|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:46 |
Tak for et godt forum.
Kort referat til jer der ikke gider læse hele posten :-) : 1. Hvilken player / codec er god til Mediaportal - (MKV filer og med hardware acceleration) 2. Hvordan får man deamontools til at virke ordenligt med Mediaportal. Mine erfaringer/problemer med mediaportal: Jeg er som nævnt i et andet forum total mediecenter rookie! Jeg har installeret Mediaportal efter en research - og interfacen ser sq fin og tilfredsstillende ud. MEN MEN MEN.. Efter LAAAANG tids læsen og installeren codecs, players, samt programmer jeg ik aner hvad gør godt for er jeg nået frem til følgende: Mit Medieplayer Classic kan afspille stort set alt, og kan bruge hardware acceleration (EVR). Denne player kan afspille selv de højst opløselige 20GB MKV film i topkvalitet - uden maskinen overhovedet belastes. INDE i mediaportal kan jeg dog ikke vælge MEDIEPLAYER CLASSIC som player for MKV (og det der .264 halløj). Derfor afspiller mediaportal disse filer uden hardware acceleration, og de kører af lort. - Hvilken player / codec kan jeg installere og dernæst vælge i opsætningen af Mediaportal for at afspille fx MKV og andre formater - HVAD bruger i folk her inde? (Der skulle gerne være mulighed for hardware acceleration - da maskinen er acer aspire Revo) - Jeg har også prøvet at integrere deamon tools i mediaportal - men når jeg vælger en ISO film åbner deamontools op, men den mounter og starter ikke filmen automatisk. Jeg har den nyeste version af deamon tools (pro version) Jeg håber nogle her inde kan være behjælpelig. |
|
![]() |
|
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() |
1. Jeg kører med PowerDVD og Haali media splitter. Det giver hardware decoding af h.264 (ca 5% CPU load ved 1080P). Men jeg overvejer at skifte til saf i håbet om at kunne køre alle videoer fra OnlineVideos perfekt. MP er dog dejligt stabilt så jeg er forsiktig med at pille for meget ved det.
2. Daemontools kom aldrig til at køre perfekt for mig. Den ville loade filerne men åbnede et nyt vindue hver gang. Jeg tvang MP til altid at være i front for at skjule vinduerne. Men det var jo ikke perfekt... |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
se om codex på http://www.team-mediaportal.com/manual/UserGuides/codecs_and _containers
Du skal ind i config programmet til MP og sætte op til deamon tool. Det er under geleral næsten nederst http://www.team-mediaportal.com/manual/MediaPortal/Configura tion/General/DaemonTools Jeg havde ingen problemer med deamon og MP, det virkede bare med det samme jeg havde instaleret deamon |
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Jeg har også PowerDVD, men i en ny version (8.X) og den virker sq ik mht. MKV filer m.v.
hvilken version skal man bruge? Jeg har sat deamon op inde i MP.. men når jeg vælger at afspille ISO mounter den ikke automatisk, men åbner i stedet et deamon tools vindue. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har installeret SAF og det VIRKER!!!!
Jeg har googlet i timevis for at finde løsningen på deamontools - og den er fundet. Jeg har netop hentet deamontools lite is tedet for PRO!, og det virker sq også!! ;) Nu er der også lige bestilt MCE remote..det begynder at ligne noget! :-) |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Link til SAF til Mediaportal her og det virker fint også med undertekster. PS der virker også til Youtube og Apple Trailers, benyt dette addon onlinevideos
og husk endelig Moving Pictures her Redigeret af Benu - 14-Juni-2009 kl. 19:31 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Hold kæft hvor er Moving Pictures bare fedt!!!! :-) Og det spiller bare..!
Men.. kan man få den til at søge efter .ISO filer også, og give dem forsider? på min HDD fandt den kun MKV / AVI filerne... Man kan måske selv henvise til en fil og give den navn eller hvordan gøres det nemmest? |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Har du husket at tilføje .iso, .img i video extentions under videos i MediaPortal configuration?
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |