recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamer pc

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 16:56
Du kan sagtens selv sætte en ssd i.
Jeg har selv været teknisk indkøber i østen, pas på hvad du køber, hvis det er mere en 25% billigere en i DK, så er det helt sikkert fake.
Specielt flash ram / ssd bliver forfalsket.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Storartet alle mand. Tror jeg skal finde en samlet. Ja kunne være fedt at samle selv med en kyndig og knægten. Men jeg vil nok være tryg ved lidt garanti på hele balladen.

Øh tryg med garanti?
Hvis du samler selv, er din garanti rent faktisk LANGT bedre, end ved at købe færdigsamlet!
Herunder kan du se, hvilke garantier jeg har på de enkelte komponenter i min egen-samlede PC:

Bundkort og grafikkort: 3 år!
CPU: 3 år!
Harddisk og SSD: 5 år!
Skærm: 3 år (afhentes på hjemmeadresse)!
RAM: 10 år (andre har livstid).

Disse garantier er producentgarantier. De fungerer og der stilles praktisk talt aldrig spørgsmål til brugen (samle selv).

Så lad være med at lade dig "forblænde" af 2 års dansk reklamationsret!

M.v.h.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Du kan sagtens selv sætte en ssd i.
Jeg har selv været teknisk indkøber i østen, pas på hvad du køber, hvis det er mere en 25% billigere en i DK, så er det helt sikkert fake.
Specielt flash ram / ssd bliver forfalsket.

Mvh Gigabyte

Ja, det er forholdsvis enkelt at montere en SSD. Men det har ikke rigtig noget formal, hvis den ikke monteres som C-drev. Og det er ikke sådan lige, for ukyndige, at flytte alt over på en SSD, hvis man ikke vil til at installere fra styresystem og alt andet, helt fra bunden...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 18:33
Der medfølger "ghost" lign software med mange ssd'er.
Men ja, jeg ville også instalere en ssd på day one.

Gigabyte
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Ok config, men mangler en SSD disk. Det ville være godt hvis den 1tb disk kunne erstattes af en god ssd i stedet.
Jeg har ingen erfaring med Raidmax psu'er, ligner en OEM udgave af enHuntkey.
Da grafikkortet er noget langsommere, kunne man vælge en1650x1080 skærm, og vinde lidt fps der.

Mvh Gigabyte
En Intel 180GB SSD kan tilvælges for 849 kr. og isf droppe skærmen og evt. købe en god én, i den kommende udsalgsperiode. (Evt. med lidt tilskud fra Daddy. Wink)

Angående Raidmax psu'en  - hvordan ligner den en OEM udgave ?  
Det er en af Raidmax 's nye psu'er, som er rettet mod gaming i middelklassen/én af dem du får pæn "value for the money" ! Der desuden næsten ikke kan høres når de er i brug.
Selvklart findes der sikkert bedre psu'er - men så er prisen også derefter ! 
Der kan evt. læses lidt specs om Raidmax RX-600AF her og et review her .

Ang. grafikkort. Hvor meget er et EVGA GTX 660 Superclocked - langsommere end f.eks. et EVGA GTX670 ? 
Måske nogle målbare Fps, men sikkert ikke noget en spilglad knægt lægger mærke til.
Eller for den sags skyld en gammelsmølf som mig, der stadig sidder og gamer på livet løs.   
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 01:22
Vigtigtst først.
Jeg kan ikke sige noget specifikt om Raidmax, bare der er en ordentlig psu i dyret.

Ang grafikkortet, du går fra 256bit ram til 192 bit, så ca 30% ned i ydelse. Men hvis vi er ude at rode med budget, hvad så med et Ati/amd hd7950, du kan få et for ca 2000, bruger 25w mere strøm, men er ca samme hastighed som 670gtx. Jeg køre selv altid NVidia, men ydelse/pris styrer.
Mvh Gigabyte.
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 19:32
må indrømme den lyder ikke hel dum Roland. Må nærstudere mere og overveje det med SSD. Takker virkelig for al hjælpen herinde. OG GODT nytår for dælan da :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 19:51
Ville holde mig så langt væk fra en raidmax PSU som overhovedet muligt, det er groft sagt nogle elendige produkter.

Kig på Antec, Corsair eller Seasonic.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Storartet alle mand. Tror jeg skal finde en samlet. Ja kunne være fedt at samle selv med en kyndig og knægten. Men jeg vil nok være tryg ved lidt garanti på hele balladen. Jeg må igang med at se på mm osv. Ssd hd har jeg hørt meget godt om. Rejser af og til i østen hvor jeg jo kan tage en med hjem. Er den nem at udskiften, hvis dervis er nødvendigt? Nok mere OBS på grafik kort og at den kan trække det den skal....

Nu har jeg ikke læst alle indlæggene i tråden, selvom jeg godt kan se at du har fået en del foreslag.

Jeg er på ingen måder nogen ekspert og min viden er hovedsageligt baseret ud fra min egen erfaring og hvad man kan læse på internettet. Anyway, jeg hjalp i sommers en makker med at finde dele til en ny PC. Han kom af med lige knap 5000kr (uden skærm og OS) og har IMO en ret god computer. Af grafikkort valgte han et ATI 7950 til omkring 2200kr - der er ligeså godt som mit GTX 580 til 3500kr (som kan spille stort set de fleste spil på max indstillinger i 1920 x 1080 opløsning - da de begge udkom blev de betraget som high-end kort).

Der hvor jeg synes at det er smart at samle selv, er at du helt selv, uden at gå på kompromis, bestemmer hvad der skal vælges og være i. F.eks. kan jeg se på www.edbpriser.dk  at der er 3 færdiglavede gaming computere med ATI 7950, hvor laveste pris er omkring 8000kr - kontra min makkers der kostede lige under 5000kr. Faktisk skal det siges, at hans PC var baseret ud fra en vi havde fundet færdiglavet, men kom med sådan noget som SSD, som han ikke var interesseret i.

Personligt synes jeg at en SSD HDD er mere blær end gavn. Det er noget man altid kan købe senere. Jovist er det da fedt at man kan starte sin PC i løbet af ingen tid, samt de installerede spil, dog er det i sidste ende ikke noget der vil gavne inde i selve spillene. Så jeg synes at man bør prioritere andre ting, før en SSD, som f.eks. grafikkort - en SSD koster trods alt alligevel 1000kr+ som kan gå til et bedre grafikkort, processor eller begge dele.

Hvis du er utryg med at samle den selv så kan du evt. spørge nogen om de kan samle den for dig, eller alternativt prøve selv med hjælp fra folk der har styr på det. Jeg samlede min uden at have nogen som helst erfaring med det eller noget der ligner. Det hjalp dog at jeg langt hen ad vejen skulle skifte det meste af indmaden ud fra en PC jeg havde købt brugt, da jeg her kunne se hvordan tingene skulle sidde. Da jeg kom det nye i, ringede jeg til en kammerat med en enkelt ting ang. processoren, men alt i alt er det faktisk ret nemt og så vidt jeg husker følger der brugsanvisninger med. Der, jeg kunne forestille mig, folk de bliver utrygge er ift. det her med om man nu kommer til at ødelægge noget under samlingen, men er man forsigtig kan det sagtens lade sig gøre.

Selvfølgelig skal du bare gøre hvad du nu selv føler for ift. at samle/købe færdigbygget. Hvis computeren ikke skal købes her og nu, kan det jo være en fordel at bruge tiden at snuse lidt rundt på internettet og lære de forskellige ting lidt at kende (priser på grafikkort, processor, læse reviews osv.) så du får en fornemmelse af tingene.

Som sagt er jeg langt fra ekspert, så tag mit indlæg som du vil.Clown

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 23:12
"Personligt synes jeg at en SSD HDD er mere blær end gavn."

Det syntes de fleste, indtil de har fået en computer med SSD. Efter det forstår de ikke, hvorfor de ikke købte det noget før.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 10:58
Man kan kun evaluere effekten af en SSD når man går tilbage til HDD, så opdager man forskellen.

Mvh Gigabyte

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 03:02
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ville holde mig så langt væk fra en raidmax PSU som overhovedet muligt, det er groft sagt nogle elendige produkter.

Kig på Antec, Corsair eller Seasonic.
Det er da noget af et postulat at fyre af ! Ærgeligt med den slags udokumenterede og ubrugelige kommentarer !

Ud fra hvad jeg har kunnet opsnuse på nettet, har jeg intet kunne finde omkring problemer med de Raimax PSU'er der bruges i mm-vision's pc'er.
(Som i øvrigt kun bruger gennemtestet hardware, der passer sammen ! I deres samlede Pc'er er Raidmax og Seasonic de fortrukne psu'er.)
Heller ikke min Raidmax RX700 har forvoldt nogen som helst problemer - har kørt stabilt i de sidste 1½ år - siden den kom ind af døren.  

De eneste steder jeg har læst nogle små udokumeterede øf omkring bl.a. Raidmax PSu'er, er fra nogle wannabe hardware eksperter, på nogle wannabe hardware portaler eller OC sider.
Her er der jo altid såkaldte "gudsbenåede" og selvbestaltede HW-eksperter, der virkelig tror de ved alt  og tror de er guds gave ud i ekspertråd omkring PC og HW !

I øvrigt stoler jeg absolut mere på, at bl.a. mm-vision tester hardwaren, i de pc'er de samler. Så de spiller max sammen når produktet ryger ud af butikken.
Jeg har faktisk ingen grund til andet. Da jeg har endnu ikke har hørt eller læst om, at der skulle være noget i vejen med hverken PSU'er eller andet HW i deres Pc'er.

Ej heller min egen Vision Monster, har andet end begejstret mig fra dag 1. (se config. i min signatur) 

Lige så har der på forskellige danske pc-portaler og bl.a. på trustpilot  - så at sige kun været ros til
deres produkter og support. Og absolut intet om problemer med Raidmax psu'er.

Jeg synes råd til andre omkring diverse tekniske ting, burde være noget mere nuancerede end rygter og uddokumenterede postulater !

Redigeret af Roland - 04-Januar-2013 kl. 03:25
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu