Bruger
|
Sendt: 15-December-2007 kl. 23:16 |
Der er kommet nyt software til Antec Fusion kabinetterne, så det nu mere ligner Soundgraph's "normale" display/IR software. Dvs. at det har fået flere muligheder bla. kan man fjerne lyden, når IR modtageren registrerer et signal, den kan genkende  Den nye software kan hentes herfra: http://www.antec.com/us/support_faqDownload.html
|
Panasonic 42PX80
WDTV Live
|
 |
Dark Helmet
Bruger
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 21:47 |
bluebucket skrev:
Der er kommet nyt software til Antec Fusion kabinetterne, så det nu mere ligner Soundgraph's "normale" display/IR software. Dvs. at det har fået flere muligheder bla. kan man fjerne lyden, når IR modtageren registrerer et signal, den kan genkende 
Den nye software kan hentes herfra: http://www.antec.com/us/support_faqDownload.html
|
Jeps Blue, men læs lige mine kommentarer ang. den nye driver (eller er der kommet en endnu nyere driver?!?)....
Redigeret af Dark Helmet - 16-December-2007 kl. 21:49
|
|
 |
Dark Helmet
Bruger
|
Sendt: 16-December-2007 kl. 21:54 |
Nope, samme driver, som jeg beskriver i førnævnte post.
|
|
 |
bluebucket
Bruger
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 07:12 |
Ok, du snakker om den nye driver  Synes bare jeg så et sted, hvor man kunne koble lyden fra, så det var nok det, der forvirrede mig. Ang. "SMS" funktionen, så synes jeg aldrig den har virket? På Soundgraphs forum er der også flere der igennem længere tid har brokket sig over den mangel.
|
Panasonic 42PX80
WDTV Live
|
 |
Dark Helmet
Bruger
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 23:40 |
bluebucket skrev:
Ang. "SMS" funktionen, så synes jeg aldrig den har virket? På Soundgraphs forum er der også flere der igennem længere tid har brokket sig over den mangel.
|
Hvis jeg bruger den receiver, der følger med en almindelig MCE remote, virker "sms" fint 
Forresten. Antec skrev til mig i dag. Der er et nyt display klar til mig 
|
|
 |