|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Var det ikke også dét dit spørgsmål gik ud på? Jeg synes nu du har fået nogle ret konkrete svar, men de drukner måske lidt i debatten - så kan jeg jo henvise til min kommentar ovenover om at sortere lidt, når man skal suge svarene til sig... Bortset fra det, så synes jeg det er lidt spøjst at du lister nogle modeller med et spænd på 7500,- fra dyrest til billigst, og så i samme åndedrag siger der ikke er økonomi til en kalibrering. En evt. kalibrering er ikke noget ekstra glasur på lagkagen, det skal indregnes som en del af ydelsen. Så hvis en billig model plus kalibrering er bedre end en dyr model uden, så er det jo ikke rigtigt at du ikke har økonomi til en kalibrering. Om det er den rigtige vej at gå i den givne situation, hvis dit budget står skarpt på 15k, det er ikke sikkert, men dit udgangspunkt virker lidt forvirret. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Jeg forstår heller ikke hvad trådstarter havde forventet, når budskabet er lidt uklart.
kalibrering er der givet et svar på. Man kan jo ikke forvente at alle vil sige den samme model. Det er ens behov som afgøre det. |
||
![]() |
||
Chessr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
jeg har taget 4 modeller med som kunne være en mulighed og ikke hvilke der er bedst efter kalibrring :) best out of box til mit behov er det jeg søger :)
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
|
Så er svaret et V10 , og så vælge THX mode.... MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Du skriver at du ikke har fået svar på det du har spurgt om. Godt. Så får du også min mening. Panasonic V10, hvis du er tæt på skærmen, ellers X10, hvis du hænger den, så du ikke kommer nærmere end 2,5-3 m. Det er en prisforskel på 7.500 kr. kun afhængig af hvor tæt du vil sidde på skærmen. Hos nogle mennesker betyder 7.500 kr. en del, jeg ved ikke med dig? Redigeret af Brixen - 11-September-2009 kl. 23:18 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() |
|
Prøv nu at læse hvad Otto skriver. Hvorfor insistere på at det skal være bedst ud af kassen, hvis det kan blive bedre med en kalibrering? Lad os forestille os et TV til 11.000,- + kalibrering, som slår et TV til 15.000,- uden kalibrering. Det ville være bedst og billigst at vælge det første TV. Hvorfor er det ikke med i dine overvejelser? Mvh Steen |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Sschmidt, du har absolut ret, i det du skriver. Folk undervurdere i den grad, en prof. kalibrerings betydning. De betaler gerne store summer for det bedste tv, men vil typisk ikke høre på, at deres nye indkøbte tv faktisk ikke visser et særligt godt billede. Som det ellers kunne komme til, hvis det fik en kalibrering. Selv har jeg haft 3 forskellige plasma skærme fra, Samsung, LG og nu et Panasonic. Og faktisk er det skærmen fra Samsung, som har haft det bedste billede, netop fordi det har fået en prof. kalibrering af Otto. Og det er selvom, det er en 2 år gammel model. Panasonic'en kommer dog tæt på, men stadige er der punkter, som den halter efter. Og her er der kun en prof. kalibrering, som kan rette op på det. Først herefter, vil man kunne se hvad skærmen i virkeligheden kan præstere. Redigeret af kskruger - 12-September-2009 kl. 09:08 |
||
![]() |
||
Chessr ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
Ok så lad mig spørge: Hvilket TV er pænest efter kalibrering af V10 og B555 ? :) Grunden til jeg ikke vil kalibrere til at starte med er at vi leder efter ny lejlighed og jeg synes bare jeg har forstået det som om at lyskilderne ude fra og rummets belysning har betydning for hvordan det kalibrere ? Så hvis vi flytter et andet sted hen hvor lysforholdene måske er anderledes vil jeg ikke bruge penge på det nu og her. Og hvad vil det koste at få gjort af Otto ? Jeg bor i Horsens og har ladet mig fortælle at han bor i Vejle? |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59566& KW=AV+Precision&PN=1&TPN=28 Se dette link og gå ned til det punkt hvor Otto beskriver forskellen på V10 og B855, efter han har kalibreret dem begge. Det koster typisk 2800,- for at få kalibreret sit tv. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Og Otto bor i Horsens... M.h.t. kalibrering, så kan man godt kalibrere uafhængigt af lysforhold, da måleenheden måler direkte på skærmen... M.v.h. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så giver han vel medborger rabat
![]() ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |