|
Gaming laptop med displayport over USB-C |
Besvar |
Forfatter | |
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Marts-2021 kl. 13:42 |
Hej alle
Jeg har kigget efter en gamin laptop til < 8.000 dkr, som også har USB-C udgang, der kan kobles på en skærm og dermed levere billedesignalet over USB-C (displayport over USB-C). Jeg kan dog ikke rigtigt gennemskue markedet. Er der nogle, der har input? Hvilke latops skal jeg kigge på? Det vil være et plus, hvis den samtidigt kan lade over USB-C! Kom frisk :) Tak
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan stort set ikke komme udenom begge de ting du snakker om i dag. - Næsten alle maskinerne har USB-C til ladning og de kan stort set alle uden undtagelse levere skærmbillede via USB-C over i en displayport. - Så det er sådan set bare om du kan finde en bærbar med de hardwarekrav du har til den pris. (8K for en gamingbærbar lyder umiddelbart MEGET lavt sat.)
Det skal dog siges at DPoC (display over usb-C er en protokol der teknisk skal implementeres af producenten. De KAN selv vælge hvilke protokoller de vil smide over USB-C, men i dag er vi heldigvis i den situation at det ganske enkelt ikke kan betale sig ikke at gøre det. I USB-C'ens startperiode så man rigtigt mange store forskelle afhængig af producenten, om de havde valgt ladning, billede, lyd, netværk etc at blive implementeret var et regulært helvede at holde styr på, men i dag leverer qualcomm, realtek etc drivere til producenterne, så det ikke giver mening at "spare" på det. Folk finder lynhurtigt ud af hvis de ikke kan, og så bliver der ganske enkelt bare ikke solgt så mange enheder. - Så er man producent, så giver det faktisk i høj grad mening at implementere den fulde stak af protokoller i portene fremfor at begrænse sig da det giver et bedre salg.
|
|
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Claus
Tak for et fint svar
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |