|
Gamer pc |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Skal vi nu ikke forholde os til trådstarter!? Han vil helt sikkert starte med en standard Intel OEM-løsning, hvor der netop er en fin stock-køler med. Så ingen problemer dér.
Øh jo de har. I hvertfald hvis man køber en på 500+ watt. MEN! De nyere/større grafikkort kan ikke nøjes med 2x6 pins stik. De bruger 2x8 pins.
Alle de bundkort jeg er stødt på, har færdige klodser til front audio!
Enig!
Nej, hvorfor dog også gøre det? Det er ikke relevant i dette tilfælde - og heller ikke i 95% af alle andre tilfælde!
Nej, men det er stadig mere enkelt end at sætte en smartphone op!
Netop derfor trådstarter er blevet tilbudt hjælp! M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 04-Januar-2013 kl. 23:03 |
||||||||
![]() |
||||||||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|||||||
![]() Thx Kandersen - helt rart med et nuanceret og sagligt indlæg.
![]() |
||||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||||
![]() |
||||||||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|||||||
Og lige til sidst - til Steve og Henrik + de andre teknik freaks !
Det har intet med reklame for mmvision.dk at gøre og ej heller noget vrøvl ![]() Det eneste det kræver er, at sætte nogle hakker når den skal bestilles og evt. ringe/skrive til butikken med ekstra ønsker. For efterfølgende at få en yderst kapabel PC til rimelige penge inkl. 2 år's fuld garanti - fragtfrit ind af døren. Nemmere kan det sgutte være ! Kunne snildt være en anden butik, men nu bruger jeg ikke at anbefale noget, jeg ikke kender til !!!! Er der i øvrigt nogle af jer flinke hjemmesamlere, der yder garanti på jeres samlinger og installationer ?? Eller I er måske så dygtige, at i aldrig laver fejl !! I don't think so. Stop dog den plæderen for at hjemmesamle - er en nem og hurtig sag for alle, for det er det IKKE !!! I min fritid tøffer jeg bl.a. rundt og samler og hjælper en hel del af beboerne i vores bebyggelser, netop fordi de ikke aner en disse om, hvordan elektronikting hænger sammen !
Redigeret af Roland - 05-Januar-2013 kl. 11:25 |
||||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||||
![]() |
||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||||||
Så køber du sgu de forkerte smartphones. Pointen, som jeg er rørende enig i, er at det KAN være meget nemt at indkøbe og samle en PC når alt bare kører som det skal. Det GØR det bare ikke altid. Det er lidt ligesom at køre på cykel, det er skidenemt når man har lært hvordan, men det kan godt give nogle blå mærker at nå dértil (det har det i hvert fald gjort for mig). Jeg mener at du og flere andre hér udviser en eklatant mangel på forståelse for hvordan uerfarne oplever dét at købe og samle en PC. Alene dét at der er en masse forbehold i dét at det er nemt at samle, bør få alarmklokkerne til at ringe. Det kræver jo at man til at starte med har fundet nogle komponenter der rent faktisk passer sammen, f.eks. at bundkortet kan være i kabinettet. Jeg er ikke for fin til at indrømme at jeg selv har lavet dén fejl for nyligt. Så kan du argumentere for at det er mig der er et sted mellem distræt og senil (hvilket nok er rigtigt), men det er dén slags issues såkaldt "almindelige forbrugere" rent faktisk opererer med. Min bror har for nyligt købt saml-selv PC, og fik bekræftet hos leverandøren at stumperne kunne bruges sammen. Det viste sig så at bundkortet blev leveret med en gammel bios-version, der ikke understøttede den medleverede CPU. Support-svaret var at bios'en bare lige skulle opdateres. Fint nok - men bundkortet kan først starte op når der er monteret en CPU. Så løsningen blev at hive en CPU ud af en anden PC, og opdatere bios'en med dén. Jeg har meget svært ved at se hvad en gennemsnits forbruger skulle have gjort for at undgå dén situation. Og essensen er stadig, at NÅR du har købt alle de helt rigtige stumper, så er det nemt nok, men det kræver jo know-how i sig selv at nå så langt. Jeg synes det er pisse nemt at sætte en surround-receiver op. Men jeg har da fuld forståelse for at mange synes det er svært, og jeg mener at 80-90% af køberne burde lade forhandleren gøre det (bortset fra det faktum at 80-90% af forhandlerne heller ikke kan finde ud af det...). Jeg synes tilsvarende du/I skulle tage og være lidt mere åben for at andre mennesker kan have svært ved ting du/I finder nemt. |
||||||||
![]() |
||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||||||
Hvis du mener dét er overpris, så har jeg et job til dig. |
||||||||
![]() |
||||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||||
Fortæl det til kæresten, som lige har fået en iPhone 4S, gennem arbejdet. Det har været på vej ud af vinduet flere gange allerede! Og du vil vel ikke bilde mig ind, at det er nemmere at sætte en smartphone op, for nennesker som ikke kender en skid til den slags??
Som jeg skrev tidligere, hvis man vælger mærkevarer og f.eks. Win7, så kører kortet altså lige ud af kassen - efter samling! Det er et faktum! Det er år og dag siden, at jeg har haft problemer med at noget ikke funk'ede. Men det er jo netop også derfor at flere har tilbudt at hjælpe. Så de rigtige ting vælges! M.v.h.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|||||||
Skriv en mail, så kigger vi på det. Jeg kunne godt tænke mig at tjene lidt ekstra.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
|||||||
For lidt er ikke fatalt, du kan ikke dræbe en mordene CPU med manglende køling den vil blot lukke ned. Alle aftermarket kølere jeg har set, har en fin instruktion til hvordan man kommer kølepasta på - og ellers brug stock køleren.
Tilgengæld leverer alle grafikkort producentere adaptere med i kassen
Men er tilgengæld ret let at gøre rigtigt, hvis man gider bruge 5 minutter på det.
Bedre men ingen katastrofe, de sidste 2 bundkort jeg har haft slog det selv til.
Hvor mange færdiglavede PC'er sælges der med RAID opsætning? Mit bud: nærmest ingen.
Men det er søreme heller ikke så vanskeligt, som du gerne vil gøre det til. |
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||||||
Det er dit bud. JEg nævner blot mulighederne.
Jeg sidder her med en 550W LC Power strømforsyning, som ikke har.
Bundkortene har efterhånden ja. Det er straks værre med kabinetterne, specielt de billigere typer. Og det skal jo ligesom passe sammen for at give mening, ikk?
Relevant er vel ligegyldigt. Udgangspunktet var jo, at alle kunne samle en pc. Så må man for pokker vel også tage de muligheder med der er.
Jeg er enig med dig i, at de fleste nok ikke ville sætte et raid system op. De fleste ville ikke engang vælge en SSD. Men sidstnævnt er jo også blevet forslået. |
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||||||
Mener du dermed, at det ikke er en fatal fejl, hvis en computer lukker ned, fordi CPUén bliver for varm?? Din og min opfattelse af begrebet fatal er vidt forskellige, kan vi konstatere.
ok.
Ja eller 10 eller 30 eller en uge.. Og på den måde kan du blive ved. Det er ikke det som er pointen i den her debat, og noget er nemt fordi det for een tager 5 minutter. Pointen er, om det gør en person som aldrig har prøvet det sikker nok til at vide, at hvis noget går galt, så er det ihvertfald ikke den del af det som han/hun har samlet, som der kan være noget galt med. Hvis du er usikker på hvad du laver, så ender du med at samle og splitte en computer 117 gange, og bruge oceaner af tid, før det går op for dig, at den ene ramkreds er defekt og hele årsagen til balladen. Det er den situation jeg forsøger at undgå brugeren skal ryge ind i. Redigeret af Kandersen - 05-Januar-2013 kl. 22:17 |
||||||||
![]() |
||||||||
|||||||
Jeg ved ikke rigtigt hvordan du kan kalde det et faktum, når jeg har givet dig et konkret eksempel på det modsatte (det var Asus og Intel stumper, det kan selvfølgelig være du ikke mener dét er mærkevarer, hvad ved jeg). Jeg tror bare vi skal konkludere at vi har et ret forskelligt syn på hvad "nemt" er, og lade den ligge dér.
|
||||||||
![]() |
||||||||
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
|||||||
Det kan vel siges så nemt her:
Har du mod på det eller har du erfaring med det, så vil du "nemt" kunne finde ud af det. Føler du dig nervøs ved det eller kender du ikke nogen som kan hjælpe dig, så lad være. Jeg har selv bygget i mange år og jeg har også lavet en del fejl. Jeg har heldigvis kun brændt et bundkort af, men jeg har også været god til at benytte YouTube og Google til at hjælpe mig på vej. Jeg kan sagtens forstå hvis andre ikke har lysten/modet lige til at gøre det og der kommer de glimrende butikker ind i billedet som kan gøre det for dig. Det ene er bestemt ikke bedre/dårligere end det andet. Det appellerer bare til to forskellige slags publikum. Det ene har ikke mere ret i deres synspunkter end det andet.
|
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |