recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel Palm Pilot som remote med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel Palm Pilot som remote med billeder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel Palm Pilot som remote med billeder
    Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 22:17

I min søgen på skæve ting til mit anlæg, faldt jeg over en anden tråd her på Recordere, som henviste til software som kunne forvandle en Palm Pilot eller lignende til en programérbar fjernbetjening.

Da jeg elsker billige løsninger fangede det straks min interesse, jeg kunne huske jeg havde en gammel Palm Pilot eller sådan noget liggende.

Efter at have ledt højt og lavt efter den og det tilhørende kabel, som selvfølgelig ikke lå samme sted, er det bare om at få testet det af.

Mere om det senere, men det ser lovende ud .

Redigeret af Hans j - 18-Oktober-2008 kl. 14:02
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 08:59
Jeg brugte Palm TX og software Omniremote Pro til at gøre Pioneer DVR-545HX kodefri.
En masse udstyr :-)
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 22:43

lad os endelig høre mere - jeg har et par fine hp pda liggende, jeg aldrig har fået taget mig sammen til at bruge. Hvis der findes program, der er til at finde ud af, så kunne det da være sjovt at få liv i dem.

går ud fra at du laver en udførlig brugsanvisning, så det er til at hitte ud af, for jeg har aldrig nået at få sat mig ind i en pda.

Nikolaj

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 16:15
Det er Omniremote Pro, det samme program som Karin har brugt.

Der findes en ældre version 1.71 på deres site, om den er gratis ved jeg ikke.

Instalation af programmet er simpelt:

1. Hent programmet ned

2. Pak det ud

----- Dette her er så lidt pdaspecifik ---------

3. Åben syncprogram

4. Tilføj de udpakkede filer

5. Udfør sync

----- Slut ---------
Nu er der dukket et nyt ikon op på pda´en.

Jeg har valgt at lægge det i en kategori for sig selv på min pda, derved har jeg kun det ene ikon. Det er jo kun det den skal bruges til .

Efter opstart får man følgende billede:

Måske ikke det mest sexede men det virker (næsten).

Nu er det tid til at tildele knapperne deres funktion, dette kan gøres ved, enten at lade den lære fra de eksisterende fjernbetjeninger eller ved, at finde en konfigurationsfil på nettet. Jeg bruger metoden med, at lære fra min fjernbetjeninger.

Når først alle er lagt ind, er det tid til de rigtig sjove: Makroer .

Jeg kender ikke en bjælde til andre typer men på Omniremote er det meget nemt:

Jeg starte med at tilføje en ny kategori som jeg kalder opstart.

På denne skærm tegner jeg nogle store knapper som er benævnt:
HD DVD
BD
Laser
TV
HDD
XBOX360

Det er de foreløbige kategorier, der skal bruges lidt flere, men den tid den sorg.

Disse programmeres herefter til de respektive funktioner.

Eksempel: HD DVD

1. Knappen HD DVD bliver lavet til en makroknap.

2. Herefter skal knappen editeres

3. Når den er i editmode vælger man de forskellige kategorier knapperne er i.

Rækkefølge for at starte mit system op til hd dvd:

TV Power
AMP Power
HD DVD Power
TV HDMI
AMP HD DVD

Herefter trykkes der på et ikke aktivt område på pdaskærm hermed afsluttes makro programering.

Nu skal der indlægges en pause i makroen, dette gøres via edit makro.

TV Power
AMP Power
HD DVD Power
Pause 3.5 sek (den skal lægges ind for at enhederne kan nå at starte, inden de næste kommandoer sendes).
TV HDMI
AMP HD DVD

Færdig

Der er lang vej igen inden jeg er færdig med programeringen, men det er nu meget sjovt.

Det er svært med en udførlig vejledning, da det er umuligt for mig, at tage billeder af pda skærmen uden refleksioner.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 13:29

jeg må igang - det ser ud som om det er overskueligt at få installeret i det mindste (går ud fra at man downloader på pc, men udpakker på pda?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

jeg må igang - det ser ud som om det er overskueligt at få installeret i det mindste (går ud fra at man downloader på pc, men udpakker på pda?

Nej du udpakker på pc også.

Herefter starter du dit syncprogram op og tilføjer filerne i syncmappen.

Når du så sync´er bliver programmet lagt over og dukker op med eget ikon på pda.

På deres hjemmeside findes der også et program som kan konvertere diverse remotekonfigurationer du kan finde på nettet, til et format din pda forstår. Det vil sige filer som har lækker grafisk fremstilling og allerede programmerede funktioner.

Men da min Palm er så lille, at der knap er plads til omniremote og samtidig er s/h har jeg ikke brug for det.

Men skriv hvis du har problemer  .

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 23:01

Jeg prøvede disse løsninger med PDA'r palm og Winmobile som infrared remote til mine enheder..

Der var ingen stor success.. senderne i disse pda'r er generelt ikke lavet til dette formål over 2-3 meter, og 2 ud af mine 4 enheder kunne ikke modtage signal. Jo, ved at sidde 20cm fra enheden.
Det skal lige siges at tilbage i 1998-2000, da man lavede de enheder med IrDa, så var iden jo at man lagde 2 pda'r foran/siden af hinanden og kunne overføre visit kort data via IrDa. Ikke at den skulle sende "remote" signaler 3 meter væk.

lidt research afklarede at mange jo har prøvet og visse firmaer også har gjort det lidt i at sælge en IrDa chip til din pda, som er stærkere, men så er hele pointen jo snart væk.. og så er en uni remote jo nok alligevel billigere.. og ikke mindst så kan du "mærke" knapperne, for det var satme ikke sjovt at skulle sidde og kikke ned på sin PDA hver gang der skulle skiftes kanal, det blev for negativt oveni.
PDA Fabrikanterne lavede dem jo meget forskellige, og her kan det siges at HP ikke var en af dem som satte en god IrDa chip i deres udstyr.

Så jeg havde alt ialt kun dårlig erfaringer med sådanne et setup i et "multi" miljø med flere enheder.

Redigeret af pendec - 12-Oktober-2008 kl. 23:06
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg prøvede disse løsninger med PDA'r palm og Winmobile som infrared remote til mine enheder..

Der var ingen stor success.. senderne i disse pda'r er generelt ikke lavet til dette formål over 2-3 meter, og 2 ud af mine 4 enheder kunne ikke modtage signal. Jo, ved at sidde 20cm fra enheden.
Det skal lige siges at tilbage i 1998-2000, da man lavede de enheder med IrDa, så var iden jo at man lagde 2 pda'r foran/siden af hinanden og kunne overføre visit kort data via IrDa. Ikke at den skulle sende "remote" signaler 3 meter væk.

lidt research afklarede at mange jo har prøvet og visse firmaer også har gjort det lidt i at sælge en IrDa chip til din pda, som er stærkere, men så er hele pointen jo snart væk.. og så er en uni remote jo nok alligevel billigere.. og ikke mindst så kan du "mærke" knapperne, for det var satme ikke sjovt at skulle sidde og kikke ned på sin PDA hver gang der skulle skiftes kanal, det blev for negativt oveni.
PDA Fabrikanterne lavede dem jo meget forskellige, og her kan det siges at HP ikke var en af dem som satte en god IrDa chip i deres udstyr.

Så jeg havde alt ialt kun dårlig erfaringer med sådanne et setup i et "multi" miljø med flere enheder.

Ja, jeg gik kun i gang med dette projekt fordi jeg havde sådan en gammel svend liggende.

2-3 m rækkevidde er fint med mig, indtil videre har jeg fået lavet én makroknap , den kan så tænde mit TV, reciever og HD DVD afspiller, skifte til rigtig indgang på TV og reciever, så de tre enheder virker ihvertfald .

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 19:10
Alt i alt virker det ganske godt synes jeg.

Er nu begyndt at lave grafik til tasterne, ser noget smartere ud når der er grafik på tasterne .
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:07
Så har jeg forsøgt med et par billeder af starten på programmering/tilpasning af Palm Pilot:

Den er langt fra færdig, men sjovt er det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu