recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fysisk opsætning af Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFysisk opsætning af Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Emne: Fysisk opsætning af Sonos
    Sendt: 06-Februar-2008 kl. 08:38

Åhh jeg håber godt nok, at jeg kan stille mit spørgsmål forståeligt!!

Jeg vil have Sonos, men kan ikke lige finde ud af, hvordan jeg kan få det til at hænge sammen. Mit kabelmodem sidder i stuen (i stueetagen), hvor jeg pt også har en router, idet xboxen også skal køre på nettet. Fra routerne går et netkabel op på 1. salen - i skunken - og langs huset hvorefter det kommer ned på kontoret (i stueetagen), hvor computeren står. Det fungerer glimrende! Netkablet i skunken er med vilje så langt, at der kan laves et udtag i et værelse på 1. salen. Her tænker jeg, at der skal stå en NAS og en Zoneplayer eller Zonebridge. Men så skal jeg jo have endnu en router eller hub sat op.

Kan man overhovedet det?

Og mit andet spørgsmål er om Sonos trådløse signal er så stærkt, at jeg i stueetagen i den modsatte ende af huset kan fange signalet med endnu en Zoneplayer?

Og sidste spm: Er der noget, jeg skal være opmærksom på i forhold til min pc, når jeg køber et NAS?

Håber nogen kan se, hvad jeg mener - eller spørg og jeg vil prøve at gøre det mere tydeligt....

Ups: Post nr 100 :-)

Redigeret af meta - 06-Februar-2008 kl. 08:39
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 09:24
Men så skal jeg jo have endnu en router eller hub sat op.

Kan man overhovedet det?

Ja da, det burde ikke være noget problem, dog ville jeg nok vælge en switch (en intelligent hub) og holde mig fra en router. En router deler netværket op, så enhederne ikke umiddelbart kan se hinanden.

Har ingen Sonos, så resten kan jeg ikke svare på.

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 09:34

Fedt, hvis det kan ordnes så let. Takker

Håber der er andre, som kan svare mig på det med rækkevidden af signalet....

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:08
Bump.....
Til top
KH01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2004
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 10:42

Dit Sonos anlæg kan bestå af flere enheder, Zoneplayer / Zonebridge, én af enhederne skal være tilsluttet dit netværk med et kabel. De øvrige enheder tilsluttes trådløst.
Det er nok lidt svært at give en nøjagtig, rækkevidde på det trådløse sonos netværket, men min fornemmelse er at der ikke må være mere end 10 - 15 meter mellem de enkelte enheder! Du skal også være opmærksom på at hver Sonos enhed virker som mellemstation. Din NAS kan tilsluttes din router, eller en Zoneplayer.
Håber det gav dig svar på dine spørgsmål.
Mvh. KH01

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:08

Takker for dit svar

Har nu købt et sæt (Bundle) + en ZoneBridge. Men det er indtil videre ikke sat op på min faste bopæl, da huset er under renovering. Men her i min midlertidige bolig fungerer det upåklageligt - men her er også kun et par meter mellem bridge og player 

Når jeg flytter tilbage i huset tror jeg, at bridgen bliver sat på kontoret i stueetagen. Det skyldes, at Nas'en ikke larmer nær så meget, som jeg forventede - har vist ikke så sarte ører, som andre på recordere.dk  eller måske er min stationære computer mere larmende end andres.

Men med placeringen af hele setuppet i stueetagen forventer jeg ingen problemer med rækkevidden.

+ 70 positive handler!
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:35
@meta - hvilken NAS bruger du?
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 14:12

Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

@meta - hvilken NAS bruger du?

Jeg bruger en Synology DS 207 med to Samsung 750 gb harddiske. Det er total overkill og jeg har slet ikke brug for al den lagerplads, men den er købt brugt og harddiskene fulgte med.

Det fungerer fantastisk!

+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu