recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - G20 = Fantastisk skærm!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketG20 = Fantastisk skærm!!!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 22:06

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

synes billedet er bedre på billede 1 (G20) kontra billede 2 (G10)... Eller hur?

Har du tænkt på at butikken måske har indstillet den gamle model lidt dårligere end den nye, for at få gang i salget?
Kuro
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 22:47

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Se DET er børnehaveagtigt = infantilt. Sidstnævnte ord kan slås op her www.ordbogen.dk Smile

Du skal vist selv slå op i den ordbog. Wink

Infantilt betyder barnligt, IKKE børnehaveagtigt. Man kan være infantil/barnlig, uden at opføre sig som om man kommer i børnehave. Omvendt behøver børnehavebørn ikke nødvendigvis opføre sig barnligt. Tredje mulighed er, at man er begge dele.

Vær klar over hvem du skriver til/snakker med, før du begynder at kaste om dig med fremmedord, du selv ikke kender betydningen af.

Hvis du er så hamrende klog, hvilket jeg er begyndt at tvivle lidt på når du gang på gang går efter manden i stedet for bolden, ville du også vide at infantilt kan bruges i sammenhænge hvor der snakkes om såvel børn som voksne (om de så går i børnehave eller ej). Så drop det der trip du har gang i øjeblikkeligt og forhold dig til hvad denne tråd handler om...nemlig G20!

Nu må du tage dig sammen og forholde dig til hvad du selv skriver. Du lægger ud med at bruge ordet infantilt og linker til ordbogen.com. Nu vil du så have, at jeg skal holde mig til emnet.

Folk, som bor i glashus, du ved...

Hvis du ikke kan tåle at blive rettet for forkert sprogbrug, skal du holde dig fra de store ord. 

Hvis du ikke kan tåle, at folk svarer på dit indlæg, som i dette tilfælde omhandlede en definition af ordet infantil, skal du holde dig fra emnet. 

Hvis du ikke kan tåle, at folk, som er uenige med dig, skriver i din tråd, skal du nok lade være med at oprette en tråd.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:01
Nu er denne tråd løbet af sporet, så jeg smider den lige længere af sporet.

Hvordan kan det være at der ikke er en moderator der ser disse tråde. (måske ingen der bruger anmelder knappen). Der er mere ævl og persontilsvining herinde end på fora hvor det hovedsagligt er yngre mennesker (brugere) der færdes. Nogle gange er det underholdende at læse disse tråde, men i tilfælde som denne tråd synes jeg egentlig bare det er lidt pinligt at en tråd kan udvilke sig sådan når det nu er voksne mennesker der skriver. (går ud fra I er voksne både psykisk og fysisk).

Det burde ikke være nødvendig med moderatorer til at rydde op i tråde og uddele advarlsler, men det gør de på andre fora og jeg synes bestemt også de bør gøre det herinde! Og så skal vi (jeg) nok bare være bedre til at bruge anmelder knappenSmile

Nå nu kom jeg også af med lidt galde og det gør mig jo så ikke spor bedre end visse andre galdeslyngende personer herinde:)

Redigeret af furious jt - 27-Februar-2010 kl. 23:03
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:04
Hej

Kunne vi ikke seriøst holde os til emner G20 versus G10,.

Man skal huske når man peger fingre af andre er der tre der peger på en selv, det kævleri vi ser her har være meget udbredt på andre forums om andre emner. Det er dræbende for et forum, enhver har lov til at have sin egen mening  og den skal respekteres.

Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:25
Jeg er meget enig med Furious.
Jeg skriver normalt ikke i disse "mudderkastning" tråde, men det her udvikler sig direkte pinligt. Jeg mener ærlig talt at det bør være i orden at ytre sig subjektivt uden at det automatisk skal udvikle sig til en krig. Samtidig IMO skal man ikke lade sig provokere af "nu-skal-jeg irettesætte-dig" kommentaren. Vi er sku alle nogenlunde voksne mennesker (håber jeg) - Kom ind i kampen!

Prøv nu for en gangs skyld at overvej trådens reelle betydning inden i bekriger hinanden. Det klæder ingen af jer at opføre jer på den måde.

/Halsted

Redigeret af Halsted - 27-Februar-2010 kl. 23:26
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 00:59
For pokker hvor er det irriterende, når man står og skal have ny skærm og så derfor kigger med på Panasonic trådene for at beslutte sig, men i stedet konstant mister overblikket pga. LCD fanboys/trolls der tager på sabotage missioner.

Redigeret af Novatic - 28-Februar-2010 kl. 01:00
Til top
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 01:13
Kunne vi ikke lige få tråden tilbage på sporet, så må de folk, der ikke har noget konstruktivt at tilføje svine hinanden i PMs i stedet.

Det er en sjov tanke mgmg, men jeg synes nu alligevel, det er lidt for paranoidt (no offence), specielt når man tænker på, at forretningerne jo også gerne vil have solgt de gamle G10'er?

Som det er blevet sagt flere gange i tråden, kan man ikke rigtig bruge det indtryk, man får i en forretning, til ret meget, når det kommer til TV. MEN kunne man ikke forstille sig, at begge fjernsyn er indstillet med nogenlunde ens modellerne imellem, når de nu kommer fra samme producent? På den baggrund kunne man jo godt sammenligne G10 og G20 i butikkerne på sortniveauet i hvert fald - farverne ville nok været noget kun sværere?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 03:23

Se DET er børnehaveagtigt = infantilt. Sidstnævnte ord kan slås op her www.ordbogen.dk Smile

Du skal vist selv slå op i den ordbog. Wink

Infantilt betyder barnligt, IKKE børnehaveagtigt. Man kan være infantil/barnlig, uden at opføre sig som om man kommer i børnehave. Omvendt behøver børnehavebørn ikke nødvendigvis opføre sig barnligt. Tredje mulighed er, at man er begge dele.

Vær klar over hvem du skriver til/snakker med, før du begynder at kaste om dig med fremmedord, du selv ikke kender betydningen af.

Hvis du er så hamrende klog, hvilket jeg er begyndt at tvivle lidt på når du gang på gang går efter manden i stedet for bolden, ville du også vide at infantilt kan bruges i sammenhænge hvor der snakkes om såvel børn som voksne (om de så går i børnehave eller ej). Så drop det der trip du har gang i øjeblikkeligt og forhold dig til hvad denne tråd handler om...nemlig G20!

Nu må du tage dig sammen og forholde dig til hvad du selv skriver. Du lægger ud med at bruge ordet infantilt og linker til ordbogen.com. Nu vil du så have, at jeg skal holde mig til emnet.

Folk, som bor i glashus, du ved...

Hvis du ikke kan tåle at blive rettet for forkert sprogbrug, skal du holde dig fra de store ord. 

Hvis du ikke kan tåle, at folk svarer på dit indlæg, som i dette tilfælde omhandlede en definition af ordet infantil, skal du holde dig fra emnet. 

Hvis du ikke kan tåle, at folk, som er uenige med dig, skriver i din tråd, skal du nok lade være med at oprette en tråd.

Du fatter tydeligvis ikke en hat af hvad jeg skriver til dig og du fatter tydeligvis heller ikke at ordet kan bruges i andre sammenhænge end det du relaterer det til. Men nu er dette trods alt en tråd der omhandler G10 vs. G20. Det har jeg og de fleste andre i tråden fattet, men allerede i dit første indlæg ødelægger du fuldstændigt tråden med noget der er komplet irrelevant. 

Jeg er dog utroligt bitter på mig selv over at jeg hoppede med på vognen mht. at snakke om andet end hvad dette emne omhandlede. Det niveau plejer jeg normalt ikke at synke til og vil jeg i stedet lade andre semi-trolls om. Men kunne vi måske ikke bare blive enige om at hvis du ikke har noget at sige der vedrører emnet i denne tråd skulle du måske slet ikke skrive mere i den?

Så lader vi bygones være bygones og kommer videre... Det er sgu for lamt at komme op og diskutere på et internetforum - og det er mit liv i al fald for kort til. Så god weekend til dig, trods alt Wink

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Vinther Vinther skrev:

Hold da op - ingen seriøs snak om tv...? Tja - jeg er sku nok bare blevet for gammel til dette forum efterhånden... Nu har jeg læst hvert et indlæg og jeg må indrømme, at jeg ikke fik en dyt ud af det... Glæder mig til at se de første test heraf og så forhåbentlig læse nogle seriøse indlæg om tv...Måtte bare af med det...

Jeg ved skam godt at både LCD og Plasma har deres fordele, men de har f* også deres ulemper... Dette behøver vi vel ikke længere at diskutere...? Denne tråd omhandler "G20 = Fantastisk skærm!!!" og ikke andet... Så lade os blive ved denne diskussion uden at trække LCD-verden ind over...

Personligt glæder jeg mig til at se om Pana kan leve op til fortidens glans - hvilet jeg da håber... Men jeg håber da også at andre kan når Pana's "level", således at kampen bliver endnu skarpere for det siger man jo, kommer forbrugeren til gode (i hvert fald på den korte bane)... Jeg har endnu ikke set Tv'et, men det må jeg snart fået taget mig tiden til... Ses igen, når vi kan snakke Pana-snak... :-)
der kommer snart en test g20 på flatpanels og de har en test af g10. Så skal vi nok får opklaret hvor langt panaonsic er kommet med en g20.

Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 08:54
Kan man forvente at testen ligger klar i morgen, anyone? Smile 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 10:02
Hvis man sorterer alt LCD/Plasma ævlet fra, så er det (var det) i mine øjne et godt indlæg det belyser forskellen mellem G10 og G20, hvilket så kan bruges som en ledetråd, suppleret med egne erfaringer i forbindelse med evt. køb, og hvis tråden kunne slippe af med LCD-fanboys dumme kommentarer, ja så kunne den bevare det seriøse.
Hold nu op med at blive ved med at blande LCD ind i debatten da denne tråd jo omhandler forskellene på to plasma-produkter fra samme producent.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 11:51
Skyum, jeg er (ikke overraskende) rørende enig med dig.

PS. jeg har nu set G10 vs. G20 i en anden butik også og her fik jeg samme oplevelse. Jeg tror der er noget om snakken.

Redigeret af Strange - 28-Februar-2010 kl. 11:51
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu