Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:11 |
THMhome skrev:
Henter lige popcorn, for det bliver et langt og intriger fyldt indlæg dette har 
Kan lige provokere...... LCD er bedst!!!! 
|
Flot indlæg som sikkert nok skal bidrage til at holde tråden på sporet.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:16 |
Shiva skrev:
THMhome skrev:
|
|
Den er allerede kørt af....... Måske det var det jeg førsøgte at fortælle pænt 
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:28 |
THMhome skrev:
Shiva skrev:
THMhome skrev:
|
|
Den er allerede kørt af....... Måske det var det jeg førsøgte at fortælle pænt 
|
Det er jeg ikke uenig i, men det er efterhånden meget, meget svært at skrive råd og vejledning til ligesindede uden at man straks skal stille med CV, dokumentation, tekniske udredninger og redegøre for skjulte dagsordener.
Jeg beklager overfor OP, hvis jeg har bidraget til at tråden løb af sporet. Kunne bare have ignoreret de efterfølgende indlæg.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:57 |
til trådstarter
blev du mere klog af de sidste 3 indlæg og et indlæg om lcd.
nej rådgivning løber altid af sporet herinde fordi nogen nogen tænker på billedekvalitet og nogle andre på design og andre ting. håber bare du fik svar på dit spørgsmål omkring kalibering tekniske udredninger skal man have med og nogle eksperter som har set dem. Ellers kunne man bare selv går ned og vælge. men kan jo forstår du netop tænker på billedekvalitet. går ud og se dem og læs nogle anmeldelser på flatpanels.dk.
Redigeret af xcardman - 10-September-2009 kl. 16:32
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:37 |
@ trådstarter , jeg havde valgt et Panasonic V10 , ingen tvivl om det....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:47 |
Shiva skrev:
Jeg ville vælge B55 til 14.000, da den er mindst ligeså god som V10 og tilmed langt pænere.
Du kan så benytte indstillingerne fra Flatpanels' kalibrering som udgangspunkt til indstille billedet. Så bliver det nok ikke helt ved siden af. |
Jeg ville vælge B55 til 14.000, da den er mindst ligeså god som V10 og tilmed langt pænere.
Jeg har lige været i en aut forretning hvor de 2 tv stod tændt (begge var indstillet korrekt)
Jeg må derfor meddele dig:
Vi er dybt uenig, PANA var klasser bedre
Pæn.... ? kan ikke diskuteres
|
E.L.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 17:00 |
E. Larsen skrev:
Shiva skrev:
Du kan så benytte indstillingerne fra Flatpanels' kalibrering som udgangspunkt til indstille billedet. Så bliver det nok ikke helt ved siden af. |
Jeg har lige været i en aut forretning hvor de 2 tv stod tændt (begge var indstillet korrekt)
Jeg må derfor meddele dig: Vi er dybt uenig, PANA var klasser bedre Pæn.... ? kan ikke diskuteres | det er så her disse tråd løber af sporet. en v10 er ikke klasser bedre end 855. hvem har indstillet de to skærme min pioneer er ikke klasser bedre end 855, så hvordan kan en v10 så være det. derfor skal vi netop have altid have nogen på banen, som ved hvad god billedekvalitet er. hvad er klasser bedre.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 17:30 |
xcardman skrev:
det er så her disse tråd løber af sporet. en v10 er ikke klasser bedre end 855. hvem har indstillet de to skærme
min pioneer er ikke klasser bedre end 855, så hvordan kan en v10 så være det.
|
Enig 
Redigeret af clausewitz - 10-September-2009 kl. 17:31
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 18:06 |
xcardman skrev:
E. Larsen skrev:
Shiva skrev:
Jeg ville vælge B55 til 14.000, da den er mindst ligeså god som V10 og
tilmed langt pænere.
Du kan så benytte indstillingerne fra Flatpanels' kalibrering som
udgangspunkt til indstille billedet. Så bliver det nok ikke helt ved siden
af. | Jeg ville vælge B55 til 14.000, da den er mindst ligeså
god som V10 og tilmed langt pænere. Jeg har lige været i en aut
forretning hvor de 2 tv stod tændt (begge var indstillet korrekt) Jeg må
derfor meddele dig: Vi er dybt uenig, PANA var klasser bedre Pæn.... ? kan
ikke diskuteres | det er så her disse tråd løber af sporet. en v10
er ikke klasser bedre end 855. hvem har indstillet de to skærmemin
pioneer er ikke klasser bedre end 855, så hvordan kan en v10 så være
det. derfor skal vi netop have altid have nogen på banen, som ved hvad
god billedekvalitet er. hvad er klasser bedre. |
Ville have skrevet det samme, xcardman.
|
|
 |
como
Bruger
Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 18:11 |
V10 er særdeles robust hvis du spiller meget. Jeg har lige spillet ps3 flere hele aftener i træk, og begyndte at blive nevøs for om jeg misbrugte skærmen. Men der er intet at se. På min gamle plasma skærm kunne det godt tage et par timer, før at sporene var væk.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 18:29 |
como skrev:
V10 er særdeles robust hvis du spiller meget. Jeg har lige spillet ps3 flere hele aftener i træk, og begyndte at blive nevøs for om jeg misbrugte skærmen. Men der er intet at se. På min gamle plasma skærm kunne det godt tage et par timer, før at sporene var væk.
| jep pioneer og panasonic er nemlig meget robust overfor retention. fra 2008 og frem har jeg aldrig hørt om en nogen rigtig burn in skade.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 18:50 |
Henrik B. skrev:
De fleste mennesker er i stand til at se forskellen mellem to skærme. Men det er ikke ensbetydende med at man ved hvad et korrekt billede er. Derudover kommer de personlige præferencer også ind over.
|
Måske er de fleste mennesker i stand til at se forskellen mellem to skærme side-by-side men jeg er overbevist om at langt de fleste almindelige mennesker ikke ville opdage hvis deres G10 i løbet af natten var skiftet ud med en V10 eller en B55 hvis ellers indstillinger og indpakning var identiske.
Med hensyn til personlige præferencer så forstår jeg nu godt at de der vægter design falder for de nye Samsung LED. Så et B6050 med en soundbar nedenunder i samme tykkelse - det var altså elegant. Signalet var HD og det så også godt ud.
Må sige at et Samsung LED eller eksempelvis et Philips 9000-serie i børstet aluminium får altså Panasonic's design til at ligne noget plastik bras. Fik jeg nævnt at jeg selv har 2 stk. Panasonic .
Så ja det er et spørgsmål om de personlige præferencer. Kunne sagtens finde på at anbefale noget andet end Panasonic selv om billedkvaliteten måske ikke var lige så god hvis designet var mere passende.
|
 |