|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Som jeg har forstået det, så er problemet med 5th Element, at man har lavet nogle optagelser, de er så scannet ind i en computer hvor man har lavet special-effects, og så er resultatet printet til 35mm igen bagefter. Jeg ved ikke hvilken opløsning det er gjort i, men det er relativt tidligt. Måske har jeg misforstået det, og effekterne er kopieret "oven i" original-optagelserne, men det er sådan set ikke det væsentlige. Det væsentlige er at man har lagret det færdige resultat, ikke de oprindelige bånd og effekterne hver for sig. Derfor kan man ikke gå ind og restaurere og opdatere effekter, på samme måde som det er gjort med f.eks. Blade Runner, og fordi der er behandlet mere undervejs pga. den måde filmen er lavet på, så er kilden bare ikke af samme kvalitet. Det opdagede man ikke på DVD'en, fordi opløsningen ikke var høj nok til at afsløre det, og derfor er 5th Element på DVD en reference-DVD der hører til blandt de bedste udgivelser, mens det på HD er en i bedste fald middelmådig udgivelse, der nok desværre aldrig bliver bedre. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg er ikke god til paratviden. Jeg kender de grundlæggende træk, og de ting jeg har brug for at vide, men jeg går ikke rundt og husker på om Cleopatra var fra 1959 eller 1963... |
||
![]() |
||
jrued ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Tusind tak for endnu en fornem forklaring Otto! Nu glæder jeg mig endnu mere til at opleve Godfather i HD!!! |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Du skal lidt længere tilbage, Otto. Cleopatra var fra år 69 - år 30 før Kristi fødsel. |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
||
![]() |
|
De DVD versioner JEG har, er ringe af DVD at være, så hvis de bliver restaureret godt, så kan det kun blive helt forrygende. |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Der er vist ingen grund til bekymring: The Godfather and The Godfather, Part II underwent extensive frame-by-frame examination and restoration utilizing state-of-the-art digital technology in this historic preservation effort, which required more than a year to complete. Robert A. Harris of the Film Preserve supervised the restoration under the direction of Coppola and cinematographer, Gordon Willis. Harris' restoration credits include Lawrence of Arabia, Spartacus, Vertigo and Rear Window among others. |
||
![]() |
||
Abaddon ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
Det ovenstående fik mig til at grine over hvor fuldstændigt latterligt langt ude nogle plasma fanboys er på dette forum ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
jeg har set alle dem du nævner og nogle af dem var da også ok, men jeg køber med garanti ikke nogle af dem på BD, selv om jeg er Sci fi freak, var 2001 (1968) for dårligt lavet, men 2010 (1984) - efterfølgeren, er ok men hvorfor har de gamle "classic" så god billede kvalitet, i forhåld til det fleste andre film det er lavet inden for de sidste 20år, er det delvist pga. at jeg finder alt andet ind 16:9 film tilsspild ? mange tak for din text, saved...
|
||
Pioneer PDP-LX5090
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det var dengang at man kunne finde ud af at lave film baseret på originale ideer (som Stanley Kubrick). Nu om dage tænker alle producenter i remakes & sequels, eller det garanterede flop: tag en populær TV serie og lav en film (Miami Vice, Starsky & Hutch, Charlies Angels, etc etc - need I say more). Redigeret af JesperLund - 26-Juli-2008 kl. 01:20 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Fordi det er nyere er det ikke nødvendigt bedre! Fordi noget blev lavet for 50 eller for den sags skyld 100 år siden er det ikke ensbetydende med det ikke var kvalitet. Ny teknik gør tingene lettere men ikke nødvendigvis bedre. Tænk på cd <> vinyl. Lyder en cd bedre end en vinylplade? Nogen mener det ene, andre det andet. Du kan også kigge på boliger. Da min gamle andelsforening kiggede på nye vinduer fik vi det råd at det var både billigere og bedre at gøre noget ved de nuværende end at få nye i. For de gamle vinduer var kvalitet både i materialer og udførelse. De skulle bare lige over en overhaling hvorimod spritnye vinduer kun ville kunne holde lige så længe som de gamle (de allerede havde 30 år på bagen) inden de skulle skiftes. Man kunne sit håndværk i gamle dage. |
||
![]() |
||
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
|
Jeg har lige erhvervet mig Black Narcissus og Great Expectations på Blu-ray. Førstnævnte er fra 1946 og lavet af de fremragende instruktører Emeric Pressburger og Michael Powell også kaldet "The Archers", med Deborah Kerr i hovedtollen. Den er forrygende flot i Technicolor. David Leans Great Expectation ligeledes fra 1946, står i sort hvid meget skarpere end de tidligere DVD udgaver, selvom den ikke er lige så vellykket som f.eks. Grand Prix, Robin Hood og Casablanca. Der er tale om to ITV udgaver af film, som Criterion også udgiver, så man kan nok forvente, at Criterion også vil komme med blu-ray udgaver af disse engang, og endda have tunet kvaliteten endnu mere. De fem klassiske krigsfilm der lige er udkommet, Patton, The Longest Day, A Bridge Too Far, Battle of Britain og The Sand Pepples er desværre hit'n'miss. De tre sidstnævnte er heldigvis vellykkede og ikke efterbehandlede i samme grad som de første to. Det er helt sikkert, at mange vil elske The Longest Day og Patton for et billede, som efterbehandlet har fået fjernet næsten filmgryn (The Longest Day ALT). Sidstnævnte er nærmest ligeså "ren" som en computeranimeret film som Sin City og ansigter ligner mannequin dukker. Når man går igang med Digital Noise Reduction, så fjerner man samtidig detaljer, og ansigter med tusinder af porer, urenheder, skægstubbe, bliver til en slags voksmasse istedet. Robert A Harris, restaureringseksperten af bl.a. den nye Godfather version, Vertigo og Lawrence of Arabia, har givet disse versioner fingeren nedad (eller blot fingeren om man vil) og via godt fodarbejde, ser det ud til, at man er trængt igennem til disse studier om, at dette er at pisse på filmarven, nøjagtig som hvis man gør overfladen på Mona Lisa glat og jævn ved at slibe ujævnheder væk i Da Vincis maleri. Så forhåbentlig ser vi ikke mange flere af disse udgivelser. HD har intet at gøre med at manipulere billeder, som hr. og fru Jensen TROR HD billeder skal se ud, men om at bevare filmskaberes versioner så tæt på originalen som overhovedet muligt. Criterion kommer nu på banen i oktober og november, bl.a. med The Third Man, Touch of Evil og Wages of Fear og man kan håbe de, som med DVD, sætter nye standarder for klassiske film på Blu-ray og dermed viser vejen for det store bagkatalog af film fra guldalderen. Redigeret af Bruce - 29-Juli-2008 kl. 20:12 |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
skal du ikke snart have ændret din signatur. længe leve formatkrigen? krigen er død. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |