|
Gamer pc |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||||||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
øhhh, måske jeg bare har været super heldig, men har aldrig haft problemer med at ting ikke passer sammen. Ret mig hvis jeg tager fejl ( det er meget muligt jeg gør det nemmelig), men en cpu sokkel 1155 passer vel til et bundkort med sokkel 1155 ??, hvis man køber asus bundkort og asus grafikkort, så kan de vel næsten ikke undgå at fungere sammen, de skal selvfølgelig bruge den rigtige bus. Ram klodser kan man jo se på bundkortets hjemmeside hvilke man skal bruge. Der er jo netkort i alle bundkort idag, så det er vel heller ikke et problem. MEN, jeg kan SAGTENS tage fejl. Har måske bare været heldig. Så følger da denne tråd med nysgerrighed :)
|
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||
Altså, vi er nødt til at forholde os til det som er på markedet nu - ikke hvad du f.eks. har, som er et par år gamle! Jeg har tjekket LC Power's hjemmeside. Og ALLE deres strømforsyninger på 550+ Watt, har min. 2x6pin til PCIe. Din kan være en ældre PCI version V2.1. Er du i 2.2 eller nyere, har de det alle...
Ok. Nu har jeg bygget 10 PC'er, indenfor de seneste 2 år. Det har alle været kabinetter i den billigere ende <1000,-. De har alle haft stik.
Jeg prøver igen - jeg forholder mig til den konkrete sag! M.v.h.
|
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||
Det kan ikke være firmaets problem at kende alle bundkort/CPU/Bios kombinationer. Men hvis man selv gør et minimum af arbejde, så er det intet problem. F.eks. har ASUS en fin oversigt på alle deres bundkort, over hvilke bios-revisioner som understøtter hvilke CPU'er - f.eks.: Så er det jo ganske enkelt at sige til firmaet, at bundkortet skal min have bios-rev. xx.xx. M.h.t. opdatering af bios, så kan de nyere ASUS-bundkort bios-opdateres uden der er monteret hverken CPU eller RAM! M.v.h.
|
||||||
![]() |
||||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
|||||
Det er da firmaets problem, hvis firmaet siger at stumperne passer sammen. |
||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||
![]() |
||||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||||
Det er vel lidt spørgsmål om hvad man prioriterer og ens økonomi. Jeg kan da godt se fordelen i en SSD, men hvis det er en gamer-pc man vil have først og fremmest, må man vel prioritere derefter. Er der penge til en SSD efter alt det andet er indkøbt, kan man jo bare købe sådan en. ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|||||
Du overser bare fuldstændig det faktum at en SSD forbedrer ydeevnen og helhedsoplevelsen for en ny PC. Jo, i en Gamer-PC skal man priotere grafikkortet, men så snart man har brugt over et vis beløb er det marginaler man betaler for. Dertil, en gamer-PC skal håndtere store mængder data når man skal loade. Her vil en SSD være suveræn. Glem ikke at et grafikkort er forældet når en ny generation bliver frigivet. En SSD er ikke i lige så stor grad og vil derfor være en bedre investering. Ergo, køb hellere et billigere grafikkort og opgradér oftere.
|
||||||
![]() |
||||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||||
Igen, det må da alt andet lige være afhængig af det beløb man har til rådighed. Hvis valget står mellem et kort til 1000kr + SSD til 1000kr eller et kort til 2000kr vil jeg da hellere fortrække at kunne spille de fleste nye spil på højeste indstillinger de næste par år end at skulle kæmpe med medium-indstillinger også bruger 1000kr igen få år efter. Hvis penge derimod ikke er noget større problem så jo, så giver jeg dig da fuldstændig ret. Men det er, sådan som jeg ser det, kun hvis vi taler om kort til 3000kr. Så vil jeg naturligvis hellere vælge noget til 2000kr + SSD fremfor et kort til 3000kr+. Jeg er godt klar over at der kommer et tidspunkt hvor ydelse og pris ikke længere følges ad. ![]() - Lige et spørgsmål - du skriver at en gamer-pc skal loade store mængde data. Er det ift spil vi snakker om her? |
||||||
![]() |
||||||
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
|||||
Det bliver en samlet løsning om end jeg er noget benovet over alle de tilbud om at samle for os :-) Sidste forslag til en gamer PC 5000-7000kr og evt. en skærm 20" og derop af ved siden af?
|
||||||
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
||||||
![]() |
||||||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|||||
Har kun skimmet tråden og ved ikke om du allerede har købt en PC.
Men personligt har jeg altid samlet selv indtil min sidste PC (Købt december sidste år). Da faldt jeg over www.topdata.dk. Dem kan jeg varmt anbefale. Jeg sammenlignede dengang topdatas samlet pris for min PC vs. hvad det ville koste at købe den som enkeltdele og der var ikke noget at spare. Der ud over får du 2 års garanti på hele PCen. Jeg endte med at købe: PC: http://www.topdata.dk/product.asp?product=8601 (Med 128 GB SSD og Silencio 450 kabinet): Ca. 6400 kr Skærm: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=764348 : Ca. 2300 inkl forsendelse. Test af skærmen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1352288521 Dvs. samlet pris på cirka 8700 kr. Der er selvfølgelig også andre alternativer hos topdata og ønsker man noget specielt er de nemme at snakke med.
|
||||||
![]() |
||||||
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
|||||
Hey
endte med vi købte ved MM og med 250GB SSD og en skærm til knap 9000kr. Nu vil jeg have en... hold kæft sådan en SSD(regner med det er den) gør godt nok æ sager hurtige. Aldrig set Mr Gates' programmer lukke og starte så hurtigt før, vi taler næsten IPAD tider :-) Så sønnike er henrykt! Jeg takker alle for hjælpen! p.s havde fat i Topdata, tror de var lige så kompetente som MM. Men MM's hjemmeside og de folk jeg talte med forstod jeg nok bare bedre og havde god følelse af at de ikke prakkede mig noget på, som han ikke behøvede.
|
||||||
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |