Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:47 |
Bornholmeren skrev:
krenzler skrev:
Ja summen varierer afhængigt af lys-niveau.http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80115&PN=1&title=panasonic-g20-som-larmerSå vidt jeg forstår er det 2 jernkerner i højre side der sidder og vibrerer. Skulle kunne fikses med noget isoleringstape. Men jeg er ikke sikker...http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/878642-panasonic-plasma-buzz-fix.htmlJeg har skrevet til Panasonic DK support men har ikke fået noget svar. Jeg kan forstå at PP Radio i Århus selv fikser det inden de sælger apparatet. |
Tak for svaret. Jeg læser lidt på sagen. |
Det er ku på ganske få skærme problemet er
Blot til orientering
|
E.L.
|
 |
krenzler
Ny bruger
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 6
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 18:24 |
Hmm... Det er nok snarere noget med strømforsyningen.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18696092
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1231956&page=83
Jeg ved at Panasonic er klar over problemet. Jeg returnerer mit G20E. Kan ikke betale sig at ombytte da risikoen for at få endnu en summe-model er til stede. Da jeg snakkede med forhandleren vidste de straks at det drejede sig om G20 selvom jeg kun havde nævnt Panasonic. Så det må være pænt udbredt. Jeg forstår så ikke at modellen fortsat sælges alle steder. Det er kun PP Radio i Århus der har handlet konstruktivt og gjort noget ved problemet. Hvad gør Panasonic?
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 20:19 |
krenzler skrev:
Hmm... Det er nok snarere noget med strømforsyningen.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18696092
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1231956&page=83
Jeg ved at Panasonic er klar over problemet. Jeg returnerer mit G20E. Kan ikke betale sig at ombytte da risikoen for at få endnu en summe-model er til stede. Da jeg snakkede med forhandleren vidste de straks at det drejede sig om G20 selvom jeg kun havde nævnt Panasonic. Så det må være pænt udbredt. Jeg forstår så ikke at modellen fortsat sælges alle steder. Det er kun PP Radio i Århus der har handlet konstruktivt og gjort noget ved problemet. Hvad gør Panasonic?
|
Måske er der en grund til, at de er "udsolgt" overalt. 
Redigeret af PhDream - 16-Juni-2010 kl. 20:20
|
 |
krenzler
Ny bruger
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 6
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 22:48 |
Ah OK...  Jeg troede det var fodbold-feberen. I see.
|
 |
EmilE
Bruger
Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 15:38 |
Ville lige dele lidt erfaringer.
IFC er jeg absolut ikke imponeret over. Jeg havde inden mit G20 et Toshiba LCD med 100Hz som altid var slået til. Det gav ikke et forringet/unaturligt billede (i hvert fald ikke nævneværdigt). Det synes jeg IFC gør. Jeg har det så godt som aldrig slået til. Det er både kunstigt (som folk skriver med at det ligner at det er optaget med billigt hjemmekamera) samt kan give lidt slør effekt.
Mht. smoothness i billedet så synes jeg der er meget forskelligt ift. materiale. Ved nogle udsendelser synes jeg at det hakker meget, og lægger meget mere mærke til det end jeg gjorde med mit gamle Toshiba. Eksempelvis når kæresten ser Hospitalet (tv3) er det helt vildt ringe, hakker rigtig meget i panoreringerne. Det samme er problemet på 3+ HD ved serier som 2 and a half men, how I met your mother og according to Jim. Liebhaverne på TV2 synes jeg også hakker ret meget, hvorimod nogle udsendelser slet ikke hakker i panoreringerne. Eksempelvis så jeg lidt Robinson (også på tv3) hvor panoreringerne var meget smooth. Hammerslag er et andet eksempel hvor det er meget smooth og ingen hakker i bevægelser og panoreriner. Ligeledes da jeg så Beowulf på 3+ HD den anden dag var der ingen hak i billedet eller noget. Det så rigtig godt ud! Jeg synes at det er underligt at der kan være så stor forskel. Nogen som kan forklare årsagen?
Når jeg ser Blu-Ray synes jeg at billedet er rigtig flot, men er overrasket over at billedet ikke er så smooth som jeg måske havde forventet. Ved scener hvor personer bevæger sig rimelig hurtigt bliver billedet lidt sløret pga. bevægelserne ikke er helt "glatte", og panoreringer er heller ikke helt smooth. Jeg havde egentlig troet når man brugte 24p at så ville det ikke "hakke" i billedet. På den ene af de BR film jeg så, så jeg en trailer for Ice Age og det hakkede helt enormt, så jeg var nødt til at slå smooth film til for at fjerne hakkeriet og holde ud at se på det. Med det slået til så det tilgengæld fint ud. Men generelt, slår man 24p smooth film til ser det i mine øjne forfærdeligt ud. Så hellere lidt "hakken". Er klar over at hvis man ser en film i biografen så er det såmænd nok det samme "problem", og at det vel er pga. at det er optaget med "kun" 24 billeder i sekundet. Jeg synes måske bare det er tydeligere på mit G20. Hvad er andres erfaringer? (Jeg ser BR på min ps3 slim og har alle picture enhancements på tv'et slået fra!)
Når det er sagt så vil jeg sige at jeg synes at det super lækkert TV, med rigtig god dybde i billedet og naturlige farver. På disse punkter når mit gamle Toshiba LCD (som ellers er et ganske udmærket TV) det ikke til sokkeholderne!! Det er ligeledes rigtig behageligt at se på om aftenen, meget mere behageligt end LCD! Og jeg har ingen problemer med bevægelser når jeg ser fodbold, hvilket det håndterer mindst lige så godt som mit gamle.
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 17:40 |
EmilE skrev:
Ville lige dele lidt erfaringer.
Mht. smoothness i billedet så synes jeg der er meget forskelligt ift. materiale. Ved nogle udsendelser synes jeg at det hakker meget, og lægger meget mere mærke til det end jeg gjorde med mit gamle Toshiba. Eksempelvis når kæresten ser Hospitalet (tv3) er det helt vildt ringe, hakker rigtig meget i panoreringerne. Det samme er problemet på 3+ HD ved serier som 2 and a half men, how I met your mother og according to Jim. Liebhaverne på TV2 synes jeg også hakker ret meget, hvorimod nogle udsendelser slet ikke hakker i panoreringerne. Eksempelvis så jeg lidt Robinson (også på tv3) hvor panoreringerne var meget smooth. Hammerslag er et andet eksempel hvor det er meget smooth og ingen hakker i bevægelser og panoreriner. Ligeledes da jeg så Beowulf på 3+ HD den anden dag var der ingen hak i billedet eller noget. Det så rigtig godt ud! Jeg synes at det er underligt at der kan være så stor forskel. Nogen som kan forklare årsagen? |
Ja, det er fordi nogle udsendelser bliver lavet i 25p i stedet for 50i - og samme grund til at film optaget i 24p "hakker". Jeg synes det er det, der adskiller film fra hjemmevideo, men nogen synes billedet hakker for meget og vil hellere have et mere TV-agtigt look med IFC....
|
 |
EmilE
Bruger
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 18:11 |
Simon R. skrev:
Ja, det er fordi nogle udsendelser bliver lavet i 25p i stedet for 50i - og samme grund til at film optaget i 24p "hakker". Jeg synes det er det, der adskiller film fra hjemmevideo, men nogen synes billedet hakker for meget og vil hellere have et mere TV-agtigt look med IFC....
|
Ok. Tak. Forstår dog ikke helt hvorfor man vælger at optage programmer i 25p hvis det er det som er årsagen, når det giver så hakkende et billede (meget mere hakkende end 24p blu-ray!). Og synes det er lidt spøjst at det er individuelt fra program til program. Men det som jeg også undre mig lidt over er at det ikke er noget jeg lagde mærke til med mit gamle TV, men som er tydeligt på G20. Er det fordi G20 tydeliggør disse ting? Jeg synes det kan være lidt irriterende at nogle programmer er så hakkende at det er direkte generende fordi bliver helt bims af at se på det. DEt er dog heldigvis få programmer det er så slemt med, men specielt hospitalet er rigtig slemt. IFC tager lidt af det, men ikke engang det hele.
Jeg kan godt følge at det fra instruktørens side ikke ønskes at det bliver for glidende billeder. Omend det nu godt for min skyld måtte være lidt mere glidende (flere frames per sekund), uden at det bliver manipuleret som IFC/smooth film gør. Men det får selvfølgelig en lidt mere "gammeldags" biograf agtigt look når det ikke er helt flydende.
Men 25p og 50i, er det ikke reelt set lige mange billeder per sekund, hvor man bare får 50 halve billeder med 50i og 25 hele billeder med 25p!?
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 08:25 |
EmilE, det gør man vel kort fortalt fordi det giver et "film look", da film er optaget i 24p. Personligt synes jeg også progressive programmer (i 25p fx) ser mere "cool" ud. Alle serier, film etc er lavet i 24/25p. Det andet hører IMHO til sport, en del dokumentarer, nyhedsudsendelser etc., som godt må ligne video..:)
Mht dit gamle TV.... var det et mindre TV? Så var det måske derfor. Var det et LCD? Så er der pr. automatik indbygget slør ved bevægelser  Måske var der endda noget "intelligent frame creation"-agtigt slået til, ligesom du kan slå til på G20 som jeg forstår det, der selv laver ekstra billeder mellem de eksisterende. Ikke noget jeg kan li' men whatever floats your boat...:)
50i er 25 "halve billeder", men det er ikke to halve billeder, der kan sættes sammen til et. Så på et CRT TV blev det skabt ved at opdatere hver anden linie for at skabe første halvbillede, derefter de tilbageværende linier for at skabe det andet, og det blev oplevet som to hele billeder reelt - men med det minus at du får en flimrende interlace effekt. Den har man så ikke på fladskærmen, der mener jeg man i realiteten bare viser hver linie to gange for at skabe et helt billede. På den måde får du 50 billeder i sekundet ved almindelig SD PAL, og det ser mere smooth ud.
Redigeret af Simon R. - 25-September-2010 kl. 08:30
|
 |
EmilE
Bruger
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 12:36 |
Ok, tak for dit svar. Jeg har prøvet at sætte de to TV op ved siden af hinanden og sammenligne. Jo, det er lidt mindre (37" vs. 42"). Men den største forskel er at det inteligent frame system som er på mit gamle (LCD) er langt bedre. Det er godt nok mindre smooth, men tilgengæld ser det helt naturligt ud, hvilket er mere end synd at sige om den IFC som G20 er udstyret med. Der er der lagt alt for meget fokus på at det bliver glidende bevægelser frem for at det bliver lidt mere glidende samtidig med at det beholder realismen. Men det er da klart, det handler også om at jeg skal vænne mig til at der ikke er nogen form for bevægelseshjælp i billedet.
Mht. 25p og 50i så ved jeg ikke om det er det som er årsagen, men jeg synes i hvert fald at det er mærkeligt at der er så stor forskel fra udsendelse til udsendelse. Nogle hakker lidt (på samme måde som film), andre hakker overhovedet ikke, og så er der nogle som hakker ekstremt meget (som eksempelvis Hospitalet og Talent2010) hvor ingen bevægelser er glidende. Synes at det er mystisk at der selv på samme kanal kan være så stor forskel.
|
 |