recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamle Philips 40" plasma skal ud...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamle Philips 40" plasma skal ud...

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 14:03
Hvis man alligevel har 5-6000,- at gøre godt med, så køber man da ikk TV i Harald Skrald. 
LG B9S til 6999,- burde man nok svinge sig op på, hvis man er i den prisklasse, med mindre det skal være 65".
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvis man var villig,til at betale 30k for et Philips plasma i 2005-6 (?) - så kan det undre mig, at man ikke tilgodeser sig selv med...

Mit gamle men stadig velfungerende TV var en førstepræmie i en Expertkonkurrence.

Jeg reserverede for et par dage siden et tv anbefalet af Carstensen:  LG OLED 55 B9 på tilbud til 6999,-
Desværre nåede Power ikke at svare på et spørgsmål, inden de selv fjernede reservationen - besynderlig forretningsmodel.
Jeg er gået fra 65" til 55" tommer efter tjek med målebånd. Det mindre dækker stort set det gamle arealmæssigt, og passer fint i sommerhuset.
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af frølårsraketten frølårsraketten skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvis man var villig,til at betale 30k for et Philips plasma i 2005-6 (?) - så kan det undre mig, at man ikke tilgodeser sig selv med...

Mit gamle men stadig velfungerende TV var en førstepræmie i en Expertkonkurrence.

Jeg reserverede for et par dage siden et tv anbefalet af Carstensen:  LG OLED 55 B9 på tilbud til 6999,-
Desværre nåede Power ikke at svare på et spørgsmål, inden de selv fjernede reservationen - besynderlig forretningsmodel.
Jeg er gået fra 65" til 55" tommer efter tjek med målebånd. Det mindre dækker stort set det gamle arealmæssigt, og passer fint i sommerhuset.

 
Mig bekendt var Philips plasma aldrig noget særligt. Så med dit valg af B9 vil du sgu nærmest fornemme en opgradering af olympiske dimensioner . . Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 10:35
Tak Lennon

Lissom det var en lille revolution, da plasmaen i sin tid erstattede et 28" Mitsubishi katoderørstv mere motordrejefodd...
Hilsen Pierre

PS.: For nogle år siden prøvede jeg et nyt Plasmatv fra LG, men det slog ikke det gamle Philips (men måske mest fordi Philipsen altid har kørt som monitor og fex kanalskift og programoptagelser skete med et par museklik). 
Det nymodens SmartTV- funktioner synes kluntet ift DVBViewer...
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af frølårsraketten frølårsraketten skrev:

Jeg reserverede for et par dage siden et tv anbefalet af Carstensen:  LG OLED 55 B9 på tilbud til 6999,-
Desværre nåede Power ikke at svare på et spørgsmål, inden de selv fjernede reservationen - besynderlig forretningsmodel.

Hej.

LG 55" B9S 4K OLED TV har i et stykke tid kunne får til 6999 kr. hos en eller flere forhandlere. Her er et link til et:


Men det Forventes først på lager online: 23-07-20,  Det skulle give dig tid til, at få besvaret dine spørgsmål.

Hilsen Carsten.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af frølårsraketten frølårsraketten skrev:

[QUOTE=Lennon]

Jeg reserverede for et par dage siden et tv anbefalet af Carstensen:  LG OLED 55 B9 på tilbud til 6999,-
Desværre nåede Power ikke at svare på et spørgsmål, inden de selv fjernede reservationen - besynderlig forretningsmodel.


De 2 ting har jo intet med hinanden at gøre. Du reserverer og så er det reserveret i en tidsperiode. Når den udløber, jamen så ryger reservationen.

Utroligt. Det skal være så billigt som muligt og så forventer man at man får en masse service og bares igennem på hænder og fødder.
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af frølårsraketten frølårsraketten skrev:

[QUOTE=Lennon]

Jeg reserverede for et par dage siden et tv anbefalet af Carstensen:  LG OLED 55 B9 på tilbud til 6999,-
Desværre nåede Power ikke at svare på et spørgsmål, inden de selv fjernede reservationen - besynderlig forretningsmodel.


De 2 ting har jo intet med hinanden at gøre. Du reserverer og så er det reserveret i en tidsperiode. Når den udløber, jamen så ryger reservationen.

Utroligt. Det skal være så billigt som muligt og så forventer man at man får en masse service og bares igennem på hænder og fødder.
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 13:08
Du kan godt spare din sarkasme, PerW. for nu har spørgsmålet ligget i over 48 timer hos Power uden svar; og der loves svar inden der er gået 48 timer.

ps.: hvorfor harceleres der over HN længere oppe i tråden. Når jeg fex køber en Bahcoskiftenøgle til 60 - 70 % af prisen i en tømmerhandel er produkterne identiske!
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 13:27
frølårsraket (!) _ Mht fortiden,så var Pioneer ALTID kongen af plasma, og deres mesterværk var omkring 5090 serien. Toppen af næste liga dominerede Panasonic, indtil Samsung i slutfasen også bød ind med en testvinder . . Jeg husker det, som Philips ret hurtigt slog ind i banen mht at konkurrere på topmodel niveau ( billedkvalitet,kontrast,sort gengivelse), men derfor kan deres bruger interface sagtens have været OK . .

Anyway - glæd dig . .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 14:20
Tak Lennon

Har lige bestilt det anbefalede LG hos Elgiganten, som kan afhentes om en time, selv om der øverst på siden står fra d. 23. Anyhow, det vægbeslag der er købt hos HN ligger klar i Dagli'brugsen først i næste uge, og kan så medtages på vej hjem. 

Venligst Pierre

Og til HN haderne: vægbeslaget er over 400kr billigere (leveret) end hos Power, og selv om det måske ikke er samme fabrikat, tror jeg tv'et er indifferent... 🤔
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af frølårsraketten frølårsraketten skrev:

Du kan godt spare din sarkasme, PerW. for nu har spørgsmålet ligget i over 48 timer hos Power uden svar; og der loves svar inden der er gået 48 timer.

ps.: hvorfor harceleres der over HN længere oppe i tråden. Når jeg fex køber en Bahcoskiftenøgle til 60 - 70 % af prisen i en tømmerhandel er produkterne identiske!

Du skal nok bare ikke forveante for meget af power, de er billige og det er det. Men de sælger stadig mærkevarer i reglen.

Harald Skrald er i mange tilfælde billige kina kopier. Selvfølgelig er der også ting som er OK og som er lidt billigerer end andre steder. Men prøv du også at få ordentlig vejledning i Harald kontra et tømmerhandeln. Det er spørgsmål om det er fagpersonale kontra ung arbejder.
Til top
frølårsraketten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frølårsraketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 12:06
TAK TIL ALLE - og specielt Carsten der fik gjort mig nysgerrig på LG'en, der nu hænger på min væg.
Og jeg må tilstå: jeg var ved at falde ned af stolen! Fantastisk flot billede...

Men osse en påmindelse af at ikke alle TV-stationer vægter opløsning særlig højt. To "gratiskanaler" som CNN og RTL er vidt forskellige med den første som absolut ringest. Når jeg sætter dem i anførselstegn, er det fordi du betaler med billedkvaliteten ved førstnævnte og dødssyge reklameblokke for sidstnævnte. F1 på RTL ser jeg med en halv times forsinkelse, så når alle reklamer er sprunget over er udsendelsen stort set slut, når forsinkelsen er ædt op...

Mit nye TV har sine begrænsninger: jeg kan ikke se T2-udsendelser, samtidig med at jeg optager fra en S2-kanal. Der er tilsyneladende kun en tuner. Og i "favoritter" kan ikke gemmes terrestial - og satellitkanaler i samme liste. Tror jeg nok(?)! Har endnu ikke fået sat mig nok ind i LG-filosofien...
Pierre
________________________________

LG Oled 55" B9SLA
Bruger DVB Viewer Pro, der snart skal installeres i nybygget PC
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu