recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fysisk support mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFysisk support mediecenter

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Fysisk support mediecenter
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 10:28

Hejsa allesammen.

Jeg har købt et mediecenter fra mm-vision.dk - Vision Mediacenter MC500 v2 Silver/Black

Jeg har voldsomme problemer med at få det op at køre (Skærmopløsning osv osv).

Er der nogen herinde der kan være behjælpelig - jeg betaler naturligvis hvis vi kan arrangere et møde...

Jeg er ingen nørd på dette område - og har naturligvis ringet både til leverandør, samt andre it-folk - ingen har kendskab/mulighed for at hjælpe vedr. mediecenteret.

Jeg håber på hjælp fra en dygtig nørd :0)

Mvh Bjerge.

P.s - Undskyld hvis denne tråd er placeret forkert !

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:31

Hvor i verden bor du bjerge ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:39

Gud ja - det er jo vigtigt *G*

Jeg bor imellem Slagelse og Kalundborg.

Sorry

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:56

Prøv at beskrive dit setup - skærm - kabling - ønsker - og lad os starte der. Det er jo ikke sikkert, at det er nødvendigt med fysisk tilstedeværelse

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:19

Hej Henrik - nej det er selvfølgelig korrekt - jeg er bare en meget utålmodig sjæl, og jeg aner ikke hvad de forskellige ting hedder...

Det vil tage mig en krig at beskrive.....Og endnu værre er det at jeg ikke ved hvad det er jeg beskriver...

Mvh Bjerge

Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:25
Jeg ved min skærm er en panasonic plasma 42 tommer  TH-42PV45E
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:28

Men du må da vide, hvad det er, du gerne vil

Og samtidig ved du vel også, om du har en fladskærm med DVI/HDMI/VGA forbindelse eller Component (rød/grøn/blå stik), eller du har en billedrørsskærm med Scart eller svideo stik?

Du må også kunne beskrive, hvor langt du er nået i processen: du har vel pakket kassen op, startet windows op, evt. installeret en DVD decoder, har du prøvet at starte MCE brugerfladen op?

Én ting der er særdeles vigtigt her er, at du selv forsøger at lære denne proces, da du kan være nogenlunde sikker på, at det ikke bliver de første problemer/udfordringer du har med dit nye mediecenter. Ellers havde det måske været bedre med en HDD recorder.... Ikke så meget arbejde, men måske heller ikke så mange muligheder?!?!

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. det er jo ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig, men du kan jo ikke forvente at der dukker nogen op, hver gang dit mediecenter smider kanalerne, for så bliver det en dyr affære

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:32

Med dit fjernsyn kan du tilslutte enten via component, eller bedre endnu VGA, eller endnu bedre DVI- HDMI (sidste kræver dog et specielt kabel, som samler lyd og billedsignalet).

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:19

Jeg forstår....

Jeg har alle de kabler du snakker om - OG har ydermere just bestilt dvi-hdmi kabel på nettet.

Det der er mit problem er at få tilpasset skærmbilledet fra mediecenteret - der er en sort kant rundt om billedet på ca. 5 cm - OG billedet er meget grumset/farveløst.

Jeg vil lige lege lidt i aften, og så vende tilbage imorgen - så er jeg sikkert blevet klogere selvom jeg blot er en simpel blikkenslager :0)

Jeg har fået lidt input hos mm-vision - og det skal testes før jeg gør mere :0)

Mvh Bjerge

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:27

Det lyder godt....

Jeg kan se, at dit panel har en fysisk opløsning på 1024 x 768, så du skal stille dit grafik kort til denne opløsning. Gør du det (og her løber jeg tør for erfaring!!!) så burde din desktop stå knivskarp.

Den sorte kant rundt om billedet kan skyldes overscan, hvilket kunne tyde på at enten kan din skærm ikke køre med panelets native opløsning, eller også har du indstillet opløsningen forkert.

Husk også på, at skifter du grafik driverne ud, så starter Windows som regel op i 640 x 480, hvilket ikke ser så flot ud

Sidst, så er der muligvis en 'Info' knap på dit TV/fjernbetjening, hvor du kan se, hvilken opløsning TV'et tror det får.

Hvis jeg sender 1360 x 768 over VGA indgangen til mit LCD TV, så scalerer dette til 1280 x 768 på et 1360 x 768 panel. Meget mystisk, og det kan ses. Kører jeg derimod via DVI indgangen, så er der 1:1 pixelmapping og knivskarp desktop.

Held og lykke i aften, jeg skal nok kigge efter dine indlæg...

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:04

Nå nu har jeg leget lidt.

Jeg sætter skærnen til 720P Hdtv

Og opløsningen til  1280 X 720 pixels.

Det der sker er at billedet bliver flot, MEN windows menubaren i bunden kan kun ses halvt, og ikonerne i venstre side på skrivebordet forsvinger også halvt ?

Hvis jeg vælger en mindre opløsning er der en sort kant rundt om skærmbilledet ?

For at det ikke skulle være nok - hvergang jeg genstarter glemmer den disse indstillinger, og jeg skal starte forfra igen og igen - Selvom jeg har valgt anvend - og "ja" til at gemme disse ændringer ?

Jeg er ved at være godt frustreret over det her :0(

Hjælpppp mig :0)

Mvh Bjerge

Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:19

Det undrer mig den ikke gemmer mine inputs - kan det skyldes den er klogere end mig - og kan se det er forkert ?

Kan alle mine sorger være løst når jeg skifter til mit dvi-hdmi kabel ?

/Bjerge

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu