|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:38 |
||
Jeg levere mit g10 tilbage i næste uge, da det har nogle fejl, som jeg ikke vil leve med.
Spørgsmålet er så hvilket tv jeg skal have. Dem jeg overvejer er: Samsung led 6 serie, Panasonic V10 og Pioneer 5090h. Jeg har fået nogle gode tilbud på samsung og Pioneer skærmen. Men er stadig i tvivl. Dette af flere grunde, jeg er blevet lidt skeptisk overfor Pana pga. g10 oplevelsen. Men jeg er dog klar over at dette er en rigtig fin skærm. Pioneer skærmen har ikke c tuner og mpeg4, hvilket jeg faktisk gerne vil have, da jeg er bundet til stofa, og ikke har lyst til at have en zaptor boks. dog trækker det op, at skærmen tilsyneladende nærmer sig noget der ligner den bedste skærm, der kan fåes for menneskepenge. Samsung skærmen, den er rigtig flot, tynd og bruger ingen strøm, desuden syntes jeg også at den har et fornuftigt billede. Dog ikke på samme niveau. Så hvad siger i? Og er der evt andre skærme jeg bør overveje. Kan ligeså godt sige, at sony er udelukket. |
|||
![]() |
|||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
||
Kan du uddybe hvad det var du ikke kunne leve med?
|
|||
![]() |
|||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Hvad med en brugt Pioneer 500M der er en der har den til salg inde på flatpanels.dk og det er vel nok verden bedste 50" målt på billedekvalitet plus at den kun er halv så dyb som LX5090h |
|||
![]() |
|||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
||
Hakkene panoreringer og så hopper billedet engang imellem når jeg bruger min xbox. Jeg kan få en 5090h til 10k, så tror jeg holder mig til den. Og det er i en butik, som ikke kan komme af med deres. hehe Men de har kun et, så min mund er lukket. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Pana V10 M.v.h. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej, ville være glad hvis der kom begrundelser på. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Ikke problemer med 24P gengivelse. Hvis man derudover ser bort fra Pioneer som TV-poducent, så markedets bedste billede i øjeblikket - specielt med THX-indstillingen. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
har du set en ps50b855 endnu. Prøv og skriv den udtalelse under denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59566& PN=2&TPN=21 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er vel ikke udkommet i dk endnu? Det har klart markedets fedeste design. Men om billedet kan følge med v10 eller pio ved jeg ikke? |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
den er kommet og en har jo skrevet at han har set den i HIFI klubben Alborg. Den overgår ikke en pio, men det gør en v10 heller ikke. bare fra en som har set den Hej Jeg var inde og se Samsungs PS50B855 i dag i HiFiklubben i Aalborg, og jeg må sige, jeg er meget imponeret. Signalet var stofas digitale HD kanaler i 720p. Det skal siges at TV'et ikke var kalibreret, så alt hvad der bliver sagt om sort og farver kan kun blive bedre. Skærmen viste sort mindst lige så godt som alle de LCD/LED skærme jeg så derinde, og det var med fuld showroom belysning og solen bagende udenfor. Shadow detail var meget bedre end f. eks. på Samsungs egne LED skærme med Local Dimming, ikke at det kan komme bag på folk, men så er det sagt. ![]() Jeg kan ikke sige så meget om farver da skærmen som sagt ikke var kalibreret, men det slog mig at det sagtens kunne gå for at være et EDGE LED TV sådan som farverne stod, faktisk var der flere, der kom hen og spurgte HFK manden, jeg snakkede med, om TV'et netop ikke var et sådant. Andre bonusser er selvfølgelig at man ikke skal døje med vinklerne som på LCD TV og at strømforbruget er væsentlig lavere end de fleste konkurrenters Plasmaer. Fjernsynet er MEGET tyndt og med Samsungs specielle beslag hænger det ikke ret meget mere end 5cm fra væggen (væg til forsiden af skærmen), hvis man vil have det hængt op. Da jeg stod og så på det, kom det lidt bag på mig at skærmen ikke virkede så voldsom stor, selvom det trods alt var en 50". Faktisk vil jeg mene en ældre dyb 46" model ville fylde mere når man sådan generelt bevæger sig rundt omkring den og har den hængende i stuen, men det er vel ikke så underligt? Da jeg kom indtil HFK, havde de vist lige fundet den frem, fordi den stod på gulvet og var ikke sat til endnu, men de var så flinke at sætte det op for mig, så jeg kunne se det i aktion. Jeg hjalp selv til, og fik i den forbindelse mulighed for at håndtere det lidt, og var faktisk overrasket over hvor tungt det var. Ja, det er en 50" skærm, men når den ikke er mere 3cm dyb, forventer man lidt, at man bare kan tage den og kaste rundt med den som man vil. Det var ikke tilfældet her, og der var heller ikke noget med at det knirkede og bragede, så man var bange for at ødelægge noget - virkelig kram. Min umiddelbare vurdering er, at Samsung virkelig kan have ramt en guldgruppe med det her TV. Ukalibreret er farverne forfærdelig skarpe og ville tilfredsstille en hvilken som helst pang-farve-luder (sorry, men det er lidt sådan, jeg har det med LCD/LED folket ![]() ![]() der er heller ikke nogen blæser på en 855 Redigeret af xcardman - 08-Juni-2009 kl. 09:47 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
super, jeg bor i aalborg, smutter da lige ned og ser det så. Tak for hjælpen
![]() Er det ikke det tv du selv har bestilt? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
jeg afbestilte og købte et PIO 500M. selvom et pio har bedre billedekvalietet er et tv uden tuner nok ikke det du søger. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |