|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() Sendt: 16-Juni-2010 kl. 22:41 |
Hej
Jeg har lige anskaffet mig en NAS (Buffalo Linkstation CH500L), og jeg vil gerne kunne afspille bla. musikvideoer og musik, som ligger på NAS'en. Jeg har tilsluttet NAS'en til routeren (Netgear VVG2000) med netværkskabel, og ligeledes Pana G20 til routeren med netværkskabel. NAS'en dukker fint op i "Viera tools -> Media server". Men de mapper på NAS'en, som jeg har kaldt "Film", "Foto" og "Musik", kalder den konsekvent: "Videos", "Photos" og "Music". Ud af 85 videoer (mpg-, avi-, wmv-, mov-filer) formår den kun at afspille 5 af videoerne. Det går bedre med jpg-filerne, men den nægter at vise 2 ud af 20 billeder (alle jpg) ??? Musikken, kan den, så vidt jeg kan se, kun afspille mp3 (ikke wma, m4a). Generelt er mappestrukturen fuldstændig håbløs. Er der nogle indstillinger jeg kan ændre på, eller er G20 bare håbløs som "afspiller" (jeg går ikke ud fra at NAS'en fejler noget)? Ville en løsning være at købe en WD TV™ Live HD Media Player? (æder den "alt"?) På forhånd tak for input |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Panasonic er håbløs at bruge sammen med DNLA
Jeg oplever det samme på mit VT20 Håber der kommer en opdatering så det bliver nogenlunde muligt. WD TV og popcorn er nogle af de maskiner der kan afspille næsten alt. Prøv at læse lidt om dem her på forumet, der er skrevet rigtig meget.
|
|
![]() |
|
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
Til afspilning af media formater er panasonic (ja, kald det bare) håbløs. Den vil kun afspille hvis det er et af de få formater som TVet understøtter. Jeg prøvede selv at få mit G10e til at afspille fra SDkort, men opgav da det eneste den vil afspille er AVCHD format.
Du kan evt. downloade Gspot eller AVICodec herfra: http://www.videohelp.com/tools/sections/codec-video-identifiers
Så kan du se om dine film ligger i samme format/codec og evt. opløsning.
|
|
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
|
![]() |
|
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Tak for svar.
Det lyder ikke til, at jeg skal bruge mere krudt på at få G20 til det, jeg vil have den til. At begynde at konvertere filer, gider jeg simpelthen ikke. Det kunne se ud som om jeg skal gå efter WD'en eller en Popcorn hour C-200. |
|
/zemo/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |