Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
emaguina
Bruger
Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
|
Emne: G10 24p problem også ved 50/60p Sendt: 05-August-2009 kl. 09:27 |
Over vejer et Pana G10 istedet for et X10, da jeg syntes at SD står skarpere under 3m afstand.
Spørgsmålet er om men vil få samme 24p hakken hvis man fodre tv'et med et 1080 50/60p signal? Altså om man kan omgås problemet ved dette?
Mvh
Morten
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:05 |
Nej - du kan ikke ændre noget ved resultatet ved at indstille på afspilleren. Hvis man havde en meget avanceret BD-afspiller, der kunnne lave noget avanceret pulldown, kunne man måske mindske problemet - men mig bekendt findes der ikke sådan et produkt. Om man kunne gøre det på HTPC ved jeg ikke - muligvis hvis man er en haj til dekodere, grafer og den slags.
Hvis det er muligt at vente på Panasonic's tilbagemelding - der sker vel noget på et tidspunkt - kan man jo bruge det som input til valget af TV.
|
 |
emaguina
Bruger
Oprettet: 25-April-2006
Point: 76
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:15 |
Tak Bantam
Så er jeg ikke i tvivl mere .. . et stk 10x til mine forældre.
Mvh
Morten
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 393
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:49 |
Er der andre der kan bekræfte dette. Jeg mener jo netop det kun er ved 24p problemet opstår
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:55 |
jens0804 skrev:
Er der andre der kan bekræfte dette. Jeg mener jo netop det kun er ved 24p problemet opstår |
Mange misforstår tilsyneladende hvad problemet går ud på. Problemet er netop at tv'et gengiver 24p materiale ved 60p, i stedet for ved 96p (som 24 går op i, og derfor giver mindre hakkeri). Hvis du i afspilleren konverterer de 24p til 60p, så vises det jo stadig ved 60p, og så har du præcist samme issue, bare skabt i afspilleren i stedet for i tv'et. Så det løser ingenting. Du kan ikke afspille 24p kilder ved 50 Hz (det vil i hvert fald være HELT skidt). Så nej, problemet kan ikke omgås.
En mulig løsning er at gå op i GA15 modellen, der ikke har dette issue, eller tage skridtet fuldt ud til V10.
Redigeret af AV Precision - 05-August-2009 kl. 10:55
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 10:56 |
bantam skrev:
Nej - du kan ikke ændre noget ved resultatet ved at indstille på afspilleren. Hvis man havde en meget avanceret BD-afspiller, der kunnne lave noget avanceret pulldown, kunne man måske mindske problemet - men mig bekendt findes der ikke sådan et produkt. Om man kunne gøre det på HTPC ved jeg ikke - muligvis hvis man er en haj til dekodere, grafer og den slags. |
Uanset hvor avanceret et apparatur du strikker sammen, vil du ikke kunne konvertere 24p til 60p uden ulemper i en eller anden form.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:11 |
Men kan Panasonic ikke "bare" løse problemet ved en firmwareopdatering?
Redigeret af Non-Desperado - 05-August-2009 kl. 11:11
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:19 |
Jeg er stor Pana tilhænger, men jeg synes at det er ærgerligt at man ikke gennemtester tingene 1000 % inden man sender det på markedet!!!
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:31 |
AV Precision skrev:
bantam skrev:
Nej - du kan ikke ændre noget ved resultatet ved at indstille på afspilleren. Hvis man havde en meget avanceret BD-afspiller, der kunnne lave noget avanceret pulldown, kunne man måske mindske problemet - men mig bekendt findes der ikke sådan et produkt. Om man kunne gøre det på HTPC ved jeg ikke - muligvis hvis man er en haj til dekodere, grafer og den slags. |
Uanset hvor avanceret et apparatur du strikker sammen, vil du ikke kunne konvertere 24p til 60p uden ulemper i en eller anden form.
|
Enig - derfor udtrykket "mindske" - der vil altid være en form for judder.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:34 |
Non-Desperado skrev:
Men kan Panasonic ikke "bare" løse problemet ved en firmwareopdatering? |
Det skulle man tro.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 11:43 |
Strange skrev:
Jeg er stor Pana tilhænger, men jeg synes at det er ærgerligt at man ikke gennemtester tingene 1000 % inden man sender det på markedet!!! |
De er ikke værre eller bedre end andre store producenter på det punkt. Der er hård konkurrence om at få de nyeste teknologier hurtigt på markedet. Kombineret med at der formentligt på sådan et produkt sidder en hel del ingeniører og arbejder med hver deres lille område, at der ikke altid er ret meget tid til at gennemteste det færdige produkt. Desværre er der flere og flere udviklere der ser nem software-opdatering af produkterne som en mulighed for at sende produktet på gaden før det er gennemtestet. Hvorfor det skal tage så lang tid at nå til bunds i dette specifikke issue må jeg indrømme at jeg heller ikke forstår.
Det er et område hvor mindre firmaer nogle gange har en fordel i forhold til større firmaer. Jeg havde en oplevelse for nylig hvor Sim2 havde en ny firmware klar _dagen efter_ jeg foreslog en ændring (godt nok i et produkt under udvikling, og ikke et færdigt produkt, men alligevel). Noget tilsvarende har jeg oplevet hos Lumagen, og Oppo er også kendt for hurtig reaktion på fejlrettelser (men ikke for at være hurtige til at få produkterne på gaden... ) Hos de store firmaer går der meget nemt rigtigt meget bureaukrati i det.
Jeg kender ikke Panasonic's update procedurer, men mit gæt er at de ikke har sørget for at gøre det nemt for slutbrugeren selv at opdatere firmwaren, sådan som i f.eks. V10, og at det derfor skal diskuteres på højere plan hvor meget det vil koste at udføre opdateringer. Jeg tror purple snakes problematikken ligger i baghovedet på dem...
|
 |