recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Galaxy S10 - er "Nordic" version vigtigt??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galaxy S10 - er "Nordic" version vigtigt??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Galaxy S10 - er "Nordic" version vigtigt??
    Sendt: 25-Juni-2020 kl. 12:16
Hej

Jeg kigger på en ny Samsung Galaxy S10 lite, 128gb/8gb. 

På Proshop og Compumail er der stor forskel på priserne, men der er også forskel på det fulde modelnummer. Begge modulnumre er dog listet på samsung.dk 
 
- Er det ene modelnummer en "Nordic" variant, hvor man i større grad er sikret Samsung Pay virker (når det kommer), og så videre med andre ting?

- Eller kan man frit købe begge og ikke løbe i problemer med diverse udfordringer?
 

SM-G770FZWDNEE Proshop kr. 4.890,-

SM-G770FZKDNEE Compumail Kr. 3.850,-

Mvh
Jens
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 13:05
Hej.

Jeg kan huske en meget udførlig anmeldelse af Samsung Galaxy S10, og særligt forskellen Snapdragon og Exynos Soc, som desværre bruges i de Europæiske modeller. Her er et link:


Jeg er ked af at måtte foreslå dig, særligt at læse den sidste side med 'Conclusion & End Remarks'


Hilsen Carsten.

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej

Jeg kigger på en ny Samsung Galaxy S10 lite, 128gb/8gb. 

På Proshop og Compumail er der stor forskel på priserne, men der er også forskel på det fulde modelnummer. Begge modulnumre er dog listet på samsung.dk 
 
- Er det ene modelnummer en "Nordic" variant, hvor man i større grad er sikret Samsung Pay virker (når det kommer), og så videre med andre ting?

- Eller kan man frit købe begge og ikke løbe i problemer med diverse udfordringer?
 

SM-G770FZWDNEE Proshop kr. 4.890,-

SM-G770FZKDNEE Compumail Kr. 3.850,-

Mvh
Jens
Det kan være fordi den ene er parallel importeret og den anden er ikke 
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg kan huske en meget udførlig anmeldelse af Samsung Galaxy S10, og særligt forskellen Snapdragon og Exynos Soc, som desværre bruges i de Europæiske modeller. Her er et link:


Jeg er ked af at måtte foreslå dig, særligt at læse den sidste side med 'Conclusion & End Remarks'


Hilsen Carsten.


Du kan ikke sammenligne S10 Lite med S10 Plus. 

Redigeret af jbl - 25-Juni-2020 kl. 21:38
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 21:40
varenumrene refererer direkte til et DK og et SE varenummer. generelt er svenske mobiler faktisk dyrere end danske grundet kompensering for den svenske dollarkurs :) (apple er også dyrere i SE end DK)
KDNEE udgaven er det officielle danske varenummer.

Så det kan ikke betale sig at købe et SE varenummer. Grunden til at Samsung har alle de her varenumre, er fordi de er hårdt ramt af parallelimportering især i europa. så for at kunne skelne og sikre sig i fx supportsager så får hvert land sine egne varenumre. - nogle gange er de nordiske, andre gange går de helt ned på landeniveau. S10Lite er i øvrigt ikke med 8GB ram, men derimod kun 6.

Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2020 kl. 22:59
Jeg købte en gang en Samsung S7 med "tysk version" (i El-Giganten) og det gav problemer, så jeg var nødt til at installere en Nordic version. Så gå efter Nordic.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Jeg købte en gang en Samsung S7 med "tysk version" (i El-Giganten) og det gav problemer, så jeg var nødt til at installere en Nordic version. Så gå efter Nordic.

Kan man blot downloade en Nordic firmware og installer den på en tysk/anden S10 light?

Så er der jo ikke noget problem...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu