recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GA-MA78GM-S2H vs ASUS M3A-H/HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGA-MA78GM-S2H vs ASUS M3A-H/HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausstampe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: GA-MA78GM-S2H vs ASUS M3A-H/HDMI
    Sendt: 23-April-2008 kl. 00:10
Hej...

Jeg har kigget lidt på følgende to bundkort:
GA-MA78GM-S2H og ASUS M3A-H/HDMI

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse. Hvilket et er det bedste?

Hvor vigtigt er det ligeledes med hastigheden på ramne? 6400 eller 8500?

Det samme gælder CPU'en? Hvor hurtig behøver den være?

Den skal kun bruges til at spille HD materiale i form af .mkv filer og selvfølgelig BD skiver.
/Claus Stampe
Til top
Turbohansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 07:49

Hej Claus,

Har nu haft 2 stk. GA-MA78GM-S2H, det første virkede DVI & HDMI på indtil jeg opgraderede BIOS fra F2 til F3... derfor gik det kold, efter at ha downgradet, virkede de stadig ikke! afleverede kortet tilbage. Har nu købt et nyt magen til, med F3 allerede installeret, og til min store skuffelse virkede det slet ikke fra starten! :(

tror Gigabyte har en issue der, som skal kigges på inden man hopper på det kort, jeg har læst i rigtig mange fora rundt om, og mange siger det samme, de kan heller ikke få det til at virke... så lige på stående uden at ha prøvet det ville jeg gå efter ASUS... har et gammelt ASUS M2A-VM liggende, og det virker sjovt nok helt fint... såå...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 08:01
Okay tak for det. Nogen der har prøvet Asus kortet?

Hvad med alle jer der har fået Gigabyte kortet til at virke? Hvilken BIOS har I? Er I ellers tilfredse?
/Claus Stampe
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Turbohansen Turbohansen skrev:

Hej Claus,

Har nu haft 2 stk. GA-MA78GM-S2H, det første virkede DVI & HDMI på indtil jeg opgraderede BIOS fra F2 til F3... derfor gik det kold, efter at ha downgradet, virkede de stadig ikke! afleverede kortet tilbage. Har nu købt et nyt magen til, med F3 allerede installeret, og til min store skuffelse virkede det slet ikke fra starten! :(

tror Gigabyte har en issue der, som skal kigges på inden man hopper på det kort, jeg har læst i rigtig mange fora rundt om, og mange siger det samme, de kan heller ikke få det til at virke... så lige på stående uden at ha prøvet det ville jeg gå efter ASUS... har et gammelt ASUS M2A-VM liggende, og det virker sjovt nok helt fint... såå...

Jeg har osse det bundkort fra Gigabyte men uden alle de problemer du nævner, jeg har godt nok ikke haft brug for at skulle opdatere BIOS, og efter din historie gør jeg det nok aldrig
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Turbohansen Turbohansen skrev:

Har nu haft 2 stk. GA-MA78GM-<SPAN =highlight>S2H</SPAN>, det første virkede DVI & HDMI på indtil jeg opgraderede BIOS fra F2 til F3... derfor gik det kold, efter at ha downgradet, virkede de stadig ikke!

Jeg har et GA-MA78GM-S2H og der har ikke været nogen problemer overhovedet. Jeg skal ærligt indrømme, jeg ikke aner om jeg har F2 eller F3 da jeg ikke ved hvad det er. Jeg opdaterede BIOS da jeg modtog kortet og siden har alt været som det skulle.

Hvad er fordelen ved at opdatere til F3 fremfor F2?
Hvornår kom F3? (Tænker på om jeg måske har installeret det i forvejen.)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 18:57
Er der virkelig ikke nogen der har prøvet Asus kortet?
Ved der er mange der har prøvet det fra Gigabyte, hvad synes i om det?
Hvor hurtig skal CPU'en være? 64 eller 32 bit? og ligeledes med ram hastigheden og hvor meget, 2 eller 4GB?
/Claus Stampe
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 21:31

slettet

Redigeret af Stay_Bamboocha - 24-April-2008 kl. 21:32
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 22:53

En forskel mellem de 2 kort som jeg synes er vigtig, er den manglende Firewire på asus kortet.. det er en ting som jeg skal bruge til floppyDTV.. jeg har købt et gigabyte. men har dog ikke fået prøvet det endnu..

Jeg ville køre med 32 bit, der er vist stadig en del på 64 bit med dårlige/manglende drivere osv. efter hvad jeg har hørt..

2gb eller 4 gb, tjaa 2 er nok, men de koster jo ikke så meget..

skal du kører MKV filer(som jo kan indeholde lidt af hvert) skal du have en dual core cpu på 2,5 ghz eller over, dvs X2 4800+, 4850E eller større..

Redigeret af Pizzabager - 24-April-2008 kl. 22:57
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 09:29
Ja det er en væsentlig forskel, men Firewire kan jo altid bygges i kassen senere med et udvidelseskort.

Jeg overvejer lige nu Asus kortet, da jeg her får flere PCI porte og 2 PCIe porte mere...

Er det et dårligt valg? Nogle ting som bare er dårligere eller langsomere på Asus kortet?
/Claus Stampe
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 15:20

hmm....

Har læst et hav af fora igennem de sidste par dage, pga. mine problemer, og fandt nogle der skrev omkring kvaliteten af HDMI kabler osv. og som forslog man skulle prøve DVI istedet...

Har nu købt en HDMI -> DVI adapter, bruger dog det samme kabel som tidligere, og nu kører det bare som det skal.. dog uden lyd... den har jeg så igennem den optiske udgang fra bundkortet af, hvilket virker rigtig godt!!!

nu stopper jeg i hvert fald med at rode mere med det... og er bare glad for jeg har billede på mit TV :)

Det eneste jeg kan komme på, er at kablet skulle være dårligere stilet på TVets HDMI indgang... eller at jeg har fået brændt min HDMI port i TVet af... har desværre ikke andre apperater at teste med... men det virkede jo kort med det første kort jeg havde...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 15:27

en sidste kommentar...

Hvis jeg lige lukker øjnene for de problemer jeg har haft! og ser hvad jeg har nu...

GA-MA78GM-S2H
Athlon 64X2 4800+
2GB DDR2 800 RAM
500 GB SATA2 HD i RAID1

bruger optisk lyd ud til forstærker.
HDMI -> DVI til TVet...

og alt i alt kører det faktisk rigtig godt...

har desuden benyttet mig af ATI overdrive og tweaket lidt på det hele så det kører super hurtigt, faktisk også imponeret hvad spil og andet angår.

på den vis et fedt kort med det hele i et... med mindre det har brændt min HDMI port i TVet af... :) hehe

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu