recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel pc der kan køre pixeline?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel pc der kan køre pixeline?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel pc der kan køre pixeline?
    Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 16:17
hejsa.  Nogen der ved hvilken pc man skal have fat i - hvis den skal kunne køre de gamle pixeline spil. Har en nogenlunde ny -3-4 år gammel men der er en del af dem som ikke kan køre.   Har prøvet med kompabilitets ændren og admin adgang.   Men det duer ikke kun måske 5 udaf 20

Skal bruges til en Sfo.  
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hejsa.  Nogen der ved hvilken pc man skal have fat i - hvis den skal kunne køre de gamle pixeline spil. Har en nogenlunde ny -3-4 år gammel men der er en del af dem som ikke kan køre.   Har prøvet med kompabilitets ændren og admin adgang.   Men det duer ikke kun måske 5 udaf 20

Skal bruges til en Sfo.  
Lidt info som måske kan hjælpe:

Mvh. JørgenT
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 17:40
jeg har alle spillene mounted på win 10 - men kun nogen af dem duer - er det nemt at bruge virtuel box og nogen der har nogle nemme tips - 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 10:06
Jeg har en bærbar derhjemme med Windows 10, der fint kører Pixeline-spillene. Som jeg husker det, skulle man aktivere noget (usikkert) udvikler-mode på Windows - så kører det fint. Jeg kan lige tjekke når jeg er hjemme :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 10:07
Det må du meget gerne.. jeg kan køre 5 udaf 20 vil jeg tro.. noget i den stil.. altså de nyeste kan jeg godt køre
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Det må du meget gerne.. jeg kan køre 5 udaf 20 vil jeg tro.. noget i den stil.. altså de nyeste kan jeg godt køre
Nu fandt jeg lige linket, der forklarer hvordan jeg fik det til at virke - det var "Option One" på denne side:

Om jeg gjorde andet kan jeg ikke huske, men tror det ikke :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 12:33
Hej.

Flere af jeg skriver om Windows 10, uden at skrive om i bruger 64 bit eller 32 bit versionen af Windows?
Jeg vil mene at man bør bruge en 32 bit version af Windows, for at have en chance for at køre Pixeline.

Her er et link fra andre med samme problem:


Hilsen Carsten.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 11:17
Jeg kan se at jeg har bogmærket løsningen på at SafeDisc (kopibeskyttelsen) på Pixeline spil ikke kan afvikles på Windows 10.

Den findes her (og er lidt anderledes end mit tidligere forslag om unsigned drivers):


Redigeret af pilehave - 27-Oktober-2021 kl. 11:18
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 11:59
Min søn ville på et tidspunkt gerne spille sine Tomas & Tim spil igen.

Her lavede vi en virtuel pc på hans pc og inst. W98 på den virtuelle pc. Så kunne vi spille spillet. Opløsningen var jo kun i 640x480
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 12:01
jeg må prøve det med virtualbox - ser lidt bøvlet ud
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2021 kl. 12:55
kan man lægge alkohol 120 % på en virtualbox - så man kan mounte filerne ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 16:59
ja, 
(husk at hente Windows XP eller Windows 7 versionen).

Der er også "DAEMON Tools Lite" som kan mounte images.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu