recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamer pc

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 11:36
øhhh, måske jeg bare har været super heldig, men har aldrig haft problemer med at ting ikke passer sammen. Ret mig hvis jeg tager fejl ( det er meget muligt jeg gør det nemmelig), men en cpu sokkel 1155 passer vel til et bundkort med sokkel 1155 ??, hvis man køber asus bundkort og asus grafikkort, så kan de vel næsten ikke undgå at fungere sammen, de skal selvfølgelig bruge den rigtige bus. Ram klodser kan man jo se på bundkortets hjemmeside hvilke man skal bruge. Der er jo netkort i alle bundkort idag, så det er vel heller ikke et problem.  MEN, jeg kan SAGTENS tage fejl. Har måske bare været heldig. Så følger da denne tråd med nysgerrighed :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh jo de har. I hvertfald hvis man køber en på 500+ watt. MEN! De nyere/større grafikkort kan ikke nøjes med 2x6 pins stik. De bruger 2 x 8 pins.

Jeg sidder her med en 550W LC Power strømforsyning, som ikke har.

Altså, vi er nødt til at forholde os til det som er på markedet nu - ikke hvad du f.eks. har, som er et par år gamle! Jeg har tjekket LC Power's hjemmeside. Og ALLE deres strømforsyninger på 550+ Watt, har min. 2x6pin til PCIe. Din kan være en ældre PCI version V2.1. Er du i 2.2 eller nyere, har de det alle...

Alle de bundkort jeg er stødt på, har færdige klodser til front audio!

Bundkortene har efterhånden ja. Det er straks værre med kabinetterne, specielt de billigere typer. Og det skal jo ligesom passe sammen for at give mening, ikk?

Ok. Nu har jeg bygget 10 PC'er, indenfor de seneste 2 år. Det har alle været kabinetter i den billigere ende <1000,-. De har alle haft stik. 

Nej, hvorfor dog også gøre det? Det er ikke relevant i dette tilfælde - og heller ikke i 95% af alle andre tilfælde!

Relevant er vel ligegyldigt. Udgangspunktet var jo, at alle kunne samle en pc. Så må man for pokker vel også tage de muligheder med der er.
Jeg er enig med dig i, at de fleste nok ikke ville sætte et raid system op. De fleste ville ikke engang vælge en SSD. Men sidstnævnt er jo også blevet forslået.

Jeg prøver igen - jeg forholder mig til den konkrete sag!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Som jeg skrev tidligere, hvis man vælger mærkevarer og f.eks. Win7, så kører kortet altså lige ud af kassen - efter samling! Det er et faktum! 

Jeg ved ikke rigtigt hvordan du kan kalde det et faktum, når jeg har givet dig et konkret eksempel på det modsatte (det var Asus og Intel stumper, det kan selvfølgelig være du ikke mener dét er mærkevarer, hvad ved jeg). Jeg tror bare vi skal konkludere at vi har et ret forskelligt syn på hvad "nemt" er, og lade den ligge dér.

Det kan ikke være firmaets problem at kende alle bundkort/CPU/Bios kombinationer. Men hvis man selv gør et minimum af arbejde, så er det intet problem. F.eks. har ASUS en fin oversigt på alle deres bundkort, over hvilke bios-revisioner som understøtter hvilke CPU'er - f.eks.:

Så er det jo ganske enkelt at sige til firmaet, at bundkortet skal min have bios-rev. xx.xx.

M.h.t. opdatering af bios, så kan de nyere ASUS-bundkort bios-opdateres uden der er monteret hverken CPU eller RAM!

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 11:54

Det kan ikke være firmaets problem at kende alle bundkort/CPU/Bios kombinationer. Men hvis man selv gør et minimum af arbejde, så er det intet problem. F.eks. har ASUS en fin oversigt på alle deres bundkort, over hvilke bios-revisioner som understøtter hvilke CPU'er - f.eks.:

Det er da firmaets problem, hvis firmaet siger at stumperne passer sammen. 

Venlig hilsen
KB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

"Personligt synes jeg at en SSD HDD er mere blær end gavn."

Det syntes de fleste, indtil de har fået en computer med SSD. Efter det forstår de ikke, hvorfor de ikke købte det noget før.......

Klaus

Det er vel lidt spørgsmål om hvad man prioriterer og ens økonomi. Jeg kan da godt se fordelen i en SSD, men hvis det er en gamer-pc man vil have først og fremmest, må man vel prioritere derefter. Er der penge til en SSD efter alt det andet er indkøbt, kan man jo bare købe sådan en.Smile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det syntes de fleste, indtil de har fået en computer med SSD. Efter det forstår de ikke, hvorfor de ikke købte det noget før.......

Klaus

Det er vel lidt spørgsmål om hvad man prioriterer og ens økonomi. Jeg kan da godt se fordelen i en SSD, men hvis det er en gamer-pc man vil have først og fremmest, må man vel prioritere derefter. Er der penge til en SSD efter alt det andet er indkøbt, kan man jo bare købe sådan en.Smile

Du overser bare fuldstændig det faktum at en SSD forbedrer ydeevnen og helhedsoplevelsen for en ny PC. Jo, i en Gamer-PC skal man priotere grafikkortet, men så snart man har brugt over et vis beløb er det marginaler man betaler for. Dertil, en gamer-PC skal håndtere store mængder data når man skal loade. Her vil en SSD være suveræn.

Glem ikke at et grafikkort er forældet når en ny generation bliver frigivet. En SSD er ikke i lige så stor grad og vil derfor være en bedre investering. Ergo, køb hellere et billigere grafikkort og opgradér oftere.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Klaus

Du overser bare fuldstændig det faktum at en SSD forbedrer ydeevnen og helhedsoplevelsen for en ny PC. Jo, i en Gamer-PC skal man priotere grafikkortet, men så snart man har brugt over et vis beløb er det marginaler man betaler for. Dertil, en gamer-PC skal håndtere store mængder data når man skal loade. Her vil en SSD være suveræn.

Glem ikke at et grafikkort er forældet når en ny generation bliver frigivet. En SSD er ikke i lige så stor grad og vil derfor være en bedre investering. Ergo, køb hellere et billigere grafikkort og opgradér oftere.

Igen, det må da alt andet lige være afhængig af det beløb man har til rådighed. Hvis valget står mellem et kort til 1000kr + SSD til 1000kr eller et kort til 2000kr vil jeg da hellere fortrække at kunne spille de fleste nye spil på højeste indstillinger de næste par år end at skulle kæmpe med medium-indstillinger også bruger 1000kr igen få år efter.

Hvis penge derimod ikke er noget større problem så jo, så giver jeg dig da fuldstændig ret. Men det er, sådan som jeg ser det, kun hvis vi taler om kort til 3000kr. Så vil jeg naturligvis hellere vælge noget til 2000kr + SSD fremfor et kort til 3000kr+.

Jeg er godt klar over at der kommer et tidspunkt hvor ydelse og pris ikke længere følges ad. Smile

- Lige et spørgsmål - du skriver at en gamer-pc skal loade store mængde data. Er det ift spil vi snakker om her?

Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:52
Det bliver en samlet løsning om end jeg er noget benovet over alle de tilbud om at samle for os :-) Sidste forslag til en gamer PC 5000-7000kr og evt. en skærm 20" og derop af ved siden af?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 09:30
Har kun skimmet tråden og ved ikke om du allerede har købt en PC.

Men personligt har jeg altid samlet selv indtil min sidste PC (Købt december sidste år). Da faldt jeg over www.topdata.dk. Dem kan jeg varmt anbefale.

Jeg sammenlignede dengang topdatas samlet pris for min PC vs. hvad det ville koste at købe den som enkeltdele og der var ikke noget at spare. Der ud over får du 2 års garanti på hele PCen.

Jeg endte med at købe:
PC: http://www.topdata.dk/product.asp?product=8601 (Med 128 GB SSD og Silencio 450 kabinet): Ca. 6400 kr
Skærm: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=764348 : Ca. 2300 inkl forsendelse.

Dvs. samlet pris på cirka 8700 kr.

Der er selvfølgelig også andre alternativer hos topdata og ønsker man noget specielt er de nemme at snakke med.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 10:27
Hey
endte med vi købte ved MM og med 250GB SSD og en skærm til knap 9000kr. Nu vil jeg have en... hold kæft sådan en SSD(regner med det er den) gør godt nok æ sager hurtige.

Aldrig set Mr Gates' programmer lukke og starte så hurtigt før, vi taler næsten IPAD tider :-)

Så sønnike er henrykt!

Jeg takker alle for hjælpen!

p.s havde fat i Topdata, tror de var lige så kompetente som MM. Men MM's hjemmeside og de folk jeg talte med forstod jeg nok bare bedre og havde god følelse af at de ikke prakkede mig noget på, som han ikke behøvede.
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu