recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Gamle"Pioneer plasma ifht. nye Panasonic plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Gamle"Pioneer plasma ifht. nye Panasonic plasma?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:51
Min opfattelse er, at der skete en række forbedringer fra VT30 til VT50 rent billedmæssigt.

Ved der er nogle, der har lavet en sammenligning mellem vt50 og 5090H (side by side - både herinde og andre steder) og kunne ikke se den store forskel - der var nogle småting hvor enten 5090H var lidt bedre og omvendt.
Men som andre skriver kan det jo undre, at man stadigvæk har svært ved at overgå Pioneer eller blot tangere.
Og ja ville være rart, hvis termer som bl.a. smart tv, 3d ikke overskyggede den rå 2D billedkvalitet
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:57
nogle folk er jo også lidt "biased" i mangel på et dansk ord, hvis de ejer enten det ene eller det andet, jeg havde begge tv samtidigt og der var ikke den fjerneste tvivl om pioneeret havde det klart bedste billede og lyd, jeg købte et p65vt30 for at udskifte mit pioneer og få et lidt større tv, men efter lidt tid hvor jeg heldigvis ikke havde solgt mit pioneer valgte jeg at sælge vt30 , det var bare ikke godt nok i mine øjne
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

nogle folk er jo også lidt "biased" i mangel på et dansk ord, hvis de ejer enten det ene eller det andet, jeg havde begge tv samtidigt og der var ikke den fjerneste tvivl om pioneeret havde det klart bedste billede og lyd, jeg købte et p65vt30 for at udskifte mit pioneer og få et lidt større tv, men efter lidt tid hvor jeg heldigvis ikke havde solgt mit pioneer valgte jeg at sælge vt30 , det var bare ikke godt nok i mine øjne

Jeg er glad for jeg fik VT50 i stedet for VT30 (det har dog nogle issues omkring Retention/pot burn-in man kan undre sig over her i år 2012/2013 - Pioneer kan man jo ikke få medmindre man køber brugt og det er jeg ikke så hooked på så det gør noget.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 09:46
Jeg havde et Pioneer 5090H før jeg solgte den til fordel for mit nuværende 50VT50.

Det er som Pioneer har et mere rent og pænt billede. Men ellers er de meget lig hinanden plus nye tunere og funktioner i Panasonic.

Pioneer brugte også det bedste fra panel glasset hvor Panasonic gik mere på kompromis.

Jeg hjalp med at sidde et 50ST60 op i sidste uge og den er faktisk magen til et VT50 i dag bort fra frontglas filter og lidt små ting.

Men glæder mig til ZT60 kommer som har elite pro panelet i. Kunne forstille mig det går mod Pioneer kvaliteten igen men koster også 40kg som 60"
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 09:52
Jeg føler mig mere og mere overbevist om, at min satsning på Pioneers udgåede topmodeller er det rigtige valg for mig:
Kvalitet - tjek
Pris - tjek

Win/win
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:08
jeg har hørt at st60 faktisk skulle være lidt bedre?? endnu bedre sort end vt50?? er der noget om snakken eller synes du stadig vt50 er bedst?
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:50
Hvornår sluttede produktionen/salg af 5090H egentligt? Var det i 2008/2009/2010?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg har hørt at st60 faktisk skulle være lidt bedre?? endnu bedre sort end vt50?? er der noget om snakken eller synes du stadig vt50 er bedst?

endnu bedre sort end vt50

Jeg nægter at tro det kan blive meget bedre ??
med mine gl. pussede briller.

Iøvrigt dejligt at trådstarter ikke straks køre over i
"fastbrændte logoer"...tak
E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:54
en anden ting som 9g pioneer ikke lider af, du kan ikke se nogen form for logoer overhovedet, Panasonics 50 serie lider meget af det, forhåbentlig er det blevet bedre i år
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:04
Mit Pioneer 428XD har aldrig haft skyggen af burn-in. 427 led af et andet problem. Min bror kiggede på Pana sidste år og der var SERIØSE problemer med burn-in. Det er bare no-go i min verden.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Mit Pioneer 428XD har aldrig haft skyggen af burn-in. 427 led af et andet problem. Min bror kiggede på Pana sidste år og der var SERIØSE problemer med burn-in. Det er bare no-go i min verden.

Panasonix PX70- PX80- G10-

har aldrig haft skyggen af burn-in.
Det er bare no-go i min verden.

E.L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hvornår sluttede produktionen/salg af 5090H egentligt? Var det i 2008/2009/2010?
Mener produktionen sluttede august 2009. Salget fortsatte ind i 2010 til lagrene var tømte.

Redigeret af Kampus - 30-Marts-2013 kl. 11:20
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu