recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamle danske film på blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamle danske film på blu-ray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gamle danske film på blu-ray
    Sendt: 14-September-2019 kl. 11:56
For lidt tid siden købte jeg Far laver sovsen og Slottet på blu-ray og var ikke tilfreds med kvaliteten. De ligner ikke andre film fra 1960'erne som er blevet remastered i HD. Jeg synes mere det lignede dvd-kvalitet, da der mangler noget skarphed (som der f.eks. er i Martha og Olsen-Banden-filmene). Jeg skrev til Soul Media, der udgiver filmene og her var man bestemt ikke enig.

Nu er Bussen fra 1963 og Drømmen om det hvide slot også udkommet på blu-ray

Er der nogle af jer, som har købte en eller flere af ovennævnte film? Hvad synes I om kvaliteten på disse? Jeg vil nødig kaste flere penge efter blu-ray-film, der ikke lever op til mine forventninger.

Venlig hilsen
Martin Skov


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 14:41
Jeg har en del danske film på BD. F.eks. "Martha"og "Flådens friske fyre", som jeg synes er okay. Man går nok lidt fejl, hvis man forventer ypperlig billed kvalitet. Men selve filmens værdi som sådan, er jo ikke blevet ringere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu