recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamer pc til 4k tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamer pc til 4k tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gamer pc til 4k tv
    Sendt: 22-Januar-2016 kl. 16:43
Da jeg må nedlægge mit kontor og derfor skal have solgt min Imac, har jeg overvejet en Macbook der kan gemmes afvejen langt det meste af tiden.

I mine overvejelser har jeg tænkt på muligheden for en pc der måske kan håndtere noget 4k opløsning. Jeg er dog for lang tid siden hoppet af pc markedet, så jeg aner ikke hvor det står idag.

Kan man samle sig en mindre computer der kan afvikle nogle 4k spil?
Min tanke var at bruge den som mediecenter og spille-computer.

Kan man det idag uden at brænde 15.000kr af?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Min tanke var at bruge den som mediecenter og spille-computer.

Hej.

Hvis den skal bruges som mediecenter vil jeg kraftigt anbefale at du køber en der har HDCP 2.2

Den 04-November-2015 kl. 05:08 beskrev jeg de muligheder der dengang var. Jeg tror ikke at der er sket så meget siden.

Det er den 8. post i denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143076&title=intel-nuc-eller-byg-selv

Jeg ville nok kigge på et Gigabyte motherboard med en Thunderbolt 3 controller, som f.eks GA-Z170X-Gaming 7.

Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 17:41
for at kunne trække spil i 4K - mindst 1 stk 980ti overclocked. - og absolut ikke i høj framerate(+70). den her kan bruges til at koble fra grafikport til TV http://club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/displayport-12-to-hdmi-20-uhd-active-adapter.html
vær opmærksom på det der står nederst. ikke hele farvespektrummet kommer med. 
men tjek liiiiige at TV'et har hdmi2 inden man begynder at pille alt for meget!!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 17:44
Min tanke var eks noget FIFA og gta i 4k. Og project cars så man kunne anskaffe sig et billigt Logitech pedalsæt.
Mit tv har hdcp 2.2 og hdmi 2.0.:)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 18:58

Hej.

Vær sikker på at du forstår den club-3d enhed som claus_jac linker til rigtigt.
HDCP mæssigt er det en repeater. Så du behøver stadig en HDCP 2.2 transmitter i det mother- eller grafik kort du slutter den til.

Og der findes desværre motherboards med HDCP 2.2 som kun sender HDCP 2.2 signalet ud på sit eget HDMI 2.0/Displayport stik og IKKE op til et et PCI grafikkort.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-Januar-2016 kl. 18:59
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 22:56
Carsten - hvad er det lige du mener er forkert med den enhed? at det er en repeater gør blot at dit gfx initielt også skal understøtte hdcp2.2 - manden har jo i forvejen ingen pc til at spille på, så han skal jo købe nyt alligevel. Han skal ikke have et ældgammelt kort - det kan han jo af gode grunde ikke bruge til en døjt alligevel når han vil spille. - 
Og han kan jo ikke bruge udgangen på bundkortet - den er jo ligesom forbeholdt gfx i CPU'en og den er fuldkommen ubrugelig i hans tilfælde.

Så vidt jeg ved kræver i hvert fald pCars mindst 2xgfx for at køre nogenlunde ordentligt i 4K - har selv lige købt et thrustmaster T150 og det er deres "entry level" udgave til prof brug. 

Redigeret af claus_jac - 22-Januar-2016 kl. 23:03
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 10:04
Hej.

At du ønsker at bruge din kommende PC til både 4K mediecenter og spille-computer gør at vi skal holde tungen lige i munden.

En løsning vil kunne klare 4K mediecenteret og en anden løsning 4K spille-computeren.

Jeg ved ikke om du vil bruge den samme skærm/UHD TV til begge dele?

For så er jeg nødt til at spørge dig om enheden har to 4K indgange. Hvor mindst en skal have HDCP 2.2

Som jeg ser markedet er der nogle få motherboards med HDCP 2.2 ud til deres eget HDMI Stik.
Alle disse motherboards vil selvfølgelig kunne bruge et topklasse Grafikkort. MEN der er IKKE kommet et kraftigt Grafikkort med HDCP 2.2 endnu.

Så vil det være acceptabelt med en PC med 2 display kabler?
Og at skulle skifte display indgang hvis man skal bruge mediacenteret med HDCP 2.2 beskyttet materiale.

For så de det bare at vælge et af de få motherboard med HDCP 2.2 til 4K mediacenterdelen og et kraftigt Grafikkort med HDCP 1.4  til 4K spille-computerdelen.

Hilsen Carsten.

Jeg skal nok skal claus_jac senere i dag.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu