recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Galaxy tab 10.1 android version for gammel??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galaxy tab 10.1 android version for gammel??

Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 11:09
Tab 3 er den nyeste i serien fra Tab, Tab2 og så Tab3, hvor sidstnævnte kører android 4.2.2 og derfor klarer den nævnte nye DRTV app. Du har ret i at Samsung har lavet andre og nyere tabletter i andre produktionsserier, og at den nyeste Tab S, der forøvrigt nu lanceres, er tabletten svarende til min smarthone galaxy S5 i denne serie.
De sidstnævnte har jo også nypris, mens min Tab 3, som nævnt, kan købes fordelagtigt. Den er kun lige blevet 1 år. Ps. Nu findes også en Tab 4, ser jeg.

Redigeret af bentpetersson - 15-Juli-2014 kl. 11:40
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 12:01
Uanset hvordan du ser på det, så er Tab Pro og Tab S også en del af Tab serien. Og ja, der er også en Tab 4. Så din Tab 3 er langt fra den nyeste Tab ;)

Tab er en serie, uanset efternavn. Note er også en serie uanset efternavn. Det er deres to topserier. Tab uden pen, Note med pen. Længere er den altså ikke.
Dermed ikke sagt, at der er noget galt med Tab 3. Spørgsmålet er så bare, om den får Android L?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 13:04
Jeg tror desværre ikke, at Tab 3 vil opnå at få Android L. Opdateringen standser nok med den nuværende androidversion 4.2.2. Dels ligger der salgsstrategi i ikke at tildele for nye versioner, dels stiller de nye versioner krav til teknik og hastighed. Sådan er udviklingen.

Godt at blive opmærksom på Android L. Tak for det

PS Jeg skriver forøvrigt på min Tab 3
Vi har forøvrigt også medbragt en Ipad3 , men jeg holder mest af min Tab 3

Jeg er i tvivl om hvilken tablet, som jeg vil have næste gang. Jeg bruger tablet'en til også at skrive mine bøger på. Bruger så et bluetoothtastatur.
www.psymagine.dk

Redigeret af bentpetersson - 15-Juli-2014 kl. 16:25
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 13:18
Havde du slet ikke hørt om den? Men der kommer mange lækre nyheder.

Men det er synd, at udviklingen stopper for de gamle enheder. KitKat og den kommende L kører nemlig meget bedre på det svagere hardware.
Dog kan det løses med rooting og custom ROM.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Havde du slet ikke hørt om den? Men der kommer mange lækre nyheder.

Men det er synd, at udviklingen stopper for de gamle enheder. KitKat og den kommende L kører nemlig meget bedre på det svagere hardware.
Dog kan det løses med rooting og custom ROM.

Selv om jeg enormt med, så har nye produkter interesseret mig mere end Android L, der jo i princippet også er ligeså vigtig.

Jeg har endnu ikke prøvet med rooting, idet jeg hurtigt udskifter udstyret. Det er er en god idé hvis man vil beholdeog garantien er udløbet
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 13:58
Det er en generel misforståelse, at rooting koster reklamationsretten. Det er derimod modificering af bootloaderen, der koster reklamationsretten. Alle 1-click root piller ikke ved bootloaderen. Der findes dog rooting, der kræver man piller ved bootloaderen. Har du pillet ved bootloaderen, så kan den dog stadig føres tilbage til standard, og dermed er der stadig reklamationsret.
Og husk nu det hedder reklamationsret, ikke garanti ;)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:13
Nagash - den dag det bliver nemmere at roote en enhed, der tager jeg hatten af for det. I dag er det stadigvæk kun "nørder" der gør det, fordi dem der laver det, beskriver det kun til "nørder"
Jeg har lige siddet og gennemgået hvordan man får CyangenMod på en Galaxy Tap 2, og bare proceduren i sig selv er så omfangsrig, så jeg vil tro at 99% af brugerne vælger at lade være. Det er netop ikke kun 1click. Men det er det for "nørderne" som allerede HAR rootet deres enheder.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:14
Her er eksemplet på, hvordan man gør det på Galaxy Tap 2.. Det er IKKE nemt.. Og bemærk venligst, hele den første del er KUN forberedelse til at installere CyanogenMod.. Den kommer nemlig først længere nede.

http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_p5100

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:35
Nagash. Både garanti- og reklamationsbegreberne findes stadig, men er ofte forskellige i juridisk betydning. Fx Samsung der bruger betegnelsen garanti.

Som Kim skriver, skal man være en nørd. Der må være penge at tjene på disse rooting-ændringer. Men kan processoren følge med på den gamle Tab nr 1? Vil det betyde at trådstarter pludselig kan bruge den nye mobilapp DRTV?

Redigeret af bentpetersson - 15-Juli-2014 kl. 16:39
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:41
Jeg skal beskrive hvordan du rooter en Xperia enhed fra Sony, og det er vel at mærke så nemt, at jeg bare tager den på hukommelse:
1: Gå ind under menu>systeminstillinger, scroll til bunden og tryk på "om telefonen". Her trykker du så på versionsnummeret 10 gange, så kommer du i udvikler tilstand.
2: Gå så en tak tilbage og vælg udviklertilstand og gå ned og sæt flueben i "USB fejlretning"
3: Hent dette "program" på din Windows PC http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=53448680
4: Tilslut din enhed til computeren med dit kabel og dobbeltklik på .bat filen.

DONE

Hvis det er for svært for den almene bruger, så bør han/hun slet ikke have en Android telefon. Då er det bedst at holde sig til det topstyrede iOS :)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Som Kim skriver, skal man være en nørd. Der må være penge at tjene på disse rooting-ændringer. Men kanprocessoren følge med på den gamle Tab nr 1? Vil det betyde at trådstarter pludselig kan bruge den nye mobilapp DRTV?

Det vil det oftest, fordi en root og mod oftest betyder, at der er optimeret "hjerner" bag, og ikke bare Samsung´s "tåber". Og med CyanogenMod, så kan man køre den nyeste Android, inkl L når den kommer. Faktisk er alle producenternes udsagn om, at enhederne ikke er bygget til det tit helt hen i vejret. Det er for at få dig til at udskifte dem til nyere modeller, (det er der penge i, for producenterne). 

Derfor er disse "nørder" temmelig gode til at optimere deres værker. Hvis bare det ikke var så fandens besværligt at gøre det.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis det er for svært for den almene bruger, så bør han/hun slet ikke have en Android telefon. Då er det bedst at holde sig til det topstyrede iOS :)

Netop, her kan selv en aldrende Ipad2 få nyeste iOS........

Klaus (jeg er ved at blive gammel, alt det roden med software gider jeg ikke længere)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu