|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() Sendt: 20-Maj-2010 kl. 16:32 |
Hej,
jeg har haft indtil i dag en X10 37"... som jeg er/var meget glad for.
Nu er G20 i gang første dag..
Positiv ting er, at der ikke noget støj/buzz som ikke er normalt. X10 var det samme og
man kan høre støj kun meget meget tæt på og på bagsiden..
Så er der spørgsmål..
1) Jeg kan ikke indstille Hertz som man kunne i X10 (50/100) denne option er væk
Er det så automatisk? DR HD vises i 720P 50HZ?
2) Lyden er ringere end X10.. måske fordi TVet er tyndere? Der mangler bas.. også ved at pille med alle avanceret indstiller for lyd. Forslag?
3) De THX settings som Flatpanles har efter kalibrering er lidt "blege, uden dybnen"
lige nu er jeg sikker på, at de passer til os, både jeg, barn og konen synes, at det er ikke godt.
Instillinger i X10 var ikke med wow effekter.. eller skruet op for høj... 42 i kontrast, 30 i farver.. resten nul eller fra "normal" mode
Jeg ved at hvert TV er en historie for sig.. men jeg kan se, at jeg skal arbejde meget for at nå "vores smag".
Igen.. forslag?
4) Eco-Format er træls... uden det er alt bleget, med den er bedre.
I X10 var slået fra og det var super godt.. I G20.. skal jeg finde ud af det, fordi "fra" er skidt..
med de instillinger jeg har nu.
Jeg er ikke skuffet.. men ikke imponeret so far..
Afventer for WiFi dongle... så kan jeg fortælle lidt mere om netværk, DLNA osv
Håber nogen har god ide/forslag... så jeg kan prøve noget andet.
Mvh
|
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hej bimbobo.
Først og fremmest tilykke med tv'et ![]() 1) Ja. Den gør det automatisk og opdatere 50Hz til 100Hz. Den viser kun hvilket signal der kommer ind og hvad refreshraten er. 2) Køb en soundbar ![]() 3) Flatpanels har justeret tv'et efter at få et så korrekt billed som overhoved muligt uden en ISF kalibr. Kan godt forstå at du synes at billedet ser lidt "fladt" og "mat" ud, men jeg ved at du ikke er den første der synes at "det korrekte billedet" ikke ser godt ud. Men væn dig til så bliver du (forhåbentligt) gladere for det. Bemærk at flatpanels indstillinger er kun vejledende. Summa summarum giver THX profilen det mest "korrekte billedet" ud af boksen, medmindre du giver dig i kast med pro profilerne. Et forslag til pro. profilen kunne være (avforums.com): - profil: * pro1 - Hvidbalance: * R-Gain: +1 * G-Gain: -5 * B-Gain: -3 * R-Cut: +1 * G-Cut: +1 * B-Cut: -1 * Gamma: 2.2 (har min på 2.4) 4) Slå den fra ![]() Redigeret af Rod83 - 20-Maj-2010 kl. 17:09 |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
Ok.. tak for du svarede punkt efter punkt..
1) Ok
2) Det er allerede på "indkøbslisten"
3) Det er ikke kun mig, sønnen ok konen kan ikke lide det p.t., de synes at X10 var bedre,
og det kan vi nok ikke være enige i, men billederne mangle "kontrast og skarphed med FP setup.
Jeg prøver noget andet... når jeg har tid til at "være alene" med tv :-)
4) Nu hvor det er mega lyst om dagen er lidt svært.. Slået fra er ikke godt i THX..
Lad os se i aften/nat.
Så har jeg mere :-)
5) HD fra TV3+HD og TV2HD er ikke skaleret korrekt.. det er gardinerne i sider...
Alle andre HD kanaler i Yousee+ med CI og kort (uden box) er fine..
6) X10 tog cirka 20 sekunder til at gå i "dybe stand-by med 0W i forbrug.. man kunne høre et klik.
G20 tager det 2 minutter.. i disse 2 minutter er lige som om TV er tændt selvom er ikke det.
Jeg synes det er "en forringelse", da alle optage funktioner osv er slået fra. klikket kommer nu men senere. Spild af strøm :-(
PS Jeg glemte.. hvad er "menu settings Panel"??
Mvh
Redigeret af bimbobo - 20-Maj-2010 kl. 17:39 |
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
![]() |
...jeg vil også tilføje, at hvis nogen synes, at jeg ikke forstår meget om " det korrekte billede", så har de fuldstandig ret :-)
Ingen ambitioner om at "være ekspert"
Mvh Redigeret af bimbobo - 20-Maj-2010 kl. 17:51 |
|
IT-supporter
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
3+HD sender MEGET. og TV2HD, en del, som ikke er HD og/eller 16:9, så ved de udsendelser/film er det helt normalt med gardiner i siderne. Det er ikke en fejl på dit TV.
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Prøv at slå ISFccc TIL og vælg PROFESSIONEL1-mode i stedet for THX og sæt GAMMA=2.4.
Det, du oplevede på det gamle TV i NORMAL-mode (med mindre du taler om farvetemperaturen), var (bl.a.), at der blev klippet i shadow details/for høj gamma i den mørke ende af farveskalaen.
Da PROFESSIONEL1 & 2 er kopier af THX-mode - men med mulighed for at ændre bl.a. GAMMA, kan det være, at du kan få det bedste fra begge verdener. Derudover kan det være, at du skal skrue op for KONTRAST.
EDIT: Rettede stave- og slåfejl. Redigeret af bantam - 24-Maj-2010 kl. 23:03 |
|
/lars
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Jeg har også valgt Professionel 1 og 2.4 på Gamma. Og så er det som om at det hele står " klarere " her efter ca 1 måned . Jeg er bare super glad for det G20...
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
..der er derfor jeg er glad for dette forum.. også FP's
![]() Tak for svarene
Jeg vil prøve..
Nu er det på Normal profil
Kontrast 40
Lys 0
Farve 30
Skarphed 0
Farvetemp Normal
alt andet fra, på nær Eco, fordi hvis det er på "fra er det for mørkt", med Til det er bedre
Jeg prøve det me gamma senere og melder tilbage.
Mvh
|
|
IT-supporter
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() |
Jeg har også fornyligt anskaffet mig et G20, istedet for mit S10 som erstattede mit PX70, da jeg fik mit 42S10 ringede jeg til TOTAL-TV i Søborg og fortalte at jeg syntes simpelthen at billedet var skrækkeligt i forhold til mit 37PX70, jeg kunne godt bytte det til et 37PX10, men han overtalte mig til at beholde det, og afvente det til det havde kørt min 200.timer og det har jeg ikke fortrudt, det samme problem har jeg på mit G20 extremt dårligt SD billede i forhold mit gamle S10, nu har jeg så haft mit G20 i 10 dage og kan fortælle at mit billede bliver bare bedre og bedre for hver dag der går, jeg har ingen plasma støj problemer det siger faktisk intet i forhold til mit S10. jeg må også lige sige at når jeg ikke bruger min G20, så får det lov til at køre break-in fra min usb nøgle, PS. jeg bruger THX instillingen. lidt justeret Redigeret af jugglerq - 20-Maj-2010 kl. 19:30 |
|
![]() |
|
![]() |
.. det bliver værre nu, hvor det er mørkere.. Billederne er blevet også mindre lyst end de var før.
Eco-Format til og fra hjælper ikke noget.
X10 var fremragende i alle lys situationer.. G20 er meget "følsøm" og det er bare træls.
Jeg er ikke tilfreds lige nu, og jeg vil selv bestemme kvalitet.. al den automatik har aldrig været min kop te
Nu er Biograf, THX og Prof. 1 bedre end det var før i Normal.. som fungerede fint i "lyset"
Det kan ikke være rigtigt, at man skal skifte indstillingerne hele tiden.
Det er faktisk skuffende lige nu.. og jeg har ikke nydet TV i de timer jeg har haft det..
Jeg synes også lige nu at X10 var bedre om mere stabilt.
Jeg har skiftet ogprøvet flere settings... og intet hjælper med at få TV til¨at ignorere lyset i stuen.
Noget hjælp?
Mvh
Redigeret af bimbobo - 20-Maj-2010 kl. 21:28 |
|
IT-supporter
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jeg synes det lyder mærkeligt alt sammen. En af de ting der karakterisere de nye NeoPDP paneler er netop at de er meget lysstærke. Som du kan læse i min bugeranmeldelse (se linket i min signatur ![]() |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svarene igen..
..jeg er nødt til at afvente nogle dage og lege lidt med indstillingerne, inden de 14 dage er gået.
Jeg har også fået wifi til at virke med Pana wifi dongle... alt vel der i det mindste.
Jeg har firmware 2006 men Skype.. siger "kommer snart"...
Lad os se når jeg får kameraet om nogle dage...
Jeg er Skype NDA tester, så Pana sender en il mig fra Japan, da de ikke er til salg før
medio Juni (i Japan).. så måske er Skype aktiveret, når kameraet er tilkoblet. Jeg spørger Skypes udviklere i dag.
Lige nu er vigtigere at få styr på billernes kvalitet.
|
|
IT-supporter
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |