|
Gamer pc |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sidder i Århus, og kan også samle for dig...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Normalvis er jeg rimelig enig med gigabyte, men råddet om at alle kan samle selv, den står jeg af på. Lad være med at forsøge, hvis du ikke føler dig tryg ved det. Det er vigtigt du føler dig tryg, så du efterfølgende ikke roder dig ud i en evt. fejlsøgning, som måske intet har med din usikkerhed at gøre. Det tager nemlig ekstremt lang tid lige pludselig så.
Det er muligt du kan gennemskue hvor de forskellige ting skal i. Men det er lidt nemmere, når man har set eller selv følt på egen krop, hvor meget/lidt de forskellige ting skal presses/trykkes på. Eksempelvis mht. RAM moduler og skærmkort. Jeg har set folk smadre RAM sokler/låse, fordi de ikke har føling med det. Jeg har set folk returnere "defekte" computere, fordi de ikke lige fik sat skærmkortet helt ned i soklen.
En ting er at kunne samle det, og være fortrolig med det, for dernæst at måske have problemer under installation af OS/softwaren, blot for at sidde med den følelse, at man måske har samlet noget forkert. På den led er vi, der har samlet computere i snart en menneskealder, langt mere sikre og ved, at det sjældent er vores samlinger som måske efterfølgende har skabt et problem, men derimod noget andet, (defekt RAM, bundkort, whatever). Du har som "grøn" ikke en chance, og du vil sandsynligvis bruge oceaner af tid på tænke alle mulige tanker som relater til, at du gik i gang med noget du ikke vidste hvad var, og som nok er gået galt. Og så ligger problemet måske et helt andet sted. Jeg vil råde dig til at lade en ven samle den, og så evt. selv stå ved siden af og se/mærke, hvad der sker, hvor simpelt det i virkeligheden er (for dem der har gjort det mange gange). Så du også fremover kan gå i gang med at installere OS/software, uden den følelse, om du måske har gjort noget forkert. Det er langt langt sjovere, for alle! Intet er svært for dem som kan det! |
|
![]() |
|
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
Enig Kandersen
|
|
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Jeg ville købe en færdigsamlet...... så er det op til sælgeren at vælge ting der passer 100% sammen og gerne smide et styresystem på, så det hele er færdigt når du får den.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
I dag passer ALT sammen (læs: Der er drivere til) - specielt hvis man køber kendte "mærker"...
Ofte smides der mindre kendte/billige komponenter i færdigsamlede systemer... M.v.h.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg har selv ejet en pc butik, så jeg har set hvor galt det kan gå.
En køber klagede over at hans selvsamlede pc ikke ville tænde, vinslottet var skruet direkte ned i kabinettet, dvs ingen stag. Een stor kortslutning, men da vi puttede stag i, kørte den sgu. Jeg mener at de fleste kan samle selv, og dem der har nået dette fora, er nok ikke de mest fumlefingerede. Ang færdig samlede pc'er: det kan være alt fra skidt til slot. Mange Medion maskiner blev lavet med MSI bundkort, baseret på SIS chipset, sikke noget l'#t. Jeg har rimelig stor erfaring med config. af HW, configurede mange systemer for Zitech Computer i sin tid (stort set alle der blev testet i AOD). Hvis nogen brugere kan finde en færdig samlet pc, med en nogenlunde ens config som mit oplæg, sig til. Specielt gfx, cpu, og ssd er vigtige. Derudover har mange brugere tilbudt at hjælpe med samling, hvad kunne være bedre end at samle pc'en sammen med sønnikke, og evt en mere erfaren pc samler. Mvh Gigabyte. |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Jeg er helt enig med Gigabyte (måske bortset fra vinslottet og stagi?).
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Ja der var da lidt stave kontrol der gik galt.
Sorry, Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
At alle kan samle en pc er noget af et postulat, da alle ikke er lige velbefarne indenfor teknik
og slet ikke ift. teknisk engelsk - som de fleste manuals er skrevet på.
Og den med, at alle der er her på recordere.dk ved noget - er vist også noget af et postulat. Man kan jo bare tjekke alle de tråde emner, hvor deres spørges ind til tekniske problemstillinger. Her er det ret tydeligt, at der er en hel del der ikke aner ret meget om specielt det tekniske. Hvilket jo er ganske naturligt, da alle jo ikke er teknik nørder ! Nå, men nok om det. Ift. at få samlet en god PC med kvalitets hardware, kan jeg på det varmeste anbefale mm-vision.dk ! De samler selv deres egne modeller udelukkende med kendte kvalitets komponenter og giver desuden 2 års fuld garanti. Desuden yder de en super service og support. Evt. kunne denne her Vision Game Pc + 22" Full HD LED skærm og Win 7 64bit installeret, være et godt bud til lige under 8000 kr. (evt. undlade skærmen og så købe en anden et andet sted). Så får du en køreklar pc med bl.a. nyeste 3.gen. i5-3570 Ivy Bridge Cpu, et godt Gigabyte MB, Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 ram, EVGA GeForce
GTX660 2GB GDDR5 SuperClocked, 1TB Seagate Sata3 harddisk og en solid Raidmax strømforsyning.
Redigeret af Roland - 29-December-2012 kl. 04:19 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Ok config, men mangler en SSD disk. Det ville være godt hvis den 1tb disk kunne erstattes af en god ssd i stedet.
Jeg har ingen erfaring med Raidmax psu'er, ligner en OEM udgave af enHuntkey. Da grafikkortet er noget langsommere, kunne man vælge en1650x1080 skærm, og vinde lidt fps der. Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
Storartet alle mand. Tror jeg skal finde en samlet. Ja kunne være fedt at samle selv med en kyndig og knægten. Men jeg vil nok være tryg ved lidt garanti på hele balladen. Jeg må igang med at se på mm osv. Ssd hd har jeg hørt meget godt om. Rejser af og til i østen hvor jeg jo kan tage en med hjem. Er den nem at udskiften, hvis dervis er nødvendigt? Nok mere OBS på grafik kort og at den kan trække det den skal....
|
|
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Du har jo 2 års reklamationsret som med al anden elektronik - du er ikke dårligere stillet i det øjemed med en selvbygget, men du skal selv kunne finde ud af hvilken komponent som er defekt. Det er dog meget nemt - igen kan du jo spørge løs på forummet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |